Godło PRODUKT POLSKI coraz ważniejsze dla Polaków
Znak PRODUKT POLSKI staje się powszechnie rozpoznawalny przez konsumentów, a jednocześnie może mieć decydujące znaczenie przy wyborze danego produktu. Jak zaznacza KOWR, ich aktywne działania, wraz z zaangażowaniem MRiRW, promujące oznaczenie PRODUKT POLSKI przynoszą wymierne efekty.
Rolnicy bardziej niż pozostali zwracaja uwagę na pochodzenie produktów
KOWR w swojej analizie zaznaczył, że w badaniu „Polska Wieś i Rolnictwo” w 2022 r. blisko 61% respondentów (podobnie jak w 2021 r.) wskazało, że „bardzo ważne” i „raczej ważne” jest dla nich by żywność, którą kupują była wyprodukowana w Polsce, z krajowych surowców, przy czym rolnicy składali takie deklaracje częściej aniżeli osoby niezwiązane z rolnictwem (odpowiednio 73,4% i 56,5%).
- Należy przy tym podkreślić, że dla mieszkańców obszarów wiejskich ogółem odsetek wskazań „bardzo ważne” zwiększył się w 2022 roku o blisko 12 punktów procentowych w porównaniu do 2021 roku - podkreśla KOWR.
Oznaczenie "PRODUKT POLSKI" jest rozpoznawalne
Rolnicy, którzy na codzień wiedzą, jak dużo pracy należy włożyć w wyprodukowanie płodów rolnych, bardziej doceniają produkt pochodzenia polskiego, ponieważ wiedzą, że jest on wytworzony niejednokrotnie właśnie z efektów ich pracy.
- Z badania wynika, że ze znakiem PRODUKT POLSKI podczas zakupów żywności spotkało się prawie 76% respondentów (wobec niemal 67% w 2021 r.) i był on najczęściej wskazywanym przez nich oznaczeniem, szczególnie przez rolników (prawie 81%). Pozytywny odbiór znaku PRODUKT POLSKI wskazało również 48% ankietowanych (wobec 44% w poprzednim roku), dla których to oznaczenie było decydujące przy wyborze produktu - informuje KOWR.
Rośnie patriotyzm konsumencki
Zdaniem KOWR, Polacy rozumieją, że codzienne świadome decyzje zakupowe mają duży wpływ na sytuację ekonomiczno-gospodarczą kraju.
- Rosnący patriotyzm konsumencki, który znajduje odzwierciedlenie w nabywaniu rodzimych towarów, buduje silną markę polskiej żywności, wspiera polskich producentów rolnych oraz przedsiębiorstwa, ma wpływ na zwiększenie sprzedaży polskiej żywności oraz funkcjonowanie polskiej gospodarki, w tym krajowego rolnictwa i przemysłu rolno-spożywczego - podsumowuje KOWR.
Pośrednio przekłada się to także m.in. na: utrzymanie i tworzenie nowych miejsc pracy, zwiększanie wpływów podatkowych do budżetu państwa i budżetów samorządowych, rozwój rodzimych przedsiębiorstw czy pozyskiwanie środków na inwestycje.
Masz pytania lub wątpliwości dotyczące tego artykułu?
Napisz wiadomość: [email protected]
Czekamy na kontakt z Tobą, Twój głos jest dla nas ważny.
- Tagi:
- kowr
- statystyki rolnicze