Przełomowa kampania cukrownicza 2024/2025? "Wyjątkowy urodzaj buraków"
Przypomnijmy: w cukrowniach Pfeifer & Langen Polska kampania cukrownicza rozpoczęła się już 23 sierpnia.
Kampania cukrownicza 2024/2025. Rozpalono piece wapienne
- W Glinojecku, Gostyniu, Miejskiej Górce i Środzie Wielkopolskiej, czyli zakładach, w których produkowany jest cukier Diamant, rozpalono piece wapienne, co symbolizuje początek intensywnego okresu przetwarzania buraków cukrowych - informują przedstawiciele Pfeifer & Langen Polska.
Do kiedy może potrwać kampania cukrownicza 2024/2025?
Warto zaznaczyć, że wstępne szacunki plonów wskazują, że kampania może potrwać aż do trzeciej dekady stycznia 2025.
- Tegoroczna kampania ruszyła w sierpniu, czyli wcześniej niż zazwyczaj, ze względu na wyjątkowy urodzaj buraków, zwłaszcza w Wielkopolsce. Przygotowując się do ich przetworzenia, producent cukru Diamant postawił na innowacyjne rozwiązania, które nie tylko zwiększą efektywność produkcji, ale także przysłużą się ochronie środowiska - informują przedstawiciele Pfeifer & Langen Polska.
I jak dodają, tegoroczna kampania buraczana ma być przełomowa dla firmy. Wszystko w związku z uruchomieniem w wielkopolskich cukrowniach elektrociepłowni gazowych. To ogromna, wielomilionowa inwestycja oraz - jak podkreślają przedstawiciele firmy - krok w stronę transformacji środowiskowej i redukcji emisji dwutlenku węgla.
- Elektrociepłownie gazowe zostaną uruchomione w cukrowniach zlokalizowanych w Wielkopolsce. W cukrowni Glinojeck, firma zmodernizowała istniejącą już elektrociepłownię, przystosowując ją do nowych standardów emisji, a niebawem uruchomiona zostanie tam farma fotowoltaiczna o mocy 3MW - opisują przedstawiciele Pfeifer & Langen Polska.
Jednym z głównych wyzwań dla Pfeifer & Langen Polska jest zmniejszenie zużycia energii cieplnej i elektrycznej w zakładach.
- Tradycyjne spalanie węgla wpływa na jakość powietrza, zasoby wodne i powierzchnię ziemi. Dlatego firma nieustannie optymalizuje procesy produkcyjne i inwestuje w nowoczesne, energooszczędne technologie. Dzięki temu możliwe jest znaczące zmniejszenie zużycia energii oraz emisji CO2 i innych zanieczyszczeń - czytamy w komunikacie Pfeifer & Langen Polska.
Co ma wpływ na długość kampanii cukrowniczej?
Warto podkreślić, że na długość kampanii mają wpływ plony, ale także stan zbieranego surowca.
Szczególnie uciążliwą wadą surowca jest pozostawienie ogonków liści przy korzeniu buraków. Wprowadzanie resztek liści do procesu przerobu, powoduje bardzo duże zakłócenia w produkcji i znacznie podnosi koszty procesu. To z kolei wprost wpływa na zwolnienie procesu przerobu w cukrowni i wydłuża kampanię.
CZYTAJ TAKŻE: Tak niskiej ceny buraka nie było od lat! Plantatorzy załamują ręce