Prawie 200 mln euro na promocję produktów rolnych
Jaka część tej kwoty przypadnie Polsce?
Komisja Europejska 14 listopada 2018 r. przyjęła „Roczny program prac na 2019 r.” w zakresie działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących produktów rolnych realizowanych na rynku wewnętrznym i w państwach trzecich.
ZOBACZ TAKŻE: Strategia promocji żywności MRiRW - Polska smakuje
Jak informuje ministerstwo rolnictwa, organizacje branżowe lub międzybranżowe, reprezentatywne dla danego sektora, a także organizacje producentów lub zrzeszenia organizacji producentów, uznane przez państwa członkowskie, będą mogły pozyskać w 2019 roku znaczące środki na promocję produktów rolno-spożywczych na rynku wewnętrznym i w państwach trzecich, w ramach jednego z mechanizmów Wspólnej Polityki Rolnej.
W sumie Komisja Europejska zakłada w planie rocznym na 2019 r., dla wszystkich państw członkowskich, współfinansowanie programów w wysokości 191,6 mln euro.
Zaproszenie do składania wniosków w ramach tego mechanizmu Komisja Europejska planuje ogłosić w styczniu 2019 r.
7 lutego 2019 r. Komisja Europejska zaplanowała dzień informacyjny (Info day), podczas którego będzie można zdobyć informacje oraz spotkać się z potencjalnymi partnerami do realizacji programów multi.
Więcej informacji TUTAJ.
- Tagi:
- Komisja Europejska
- promocja