Jak oszczędzić nawet 5 tys. zł rocznie na paliwie? Zobaczcie przykład!
Wszystko dzięki pakietowi dodatkowego obciążenia, który w szybki sposób pozwala zoptymalizować masę ciągnika John Deere 7R. Dzięki zmniejszeniu masy o 1 tonę można zmniejszyć zużycie paliwa w transporcie o 1 litr na godzinę.
Jak oszczędzić nawet 5 tys. zł rocznie na paliwie? 7R w transporcie i pracy polowej - porównanie
W listopadzie ciągnik John Deere serii 7R został poddany szczegółowemu monitoringowi dzięki aplikacji JDLINK Dashboard dostępnej na platformie MyJohnDeere pod względem pracy bieżącej. W sumie zbadano dane dotyczące ponad 400 godzin pracy maszyny, często nawet powyżej 23 godzin na dobę.
Jakie wnioski płyną z tych obserwacji? Okazało się, że ciągnik spędził wiele godzin z dużą przyczepą przeładowczą, przez co zużycie paliwa w transporcie jest zbliżone do zużycia paliwa w pracach polowych.
- Ciągniki serii 8R i większe są dedykowane do prac ciężkich polowych i same w sobie są ciężkie (14-20 t). Tymczasem należy zauważyć, że każda tona przewożona oznacza dodatkowy spalony litr paliwa więcej na godzinę. Pakiet dodatkowego obciążenia to rozwiązanie, które w szybki sposób pozwala nam zoptymalizować masę. Sprawdziliśmy to w pracy ciągnika serii 7R. Tym samym przyjmując, że dzięki zmniejszeniu masy ciągnika o 1 tonę możemy zmniejszyć zużycia paliwa w transporcie o 1 litr. Możemy założyć, że ciągnik pracujący 500 godzin w transporcie rocznie zdejmując EZBallast (w zamian za jeżdżenie z tym obciążeniem na stałe jako obciążniki w kołach) możemy liczyć na oszczędności rzędu 5 100 zł rocznie (1,7 litra bo 1700 kg * 500 godzin i to razy 6 zł/litr) - tłumaczy Szymon Kaczmarek z John Deere Polska.
Ekspert uzasadnia dlaczego system EZBallast jest tak ważny.
- W codziennej pracy zależy nam, by dysponować możliwie najlżejszym ciągnikiem w transporcie i możliwie najcięższym w pracach polowych. Stąd też tak istotne jest sprawne zakładanie i zdejmowanie obciążenia. Zdejmowanie i montaż obciążników z kół trwa jednak zbyt długo, żeby ciągnik mógł być zawsze zoptymalizowany do prac transportowych. Tutaj rozwiązaniem jest EZBallast - wyjaśnia Kaczmarek.
Jak oszczędzić nawet 5 tys. zł rocznie na paliwie? Rolnik docenia
Możliwość szybkiego dociążenia potwierdzali jako główny atut użytkownicy, w tym Damian Matejka który testował ciągnik John Deere 7R w południowej części Polski od sierpnia do końca listopada.
- Maszyna pracowała przy siewie. Warunki były ciężkie, pracujemy na grząskim i górzystym terenie. Dlatego też dociążenie do 15 ton miało kluczowe znaczenie, a zdjęcie obciążnika w transporcie zmniejszało zużycie paliwa - skomentował rolnik.
Jak oszczędzić nawet 5 tys. zł rocznie na paliwie? Branżowa nagroda potwierdzeniem świetnych opinii użytkowników
Ciągnik John Deere 7R 350 AutoPowr zaimponował 26 dziennikarzom z 25 europejskich krajów i został nagrodzony tytułem „Tractor of the year 2022” - o czym pisaliśmy TUTAJ. Doceniono przede wszystkim:
- technologię pokładową i pakiet automatyki;
- szeroką, przestronną kabinę zapewniającą kierowcy maksymalny komfort;
- doskonałe osiągi w polu;
- wysoką wydajność;
- układ kierowniczy ActiveCommand Steering 2 (ACS 2);
- system dociążenia ciągnika EZ Ballast.
Jak czytamy w uzasadnieniu na oficjalnej stronie konkursu:
- EZ Balast umożliwia automatyczny montaż i demontaż 1700 kg balastu, co rewolucjonizuje sposób, w jaki rolnicy i wykonawcy mogą zarządzać balastowaniem (bez zbędnego wysiłku i straty czasu), aby indywidualnie dostosować ciągnik do każdego zadania, zapobiec ugniataniu gleby lub w razie potrzeby poprawić trakcję.
ZOBACZ TAKŻE: John Deere potwierdza pozycję na rynku ciągników
- Tagi:
- technika
- John Deere