JEM WARZYWA I OWOCE, BO POLSKIE
Pod takim hasłem największe zagraniczne sieci handlowe w Polsce będą namawiały do kupowania rodzimych warzyw i owoców, a zwłaszcza jabłek.
Kampania promocyjna „Jem, bo polskie" wystartowała 1 października i do końca roku. Została zorganizowana przez Polską Organizację Handlu i Dystrybucji (do której należą Auchan, Carrefour, Galec (Leclerc), Jeronimo Martins, Lidl, Kaufland, Metro Group/Makro Cash&Carry, Schiever, Selgros , Tesco i Żabka).
Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji szacuje, że sieci handlowe przeznaczą na sfinansowanie kampanii około 20 mln złotych. Celem jest promocja polskich jabłek oraz innych owoców i warzyw, przez poszerzenie ich rynku zbytu. Promocja ma zachęcić konsumentów do zwiększenia zakupów polskich produktów ogrodnictwa, w tym szczególności wspomnianych już jabłek i tym samym – poprzez zwiększenie obrotu - wesprzeć producentów w zderzeniu z trudną sytuacją ze zbytem produktów.
Zakłada się, że w trakcie trwania projektu uda się uzyskać około 15- 20% wzrost sprzedaży i zredukować część powstałej nadpodaży owoców. Ponadto, kampania ma zwrócić uwagę konsumentów na konieczność pomocy polskim rolnikom i sadownikom oraz popularyzowanie idei kupowania i spożywania większej ilości owoców i warzyw z Polski, jako recepty na problemy związane z embargiem.
Każda sieć marketów ma za zadanie umieszczenie w widocznym miejscu logotypu kampanii oraz własnych, indywidualnych haseł wspierających tę inicjatywę.
Hasło "Jem, bo polskie" będzie promowane na wszystkich możliwych nośnikach, jakimi dysponują sieci handlowe, w tym katalogach okolicznościowych, gazetkach, bilbordach, plakatach oraz mediach, z którymi współpracują. Żadne z materiałów nie będą zawierać akcentów antyrosyjskich, a jedynie wspierać polskich producentów owoców i warzyw. Kampania w pierwszej kolejności obejmuje promocję polskich warzyw i owoców. W zależności od jej przebiegu planowane jest rozszerzenie działań na inny asortyment.