Ciągnik Anion 800
Rozwiązanie Claas Power Systems pozwala na oszczędność 0,4 litra oleju napędowego na godzinę. Ciągnik posiada przekładnie przedniego Wom-u, która jest stale napędzana przez silnik, wykorzystywana tylko sezonowo. Oznacza to, że przekładnia nawet wtedy, gdy nie jest obciążona, potrzebuje energii do napędu kół zębatych poruszających się w oleju. Inżynierowie Claas rozwiązali ten problem, stosując nowe sprzęgło. Pod jednoczęściową maską pracuje 6-cylindrowy silnik FPT NEF-6 o pojemności 6,7 l.
Przy konstruowaniu Anion 800 uwzględniano komponenty wtórnej obróbki spalin. Pole widzenia oraz dostęp do maszyny zostały zachowane. Ponieważ do optymalnej reakcji konieczna jest wysoka temperatura, katalizator oksydacji oleju napędowego znajduje się pod maską silnika, bezpośrednio za turbiną doładowującą. Katalizator SCR został wmontowany w układzie wydechowym i umieszczony po prawej stronie maszyny.
Silnik wpuszczono w ramę ze zintegrowaną misą olejową, cała siła przedniego podnośnika i przedniej osi jest idealnie rozkładana. W pracy oznacza to: duże kąty skrętu przedniej osi i maksymalną zwrotność oraz optymalny dostęp do silnika i wszystkich punktów konserwacji. Anion 800 można fabrycznie wyposażyć w ogumienie bliźniacze. Opony montowane są na stale w kołnierzach lub czasowo w systemie zacisków. Wyróżniamy modele: 810, 830, 840, 850. Odpowiednio moce maksymalne KM: 215, 235, 250,264
Maszyny do obejrzenia w firmie Ambroży z Bierutowa.
Aneta Rzeźniczak