Wieści Rolnicze
  • Strona główna
  • Ceny Rolnicze
      • Żywiec wieprzowy
      • Żywiec wołowy
      • Zboża
      • Pasze
      • Owoce
      • Warzywa
      • Mleko i przetwory
      • Drób i jaja
      • Analizy rynkowe
      Co się dzieje? Niepokojąca sytuacja na rynku jałówek
      „Oni wykończą tego rolnika. Dno na rynku trzody chlewnej”
      Na rynku w Broniszach wiele się dzieje
      Producentów mleka czeka trudny czas. Nie dla wszystkich będzie miejsce na rynku?
  • Newsy
  • Hodowla
      • BYDŁO I MLEKO
      • TRZODA CHLEWNA
      • DRÓB
      • INNE HODOWLE
      • ŻYWIENIE
      • WYPOSAŻENIE BUDYNKÓW INWENTARSKICH
      • ZDROWIE I DOBROSTAN
      Czasu coraz mniej. Wsparcie dla hodowców bydła. Jak je otrzymać?
      Nie będzie już roślinnych kiełbasek i wegańskich szynek. Co powinna zawierać definicja "mięso"?
      Jak przygotować dobry TMR? W ten sposób wpłyniesz na zdrowotność i wydajność krów
      Ich plan to zagłada produkcji zwierzęcej w Polsce. Otrzymują milionowe darowizny
  • Uprawy
      • ZBOŻA
      • INNE UPRAWY
      • NAWOŻENIE
      • CHOROBY I SZKODNIKI
      • UPRAWA GLEBY
      • PRZECHOWALNICTWO
      • Owoce i warzywa
      Rzepak “pokasowany”. Co zagraża plonom?
      RAGT przejmuje część działalności nasiennej Syngenty
      To zboże żółknie w oczach. Co jest grane na polach?
      To nowy trend w rolnictwie. Niemieccy rolnicy jednak narzekają
  • Technika
      • CIĄGNIKI
      • MASZYNY
      • URZĄDZENIA
      ARiMR sfinansuje zakup nowego kombajnu. Oto, co musisz zrobić, by poprawnie złożyć wniosek
      Artykuł sponsorowany Uniwersalny partner w sadzie, ogrodzie i na polu
      Wkrótce rusza ważny nabór. Będą pieniądze na maszyny. Ale czy również na ciągnik?
      Czeka nas mocne otwarcie sezonu 2026 w branży rolnej. O co chodzi?
  • Prawo i finanse
      • VAT
      • EKONOMIKA
      • POMOC UNIJNA
      • PRZEPISY
      • WNIOSKI DO POBRANIA
      • KRUS
      • GIEŁDOWY RYNEK ROLNY
      Co nas czeka po wejściu w życie umowy UE-Mercosur? Trwa ważna debata
      Setki hektarów po dużej spółce do wydzierżawienia. KOWR ogłosił przetarg
      Zarzecki: Przestańmy się oszukiwać, że powstrzymamy Mercosur
      Łatwiejsze wywłaszczenia i odszkodowania. Nowe przepisy weszły w życie
  • Sylwetki
  • Video
  • Dla domu
      • Kulinaria
      • Hotblog
      • Koła gospodyń wiejskich
      • Zdrowie
      Palniki gazowe będą lśnić jak nowe. Wystarczą dwa bazowe składniki
      Cena drewna opałowego zaskoczyła. Tyle zapłacisz w nadleśnictwach
      Zimowy sen anturium to mit? Pamiętaj o tym na przełomie listopada i grudnia
      Raz na dwa tygodnie pamiętaj o "czarnej wodzie" dla grudnika. Zachwyci na święta
  • iEKO iLOGICZNIE
      • Ekologia z certyfikatem
      • Dobre praktyki w uprawie roślin
      • Zrównoważony chów zwierząt
      • Odnawialne źródła energii
      • Zdrowa żywność
      • Środki pomocowe
      Artykuł sponsorowany Fotowoltaika dla rolnika. Jak skorzystać z pomocy ekspertów PGE?
      Trzy duże nabory ARiMR jeszcze w tym roku. Wsparcie od 200 tys. do 1,5 mln zł
      Od tego zależy, ile można zarobić na biogazowni rolniczej
      Czy agrowoltaika może zagwarantować plony i przychody rolnika?
  • Wieści Rolnicze
  • Valtra Demo Tour 2015

Valtra Demo Tour 2015

Technika - Ciągniki 6 lipca 2015 04:06 Wojciech Rębiasz Aktualizacja: 30 września 2015 13:48
Valtra Demo Tour 2015
Źródło: Wojciech Rębiasz
Valtra podróżuje przez całą Europę, prezentując czwartą generację swoich ciągników serii T. W maju ekipa dotarła do Polski.
Spis treści:

    Valtra podróżuje przez całą Europę, prezentując czwartą generację swoich ciągników serii T. W maju ekipa dotarła do Polski.

    Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

    Pokazy polowe przez osiem dni odbywały się na lotnisku i okolicznych polach, w Bednarach k/Poznania (obiekt znany z corocznych targów techniki rolniczej AgroShow). Valtra Demo Tour 2015 gościła kolejne grupy zaproszonych gości, wśród których nie zabrakło uczniów szkół rolniczych. Uczestniczyli w prezentacji produktów serii T - czwartej generacji, która stanowi ukoronowanie technicznych doświadczeń i wiedzy w budowie nie tylko ciągników, lecz również silników. Traktory Valtra to efekt prac badawczo-rozwojowych oraz doświadczeń w polu, w gospodarstwach i w lesie. Dzięki ustawicznemu dążeniu do ulepszania ciągniki te łatwo przystosowują się do zmieniających się warunków w rolnictwie i usługach. Produkowane są w fabryce w Suolahti, jedyne ciągniki w krajach skandynawskich (ponad 95 % każdego ciągnika stanowią podzespołu wytworzone i montowane w sercu Finlandii).

    Traktory są dostosowywane do indywidualnych potrzeb każdego klienta, montowane na podstawie specyfikacji sporządzonej przez przyszłego właściciela ciągnika (klient nie płaci za coś, czego nie będzie używał lub nie będzie potrzebował w trakcie eksploatacji). Obecnie ciągniki Valtra są sprzedawane w ponad 75 krajach na świecie. Valtra wchodzi w skład koncernu AGCO Corporation, trzeciego co do wielkości producenta maszyn rolniczych na świecie. W maju 2015 roku z taśmy montażowej fabryki w Suolahti zjechał 1.000 ciągnik serii T (to zaledwie pół roku od momentu zaprezentowania pierwszego modelu tej serii). Jakość to najważniejsze, na co zwracają uwagę fińscy producenci, wszelkie nieprawidłowości wykryte w procesie produkcji są zgłaszane do nadzoru, kierownictwa działu kontroli jakości lub do działu technologii.

    Valtra obecnie ma w ofercie cztery serie ciągników, które obejmują modele o mocy od 50 do 400 KM (wszystkie dostosowane do indywidualnych potrzeb klienta). Nowe ciągniki serii T, wyposażone w silniki 6,6  lub 7,4 litra (dwa najmniejsze modele tej serii) generują moc od 155 do 250 KM i 1.000 Nm momentu obrotowego. Silniki wyposażone w system katalitycznej redukcji spalin (SCR), spełniają normę Stage 4 (bez konieczności montowania systemu recyrkulacji spalin EGR i filtra cząstek stałych DPF). Czwarta generacja serii T wyposażona jest w nową oś przednią z pneumatycznym zawieszeniem (Aires+), która cały czas monitoruje stan podłoża i komunikuje się  z zawieszeniem kabiny AutoComfort (w celu zapewnienia operatorowi jak najlepszych warunków pracy). Zwracają uwagę: wysoki prześwit serii T (wynosi 60 cm) oraz ergonomiczna kabina (nisko usytuowana, wsparta na czterech słupkach, które są wygięte na zewnątrz w celu zwiększenia pojemności).

