Obsługa serwisowa ciągników i maszyn rolniczych
- 1/7
- następne zdjęcie
Rolnik, decydując się zarówno na zakup nowych maszyn, jak i (a może zwłaszcza) używanych, powinien zawsze dokładnie sprawdzić zabezpieczenie serwisowe, aby mieć pewność, że w przypadku awarii nie pozostanie z problemem osamotniony.
Rosnąca konkurencja pomiędzy producentami ciągników i maszyn rolniczych na polskim rynku stwarza bardzo dobre warunki dla rozwoju kompleksowej obsługi klientów. Zgodnie z ich potrzebami i oczekiwaniami przedsiębiorstwa handlujące sprzętem rolniczym decydują się na szeroką realizację zadań potransakcyjnych. Proponowane są zadnia na cały okres eksploatacyjny urządzenia (tj. od momentu zakupu do fizycznej kasacji) obejmujące: przeglądy gwarancyjne i pogwarancyjne, naprawy losowe i planowane, modernizację wyrobów, instalowanie dodatkowego wyposażenia, a także zabezpieczenie dostępności części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych. Jeżeli do tych usług dodamy liczne szkolenia, pokazy i prezentacje dedykowane rolnikom, to mamy pełen pakiet usług prowadzących do powstania zaufania i lojalności pomiędzy klientem a firmą. Rolnik, decydując się na zakup nowych maszyn, a także (a może zwłaszcza) maszyn używanych, powinien zawsze dokładnie sprawdzić zabezpieczenie serwisowe, aby mieć pewność, że w przypadku awarii nie pozostanie z problemem osamotniony.
Prowadzone badania (Instytutu Inżynierii Rolniczej, UP Poznań – autorstwa P. Rybackiego i K. Durczoka) w 2010 roku nie potwierdzają pełnego zaufania klientów do oferowanych usług serwisowych. Wynika z nich, że tylko 36% rolników korzysta z usług dealerskiego zakładu serwisowego, 24% wykonuje obsługę techniczną we własnym zakresie, pozostała część - 40% korzysta z innych zakładów serwisowych. Dominująca grupa ankietowanych (60%) stosowała zalecane przez producenta materiały eksploatacyjne. Pozostała (40%) korzystała z materiałów proponowanych przez serwisanta lub nabywała je we własnym zakresie. W 47,4% ankietach uznano, że świadczone usługi prowadzone były na średnim poziomie, a 26,3% uznało, że był on wysoki i tyle samo - że niski. Natomiast 54,9% rolników wskazało, że koszty usług serwisowych są zbyt wysokie.
- 1/7
- następne zdjęcie