Strategia promocji żywności MRiRW - Polska smakuje
- Po blisko dwóch latach pracy przyjęliśmy „Strategię promocji żywności MRiRW” – poinformował sekretarz stanu Jacek Bogucki. Celem jest zwiększenie konkurencyjności polskiej żywności na światowych rynkach.
MRiRW chce promować polską żywność i stworzyć jej pozytywny wizerunek. Aby to osiągnąć niezbędne jest współdziałanie i koordynacja działań promocyjnych. Pomoże to w lepszym wykorzystaniu wszelkich dostępnych środków unijnych i krajowych.
W ramach strategii wsparcie nastąpi na 14 kluczowych rynkach. Promocja będzie się skupiać na prespektywicznych rynkach Azji, Afryki i Ameryki - informuje ministerstwo.
ZOBACZ TAKŻE: Swojskie szynki, schaby i kiełbasy z Ostój
W ostatnim czasie zainteresowanie polską żywnością jest coraz większe. Potrzebna jest więc spójna i nowoczesna komunikacja marki polskiej żywności. Określa ona m. in spójny znaku słowno-graficznego Polska smakuje, który jednoznacznie będzie się kojarzył z polskim sektorem rolno-spożywczym. Stosowanie tego znaku odbywać się będzie na zasadach określonych przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Jednostką koordynującą, sprawującą nadzór nad realizacją strategii jest Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, natomiast wdrażaniem programu promocji zajmie się KOWR.
Spójna polityka promocji produktów żywnościowych zapewni lepszą koordynację i synergię działań promocyjnych w sektorze rolno-spożywczym, koncentrację wsparcia promocji produktów spożywczych na kluczowych rynkach docelowych, a także maksymalizację efektywności działań.