Polska wołowina podbija Japonię. Trafiamy na prestiżowy rynek

Polska wołowina robi karierę w Japonii
Polsca wołowina zdobywa uznanie na jednym z najbardziej prestiżowych i wymagających rynków na świecie, czyli w Japonii. Podczas misji gospodarczej zorganizowanej przez Komisję Europejską, Polska miała także swoich przedstawicieli.
W spotkaniach udział wzięło 100 przedstawicieli z krajów UE. Spotykali się z importerami, prezentowali jakość europejskiej żywności i rozmawiali o współpracy. Przedstawiciele z Polski, jako jedni z liderów w eksporcie wołowiny do Japonii, podkreślali, że łączymy wysoką jakość z odpowiedzialną, zrównoważoną produkcją.
– Naszym celem było pokazanie, że Polska potrafi produkować dobre mięso zgodnie ze standardami klimatycznymi i środowiskowymi – relacjonuje Jerzy Wierzbicki, z Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego.
Japończycy cenią jakość i certyfikaty
W trakcie misji zorganizowano konferencję na EXPO w Osace i Japończycy wyraźnie podkreślili, że w rolnictwie chcą iść w kierunku neutralności klimatycznej. To dobra wiadomość, bo Polska już wdraża podobne rozwiązania. Dobrym przykładem była także irlandzka ferma „Zero C”, która udowadnia, że można zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych, nie zmniejszając produkcji.
Polska odpowiada za 1/5 unijnego eksportu wołowiny do Japonii
W 2024 roku z Polski do Japonii wyjechało prawie 2700 ton mrożonej wołowiny – towar był wart 15 milionów euro. To aż 20% całej unijnej wołowiny wysłanej na ten rynek. Polska ma więc bardzo silną pozycję na japońskim rynku.
Będą wizyty w polskich gospodarstwach
Unia Europejska planuje rozwijać eksport do Japonii, Korei i Wietnamu. Przygotowywane są nowe kampanie promocyjne, a także wizyty japońskich importerów w polskich gospodarstwach i zakładach.