Polskie mleko na światowej giełdzie nabiału
Eksport polskiego mleka na rynki światowe będzie zwiększony? Doprowadzić ma do tego, pierwsza w historii, oferta na światowej giełdzie nabiału Global Dairy Trade (GDT Events) w Nowej Zelandii.
Polskie towary sprzedawane będą za pośrednictwem Polish Dairy - pierwszego polskiego integratora obrotu. - Dzięki temu rozwiązaniu, każda mleczarnia w Polsce uzyska łatwy i efektywny kosztowo dostęp do międzynarodowego rynku importerów obejmującego 520 hurtowych nabywców - tłumaczy Aleksander Kempiński, członek zarządu Polish Dairy. W obrocie uczestniczyć będą mogły te polskie mleczarnie, które podpiszą umowę o współpracy z Polish Dairy. W pierwszej kolejności przewidziany jest obrót czterema wystandaryzowanymi produktami mlecznymi: odtłuszczonym mlekiem w proszku, pełnym mlekiem w proszku, masłem oraz laktozą. - W kolejnym etapie przewidywane jest rozszerzenie tej listy o inne produkty - dodaje Aleksander Kamiński.
Wejście na GDT według Polish Dairy stwarza łatwiejszy dostęp do szerokiego popytu międzynarodowego, stwarza możliwość większej widoczności i efektywniejszej konkurencji na światowych rynkach.
Czytaj także: Koniec maślanej drożyzny?
- Od czasu wejścia Polski do Unii Europejskiej w 2004 roku polski sektor mleczarski rozwija się w szybkim tempie. W Polsce panują doskonłe warunki do produkcji mleka, cieszymy się dobrą infrastrukturą oraz potencjałem terenów paszowych. Większość polskich mleczarni przeszła w ostatnich latach głębokie procesy modernizacyjne. Przedsiębiorstwa te obecnie należą do najnowocześniejszych w Europie i na świecie. Polskie produkty są konkurencyjne jakościowo na rynkach międzynarodowych dzięki restrykcyjnym regulacjom odnośnie warunków pozyskiwania mleka, jego przetwarzania, przechowywania i transportu. GDT oferuje polskim mleczarniom łatwiejszy dostęp do szerokiego popytu - powiedział Mirosław Szczepański, prezes zarządu Polish Dairy.