Massey Ferguson - zupełnie nowa seria 9S. 6 modeli w ofercie
Massey Ferguson 9S przypomina wyglądem wypuszczoną na rynek w lipcu 2020 roku serię 8S. Ciągnik, podobnie jak jego mniejszy brat, posiada innowacyjną konstrukcję Protec-U zapewniającą duży komfort operatora m.in. poprzez doskonałe wyciszenie kabiny, które zapewnia 18-centymetrowa szczelina, izolująca zamknięty silnik od kabiny i bardzo dużą powierzchnię okien kabiny wynoszącą aż 6,6 m².
Silnik i przekładnia
Wszystkie modele MF 9S są napędzane niezawodnym sześciocylindrowym silnikiem AGCO Power o pojemności 8,4 litra. System zarządzania mocą silnika (EPM) zwiększa moment obrotowy do 1750 Nm i generuje do 30 KM dodatkowej mocy przy prędkościach biegowych powyżej 15 km/h dla WOM i zastosowań hydraulicznych we wszystkich modelach (z wyjątkiem MF 9S.425).
Silnik spełnia wymogi normy emisji spalin Stage V dzięki uproszczonej wersji znanego systemu All-In-One, który nie wykorzystuje zaworu EGR. Zamiast tego zastosowano nowy, prosty system turbodoładowania z pojedynczą, zaawansowaną turbosprężarką.
Duży rozstaw osi i imponująca waga
Różnicą w porównaniu do serii 8S jest rozstaw osi wynoszący 3,1 m. Największy z serii 9S model MF 9S.425 waży 10.900 kg i oferuje najlepszy w swojej klasie stosunek mocy do masy wynoszący 25,4 kg/KM. Ciągnik można zbalastować do maksymalnie 18.500 kg. Dopuszczalna masa całkowita w transporcie wynosi 16 t przy prędkości 50 km/h. Massey Ferguson 9S posiada amortyzowaną przednią oś. Promień skrętu traktora wynosi ok. 5,75 m.
Pojemność zbiornika
W serii 9S zamontowano 660-litrowy zbiornik paliwa oraz 68-litrowy zbiornik AdBlue. Jak podkreśla producent, silnik jest przystosowany do zasilania paliwem HVO, co zapewnia bardziej zrównoważoną eksploatację.
Duża precyzja pracy
Ciągnik MF 9S Massey Ferguson wprowadza również zupełnie nowy poziom automatyzacji. MF AutoTurn, opcja dostępna z MF Guide, automatycznie kieruje ciągnik do następnej linii jazdy.
Dzięki funkcji AutoHeadland można również automatycznie uruchamiać i zatrzymywać dwie sekwencje na uwrociach, zgodnie z pozycją GPS ciągnika. Dzięki odbiornikowi GPS Trimble, zapewniającemu w standardzie dokładność poniżej metra, nie tylko zwiększa się precyzja, ale też mniej zadań stoi przed operatorem.
Aby zapewnić najwyższą automatyzację, ciągniki MF serii 9S są opcjonalnie dostępne z systemem zarządzania osprzętem ciągnika (TIM). Ten zaawansowany system oparty na systemie ISOBUS zapewnia automatyczne zarządzanie funkcjami elektronicznymi ciągnika zgodnie z wymaganiami operatora i osprzętu rolniczego.
Dzięki temu osprzęt kompatybilny z systemem zarządzania ISOBUS może sterować funkcjami ciągnika, takimi jak prędkość podczas jazdy do przodu i hydraulika, co poprawia wydajność i jakość pracy, a także komfort, przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów i wysiłku ze strony operatora.
Podobieństwo do Valtry
Nowa seria zaprezentowana przez należącą do koncernu AGCO markę Massey Ferguson ma sporo wspólnego z przedstawioną światu praktycznie równocześnie nową serię S marki Valtra.
ZOBACZ TAKŻE: Steyr zaprezentował nową serię Plus. 5 modeli - od 80 do 120 KM [ZDJĘCIA]
- Tagi:
- Massey Ferguson
- technika