Materiał siewny - jak kupować i jak reklamować?
Reklamacja
Kiedy możemy zgłosić reklamcję?
- Reklamację na materiał siewny składamy z dwóch przyczyn: kiełkowania - czyli wtedy, gdy materiał siewny nam nie kiełkuje, plantacja nam po prostu nie powschodziła (...); a po drugie - jeśli mamy zastrzeżenia, co do nasion jeszcze przed wysiewem (przy zakupie materiału siewnego dobrym zwyczajem powinno być sprawdzenie opakowania - tego, czy w woku jest to, co chcemy, czy nie ma tam domieszki innych gatunków, w tym chwastów, a także to, czy materiał jest dobrze pokryty zaprawą) - tłumaczy Marek Luty.
Ile czasu sprzedający ma na rozpatrzenie reklamacji? - Zgodnie z kodeksem cywilnym, sprzedający ma w ciągu 30 dni obowiązek ustosunkować się do naszej reklamacji. Jeśli tego nie zrobi, tzn. że tę reklamację uznał jako stosowną - zaznacza specjalista z HR Strzelce.
Podstawą reklamacji jest faktura zakupu nasion. - Dlatego, jak już mówiłem wcześniej, warto kupować materiał z legalnych źródeł, od sprawdzonych sprzedawców - zaznacza Marek Luty.
Czytaj także: