Wsparcie sprzedaży "mniej urodziwych" owoców i warzyw
W czerwcu we Francji miał miejsce pilotażowy program sprzedaży „mniej urodziwych” owoców i warzyw. Francuska grupa producentów wpadła na pomysł sprzedaży z około 30% zniżką pełnowartościowych owoców i warzyw, które jedynie swoim kształtem nieco odbiegają od normy ale są w pełni dojrzałe, smaczne i świeże.
Program o bardzo wdzięcznej nazwie „Quoi ma gueule” czy „What’s wrong with me?” stworzyła grupa producencka z Francji, zdaniem której z uwagi na pewne niedociągnięcia produkcyjne niektóre owoców i warzyw tzw. „brzydkich” nie sprzedają się z uwagi na kształt czy kolor, a są po prostu wyrzucane lub marnowane, a są przecież w pełni wartościowym produktem. W sumie w dwudniowych teście przeprowadzonym we francuskiej sieci sprzedaży Intermarche za 30% niższą cenę sprzedano aż 1200 kg takich właśnie produktów. Obecnie grupa ta pracuje już nad stworzeniem nowej specjalnej marki o nazwie „Ugly vegetables and fruits”