    Dostępne są cztery wersje fotela operatora (od zawieszenia pneumatycznego aż do fotela Valtra Evolution). Duża przestrzenna kabina amortyzowana jest poprzez półaktywne zawieszenie pneumatyczne AutoComfort lub nowe zawieszenie mechaniczne. Przednia i tylna szyba są podgrzewane elektrycznie, wycieraczka szyby przedniej pracuje w zakresie kąta 270 stopni. Nagrzewnica zasilana paliwem może być sterowana za pomocą telefonu. Seria T wyposażona jest w światła robocze w technologii LED. Ciągniki z przekładnią PowerShift w wersjach Active, Versu i Direct posiadają funkcję Hill-hold (która pozwala sterować ruszaniem i zatrzymywaniem ciągnika wyłącznie przy użyciu pedałów hamulca i przyspieszania, również podczas ruszania pod górę!). Pedał sprzęgła wykorzystywany jest tylko podczas uruchamiania silnika. Przekładnie PowerShift pozwalają na sterowanie pedałem przyspieszenia, prędkością jazdy, a nie prędkością obrotową silnika. Ciągniki Active, Versu i Direct są również wyposażone w moduł wspomagania hydraulicznego (asystent hydrauliki), który zapewnia automatyczne zwiększenie przepływu oleju przez wzrost obrotów silnika podczas używania hydrauliki, gdy wzrasta zapotrzebowanie na olej (bez wpływu na prędkość jazdy).

    Przekładnie Direct (CVT) spisują się znakomicie, również przy pracach z wykorzystaniem WOM. Cztery zakresy robocze są optymalnie dostosowane do wykonywania zadań przy każdej prędkości roboczej. Dostępne są trzy tryby jazdy. Domyślny tryb realizowany jest za pomocą pedału, którym operator ustawia docelową prędkość, druga możliwość to automatyczne sterowanie dźwignią jazdy (joystickiem), którą operator ustawia wymaganą prędkość, trzeci to manualny tryb pracy, w którym operator może oddzielnie ustawiać obroty silnika i prędkość jazdy niezależnie.

    Po przedstawieniu produktów uczestnicy pokazów przechodzili kolejno na cztery stanowiska, gdzie dowiadywali się między innymi, dlaczego warto kupić ciągnik Valtra, jakie rozwiązania techniczne spowodowały, że ciągniki te są bardzo ekonomiczne w trakcie ich eksploatacji. Zastosowanie zaworu upustowego w instalacji turbosprężarki umożliwia szybką reakcję silnika i utrzymanie bardzo wysokiego momentu obrotowego (nawet przy niskiej prędkości obrotowej silnika), pozwala to obniżyć zużycie paliwa. System EcoPower (zastosowany w modelu T174) po naciśnięciu przycisku Eco obniża prędkość do 1.800 obr./min. przy jednoczesnym wzroście momentu obrotowego, co pozwala obniżyć zużycie paliwa o 10% i zmniejszyć poziom hałasu przy wydłużeniu żywotności silnika. Funkcja SigmaPower (montowana opcjonalnie we wszystkich modelach serii T) zwiększa się o 15 KM. Gdy wymagana jest praca WOM pod dużym obciążeniem, moc dodatkowa w trybie transportowym zwiększa moc o 15 KM. W ciągnikach serii T istnieje możliwość wyboru  trzech prędkości WOM (oferowane są 1.000, 1.000E, 540, 540E, oraz obroty zależne od prędkości jazdy ciągnika).

    Na drugim stanowisku uczestników czekała jazda terenowa (ruszanie na wzniesieniu bez używania hamulca postojowego), drugą atrakcją tego stanowiska była jazda ciągnikiem wyposażonym w system TwinTrack (system jazdy tyłem) ułatwiający prace polowe oraz leśne. Trzecie stanowisko umożliwiało prezentację pracy ciągnika w polu. Traktory były połączone z pługiem obracalnym pięcioskibowym Kverneland oraz z agregatami do uprawy przedsiewnej, większość uczestników mogła zasiąść za sterami ciągnika z pługiem oraz z agregatem. Ostatnie stanowisko dotyczyło pracy ciągnika z ładowaczem czołowym, który sprawnie przesypywał zgromadzoną ziemię. Podczas prezentacji operator zwracał uwagę na dodatkową szybę w przedniej części dachu, która ułatwiała obserwację ładowacza w trakcie wykonywania zadań, zwracano również uwagę na mały promień skrętu ciągników serii T (5,25 metra). Zastosowanie asystenta hydrauliki również ułatwiało pracę ładowaczem czołowym.

