Nowe najmocniejsze ciągniki John Deere. Mamy więcej informacji
Firma John Deere wprowadziła na rynek nowy asortyment ciągników serii 9R na rok 2021, z flagowymi modelami 9R 640 i 9RX 640 o mocy 691 KM na czele. Najnowsze maszyny serii 9R, 9RT i 9RX są nie tylko mocniejsze i wydajniejsze, lecz także bardziej inteligentne. Dzięki temu operatorzy i kierownicy gospodarstw rolnych będą mogli korzystać z kolejnych usprawnień w zakresie łączności sieciowej i automatyzacji.
We wszystkich ciągnikach zastosowano nowy i niezwykle paliwooszczędny silnik John Deere o pojemności 13,6 l - ten sam co w kombajnach X9 - przy czym w głównych modelach o mocy 640 KM nadal znajduje się sprawdzony silnik Cummins o pojemności 15 l. Wspomniany nowy silnik ma sześć cylindrów i układ wtrysku paliwa typu HPCR, by jeszcze bardziej zwiększyć wydajność, przy jednoczesnym ograniczeniu poziomu hałasu o nawet 50%. Aby przenieść tę ogromną moc silnika na podłoże, wszystkie modele oferują dodatkowe opcje dociążenia, które pozwalają na uzyskanie masy całkowitej 30,4 t.
Oprócz dysponowania potężną mocą nowe ciągniki są też bardziej inteligentne. Odbiornik StarFire™ 6000 został wbudowany w dach kabiny i dostępny jest w standardzie podobnie jak duży wyświetlacz CommandCenter™ 4600, pełna zgodność z protokołem AEF ISOBUS i aktywacja AutoTrac™. John Deere oferuje ponadto pełny pakiet aktywacyjny w celu uzyskania maksymalnej automatyzacji za dodatkową opłatą wynoszącą 6.800 zł ceny katalogowej. Obejmuje on rozwiązania automatyki skrętu Autotrac, kontrolę sekcji, kontrolę zmiennego dawkowania, pasywne prowadzenie narzędzia, udostępnianie danych w polu, MachineSync, a teraz także AutoPath™.
Oferowana przez John Deere nowa funkcja AutoSetup pozwala rolnikom i usługodawcom wcześniej planować zadania w spersonalizowanym Operations Center klienta. Zadania automatycznie pojawiają się na wyświetlaczu w kabinie, gdy maszyna wjeżdża na pole, a operator musi je tylko potwierdzić jednym naciśnięciem przycisku. W systemie można ustawić parametry takie jak klient, gospodarstwo, pole, granice pola, linie prowadzenia, szerokość/przesunięcie narzędzia, produkty, aplikowana dawka, aplikowanie środków stosownie do lokalizacji, ustawienia dokumentacji i nazwa operatora.
Po ukończeniu zadania wszystkie dane można bezprzewodowo przesłać do Operations Center. AutoSetup pozwala nie tylko zaoszczędzić nawet 90% czasu poświęcanego na konfigurowanie pracy w terenie, ale także generować przejrzystą dokumentację oraz unikać błędów i zapobiegać utracie danych.
Po wjechaniu na pole operatorzy z pewnością docenią niezwykły komfort jazdy. Jest on zasługą nie tylko układów zawieszenia opracowanych osobno dla modeli 9R, 9RT i 9RX, ale również nowej kabiny. Opracowana przez John Deere specjalna amortyzacja przedniej osi HydraCushion™ jest teraz dostępna dla wszystkich modeli 9R, natomiast kabina zawiera nowoczesne elementy wyposażenia przedstawione na targach AGRITECHNICA 2019 dla ciągników serii 7 i 8.
Dostępny jest fotel ActiveSeat™ drugiej generacji ze skórzaną tapicerką, ogrzewaniem siedziska, aktywnym obiegiem powietrza, funkcją masażu z regulowanymi elektrycznie elementami. Najwyższej jakości cyfrowe radio w standardzie DAB+ z ekranem dotykowym o przekątnej 6,5 cala i systemem nagłośnienia 6.1 zapewnia nowoczesne możliwości informacyjno-rozrywkowe i jest kompatybilne z Apple CarPlay™. Światła LED zapewniają doskonałą widoczność, którą udało się jeszcze bardziej poprawić z każdej strony dzięki zmniejszonemu rozmiarowi układu oczyszczania spalin i opcjonalnym kamerom.
Podczas opracowywania nowych maszyn serii 9 zadbano nie tylko o zapewnienie lepszych osiągów, dodatkowych możliwości automatyzacji i jeszcze większego komfortu, lecz także o maksymalizację niezawodności i dalsze ograniczenie kosztów eksploatacji. Jednym z wielu wprowadzonych ulepszeń jest znaczne wzmocnienie przekładni e18™, osi, napędów gąsienic i podwozia, co wpłynęło na zwiększenie nośności i produktywności.
W celu zmniejszenia nakładu pracy i wydatków na konserwację wydłużono wiele okresów między przeglądami. Na przykład nowy napęd wentylatora w układzie chłodzenia serwisuje się teraz co 5000 godzin. To samo dotyczy tłumika drgań skrętnych. Standardową gwarancję fabryczną wydłużono do dwóch lat lub 2000 godzin pracy. Co więcej, warunki opcjonalnego rozszerzenia gwarancji PowerGard™ Protection/Plus są teraz o nawet 40% bardziej korzystne finansowo dzięki wydłużeniu okresu objęcia gwarancją do ośmiu lat lub 8000 godzin pracy oraz dalszemu obniżeniu udziału własnego.