Dobry serwis maszyn rolniczych to dobra sprzedaż
Kupując wybrany model rolnicy kierują się m.in. tym, czy dana firma zapewni im odpowiednie podejście serwisowe.
Z kierownikiem serwisu Zetor Polska Tomaszem Bitnerem rozmawia Zenon Owieśny.
Znajdujemy się w nowo powstałym obiekcie usługowym Zetor Polska Kalisz. Jak wpłynie on na prowadzoną działalność serwisową?
Nasza przeprowadzka do nowej siedziby znacząco poprawiła możliwości naszego serwisu. Dysponujemy teraz o wiele większą powierzchnią warsztatową, co umożliwia nam przyjmowanie i realizowanie zleceń w krótszym czasie oraz podjęcie kompleksowych napraw. Posiadamy stanowiska i możliwości przygotowane pod konkretne naprawy, co pozwala nam po wprowadzeniu traktora w pełni zdiagnozować jego stan i przystąpić do jego szybkiej naprawy.
Zetor Polska od lat znajduje się w pierwszej trójce sprzedaży ciągników w Polsce. Jaką rolę w osiąganych wynikach odgrywa prowadzona przez was obsługa serwisowa?
Z naszych obserwacji i płynących od użytkowników informacji wiemy, że praca serwisu ma bezpośredni wpływ na sprzedaż ciągników. Często spotykamy się z osobami, które posiadają ciągnik naszej marki i które zdecydowały się na zakup kolejnego, ze względu na dobrą współpracę z naszym serwisem. Chcemy zrobić wszystko, aby klient był zadowolony z posiadania i użytkowania traktorów marki Zetor, poprzez kompleksową obsługę, doradztwo i udzielanie wszelkich możliwych informacji. Cieszy nas również to, że klienci, będąc przejazdem, wpadną czasem na kawę po prostu porozmawiać na zupełnie niezwiązane z ciągnikami tematy.
Podstawą dobrze zorganizowanych usług potransakcyjnych (serwisowych) jest znajomość oczekiwań waszych klientów. Jaką rolę odgrywają one w waszym przypadku?
Nasz serwis posiada wykwalifikowaną kadrę mechaników. Większość z nich pracuje już u nas po kilka lub kilkanaście lat. Corocznie biorą udział w szkoleniach prowadzonych w zakładzie produkcyjnym ZETOR w Czechach i praktycznie nie mają większych problemów ze znalezieniem usterek. Ma to ogromne znaczenie dla użytkowników, gdyż oszczędza ich czas i pieniądze. Odpowiednie zdiagnozowanie usterki minimalizuje czas i koszty jej usunięcia, a takie umiejętności posiadają tylko doświadczeni fachowcy, którzy u nas pracują. Nie bez znaczenia jest też ogromne zaplecze części zamiennych - klient nie musi przywozić mechanikowi samodzielnie zakupionych części i na drugi dzień nie usłyszy, że jeszcze to i to trzeba dokupić, bo się przy demontażu rozsypało i nie można ukończyć naprawy. To wszystko odpowiada oczekiwaniom klientów.
Awarie ciągników w okresach prac agrotechnicznych wymagają szybkiej i skutecznej pomocy technicznej. W jaki sposób rozwiązuje te problemy wasz serwis?
Dysponujemy samochodami serwisowymi umożliwiającymi dojechanie do klienta i szybką pomoc na miejscu. Podczas zgłoszenia telefonicznego ustalamy, co się wydarzyło, zbieramy niezbędne informacje, pobieramy części z magazynu i staramy się pomóc na miejscu. Poprzez sprzedaż ciągników, części zamiennych i serwis pracujemy na utrzymanie swojej wysokiej pozycji, którą zawdzięczamy nie tylko naszej pracy, ale przede wszystkim naszym klientom – osobom, które nam zaufały nabywając nasz produkt, którym jest ciągnik ZETOR. Przez te 21 lat działalności aż 38 000 klientów zakupiło nasze ciągniki w Polsce, a z tego ponad 1000 na lokalnym rynku.