    Druga część uczestników pokazu, w tym samym czasie, testowała ciągnik Valtra T w transporcie. Wszystkie maszyny Valtra mogą być prowadzone przez system AutoGuide. Przy zastosowaniu sygnału korekcyjnego dokładność tego systemu może wynosić nawet 1 centymetr. System telemetrii AgCommand pozwala na przewidywanie prac serwisowych i gromadzenie danych eksploatacyjnych. Podczas pokazów zwracano szczególną uwagę na łatwość obsługi technicznej (okres międzyserwisowy wynosi 600 godzin pracy), zastosowanie wziernika do sprawdzania poziomu oleju w silniku, łatwy dostęp do chłodnic i filtrów. Podczas Valtra DemoTour 2015 pokazywano też ofertę specjalną dotyczącą opon Michelin, w przypadku serii Valtra T można było zaoszczędzić nawet 4.500 zł! Pokazy zakończyły się podsumowaniem, podczas którego każdy uczestnik otrzymał zestaw produktów reklamowych Valtra.

    • Tagi:
    • seria T
    • Valtra
    • Valtra Demo Tour 2015
    • ciągniki
    Wojciech Rębiasz
    Podobne artykuły
    Ciągniki

    To nie science fiction. Valtra pokaże ciągnik, z którym można rozmawiać

    9 października 2025
    Ciągniki

    Japoński gigant maszyn rolniczych zdecydował. Produkcja ciągników będzie w Polsce

    17 września 2025
    Ciągniki

    Będzie łatwiej o zakup ciągnika z Chin? Wydano komunikat

    28 czerwca 2025
    Ciągniki

    W porównaniu do maja 2024 wzrost wyniósł 90%! Ożywienie na rynku ciągników

    7 czerwca 2025
    Ciągniki

    Ciągniki z Azji będą coraz bardziej się liczyć? Aktualna sprzedaż w Polsce

    1 czerwca 2025
    Ciągniki

    Ta fabryka ciągników kosztowała miliardy. Traktory stąd trafią też do Polski

    23 maja 2025
    Ciągniki

    Kluczowa inwestycja przy wielkiej fabryce ciągników Deutz-Fahr

    21 maja 2025
    Ciągniki

    Pokażą prawdziwe perełki! Wielkimi krokami zbliża się V Zlot Starych Ciągników

    27 kwietnia 2025
    Warto wiedzieć
    Maszyny
    Ten kolos waży 7 ton, a potrzebuje tylko 140 KM. Oto nowa, gigantyczna zgrabiarka marki Samasz
    23 listopada 2025
    Ciągniki
    Wszyscy patrzyli na giganty, my znaleźliśmy TO. Futurystyczny ciągnik z płaską jak stół maską
    23 listopada 2025
    Przepisy
    Będą zmiany w dopłatach do paliwa dla rolników? Resort analizuje „nowoczesny i szczelny” system
    22 listopada 2025
    Najnowsze
    Ciągniki
    Wszyscy patrzyli na giganty, my znaleźliśmy TO. Futurystyczny ciągnik z płaską jak stół maską
    23 listopada 2025
    Technika
    ARiMR sfinansuje zakup nowego kombajnu. Oto, co musisz zrobić, by poprawnie złożyć wniosek
    22 listopada 2025
    Ciągniki
    Ten niepozorny ciągnik z Indii robił furorę na Agritechnice 2025. Co potrafi nowy Solis?
    22 listopada 2025
    Artykuł sponsorowany
    Ciągniki
    Uniwersalny partner w sadzie, ogrodzie i na polu
    20 listopada 2025
    Ciągniki
    Nie tylko zachodni giganci. Te ciągniki z dalekich krajów też trafią wkrótce do Polski [VIDEO]
    20 listopada 2025
    Wieści Rolnicze
    Wieści Rolnicze
    Dane kontaktowe
    Wieści Rolnicze
    RP Digital Sp. z o.o.
    NIP: 5273128894
    REGON: 529596954
    tel. +48 627 47 15 31
    ul. Prosta 51
    00-838 Warszawa
    [email protected]
    Numer dyżurny -- 501 267 226
    Kategorie
    • Ceny Rolnicze
    • Newsy
    • Hodowla
    • Uprawy
    • Owoce i warzywa
    • Technika
    • Prawo i finanse
    • Sylwetki
    • Video
    • Dla Domu
    © 2025 WieściRolnicze
    • Redakcja
    • Reklama
    • Kontakt
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Prenumerata
    • Konkursy
    • Deklaracja dostępności