Seria 5 Keyline. Czym charakteryzują się ciągniki kompaktowe od Deutz-Fahr?
Przypomnijmy: seria 5 Keyline miała swoją światową premierę niedawno - podczas targów Agrotech w Kielcach.
Cztery modele, o zróżnicowanej mocy (od 75 KM do 106 KM) posiadają 4-cylindrowe silniki FARMotion 45, rewers elektrohydrauliczny PowerShuttle , skrzynie 20+20 Hi-Lo lub 40+40 Hi-Lo z półbiegiem Powershift, ponadto tylny podnośnik mechaniczny Easy Lift o udźwigu do 4525 kg oraz fabryczny zestaw przygotowania do ładowacza czołowego. Czterosłupkowa kabina z szyberdachem ma strukturę zabezpieczającą FOPS.
Silnik serii 5 Keyline Deutz-Fahr
Modele 5095 i 5105 Keyline zostały wyposażone w układ oczyszczania spalin z katalizatorem SCR (płyn AdBlue).
Model 5075 Keyline wyposażony jest tylko w katalizator DOC + filtr DPF (bez płynu AdBlue). Wszystkie modele spełniają wymogi normy emisji spalin Stage V.
- Niezależnie od modelu, silniki FARMotion 45 zostały zaprojektowane z myślą o wykorzystaniu w pracach rolniczych. Oferują optymalną charakterystykę, a dzięki dużej pojemności skokowej, także wysoki moment obrotowy w każdych warunkach. Duży zbiornik paliwa o pojemności 145 litrów, sprawia, że modele serii 5 Keyline posiadają dużą autonomię na długie dni pracy, eliminując potrzebę częstych postojów na tankowanie - informują przedstawiciele Deutz-Fahr.
Napęd serii 5 Keyline Deutz-Fahr
5-biegowa skrzynia w ciągnikach z nowej serii oferuje łącznie 20+20 lub 40+40 przełożeń.
- Już w wariancie podstawowym, układ napędowy obejmuje reduktor, który zapewnia prędkości jazdy poniżej 250 m/h. Komfort i skuteczność działania zapewnia wersja układu napędowego z rewersem elektrohydraulicznym PowerShuttle oraz skrzynią Hi-Lo z półbiegiem Powershift. Dzięki funkcji Stop&Go (standard z rewersem Powershuttle) i sprzęgłom Sense Clutch, operator ma do dyspozycji 5-stopniową regulację ustawień czułości rewersu. Rewers elektrohydrauliczny idealnie nadaje się do pracy z ładowaczem czołowym oraz wszystkich innych zadań wymagających częstych zmian kierunku jazdy - informują przedstawiciele marki Deutz-Fahr.
Napęd obejmuje również przycisk sprzęgła Comfort Clutch, który pozwala na zmianę biegu głównego za pomocą dźwigni, bez konieczności wciskania pedału sprzęgła w podłodze. Już podstawowa skrzynia Powershift umożliwia nie tylko zmianę przełożenia bez przerwania przekazywania momentu obrotowego, ale także pozwala na osiągnięcie prędkości jazdy 40 km/h przy zredukowanej prędkości obrotowej silnika.
Układ hydrauliczny serii 5 Keyline Deutz-Fahr
Dzięki optymalizacji konstrukcji całego układu (w tym pompy, przewodów i bloku zaworów), wydajność została wyraźnie zwiększona.
- Z tyłu ciągnika montowane są trzy obwody dwustronnego działania. Jeśli ciągnik ma być przeznaczony do pracy z ładowaczem czołowym, możliwy jest montaż międzyosiowej pary hydrauliki. Oprócz pompy głównej, zainstalowana jest dodatkowa, oddzielna pompa dedykowana tylko do zasilania układu wspomagania kierownicy. Zapewnia to płynne i komfortowe prowadzenie. Nowe modele serii 5 Keyline oferowane są w standardzie z mechanicznym podnośnikiem tylnym z funkcją EasyLift, która umożliwia podnoszenie i opuszczanie ramion tylnego podnośnika o maksymalnym udźwigu do 4525 kg, przez wciśnięcie przycisku, bez konieczności operowania dźwigniami sterowania - zaznacza producent.
Kabina serii 5 Keyline Deutz-Fahr
Nowa 4-słupkowa kabina w modelach serii 5 Keyline została przystosowana do prac z ładowaczem czołowym dzięki dachowi z szyberdachem i strukturą zabezpieczającą FOPS. Komfort pracy operatora zapewnia standardowe wyposażenie, takie jak: klimatyzacja, radio, układ amortyzacji kabiny na hydraulicznych Silent-Blockach, fotel z amortyzacją pneumatyczną oraz pakiet oświetlenia, który może obejmować do 10 świateł roboczych. Wszystkie modele serii 5 Keyline wyposażone są w układ hamulcowy z hamulcami tarczowymi w kąpieli olejowej na przedniej osi, który zapewnia większe bezpieczeństwo zarówno podczas transportu, jak i na polu.
CZYTAJ TAKŻE: Pierwszy autonomiczny ciągnik w polskim gospodarstwie. Agxeed obrobił już 300 ha
CZYTAJ TAKŻE: Rolnik z Podlasia wynajął nowy ciągnik Claas o dużej mocy. Jak to się sprawdza?
CZYTAJ TAKŻE: 18-litrowy silnik i 913 KM. To najmocniejszy ciągnik w historii John Deere