Szanowna Internautko, Internauto

 POW_logo


Na naszych stronach używamy technologii takich jak pliki cookie, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach i w Internecie. Podmioty trzecie na mocy odrębnych porozumień mogą używać mechanizmu cookie na stronach portali Południowej Oficyny Wydawniczej oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą serwować reklamy jak najlepiej dopasowane do Twoich preferencji. Pragniemy zapoznać Cię ze szczegółami stosowanych przez nas technologii oraz z przepisami, które niebawem wejdą w życie, tak aby dać Ci pełną wiedzę i komfort w korzystaniu z naszych serwisów internetowych. Zapoznaj się z poniższymi informacjami przed przejściem do serwisu.

Klikając przycisk „Akceptuję” lub zamykając to okno zgadzasz się na postanowienia zawarte poniżej.


RODO

Z dniem 25 maja 2018 r. rozpoczyna obowiązywanie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane popularnie jako „RODO”). RODO obowiązywać będzie w identycznym zakresie we wszystkich krajach Unii Europejskiej, a więc także w Polsce i wprowadza szereg zmian w zasadach regulujących przetwarzanie danych osobowych, które będą miały wpływ na wiele dziedzin życia, w tym na korzystanie z usług internetowych, takich jak między innymi usługi portali jarocinska.pl, gostynska.pl, krotoszynska.pl, rawicz24.pl, zpleszewa.pl, zwielkopolski24.pl, wiescirolnicze.pl. W tej informacji przedstawiamy skrót najważniejszych zagadnień dotyczących przetwarzania Twoich danych osobowych, jakie może mieć miejsce po 25 maja 2018 r. w związku z korzystaniem z naszych usług. Prosimy Cię o jej przeczytanie, nie zajmie to więcej niż kilka minut.


Czym są dane osobowe

Dane osobowe to, zgodnie z RODO, informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej. W przypadku korzystania z naszych serwisów takimi danymi są np. adres e-mail, nazwa/nick, adres IP, imię i nazwisko, numer konta w naszym sklepie internetowym lub w innej usłudze oferowanej przez POW. Dane osobowe mogą być zapisywane w plikach cookies lub podobnych technologiach (np. local storage) instalowanych przez nas lub naszych Zaufanych Partnerów na naszych stronach i urządzeniach, których używasz podczas korzystania z naszych usług.


Podstawa i cel przetwarzania

Przetwarzanie danych osobowych wymaga podstawy prawnej. RODO przewiduje kilka rodzajów takich podstaw prawnych dla przetwarzania danych, a w przypadkach korzystania z naszych usług wystąpią, co do zasady trzy z nich:


1) Niezbędność przetwarzania do zawarcia lub wykonania umowy, której jesteś stroną. Umowa to, w naszym przypadku, regulamin danej usługi. Jeśli zatem zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi dodania ogłoszenia w oparciu o treść regulaminu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.


2) Niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią. Ta podstawa przetwarzania danych dotyczy przypadków, gdy ich przetwarzanie jest uzasadnione z uwagi na nasze usprawiedliwione potrzeby, co obejmuje między innymi konieczność zapewnienia bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług i dopasowania ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach) jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora w ramach portali POW.


3) Twoja dobrowolna zgoda. Jest potrzebna głównie w przypadku, gdy usługi marketingowe dostarczają Ci podmioty trzecie (czyli Zaufani Partnerzy, o których mowa poniżej) oraz gdy to my świadczymy takie usługi dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować), reklamodawcy i ich przedstawiciele muszą mieć możliwość przetwarzania Twoich danych. Udzielenie takiej zgody jest całkowicie dobrowolne, i jeśli nie chcesz, nie musisz jej udzielać. Dzięki naszemu rozwiązaniu masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie. Twoje pozostałe uprawnienia wynikające z udzielenia zgody są opisane poniżej.


Twoje dane, w ramach naszych usług, przetwarzane będą wyłącznie w przypadku posiadania przez nas lub inny podmiot przetwarzający dane jednej z dopuszczonych przez RODO podstaw prawnych i wyłącznie w celu dostosowanym do danej podstawy, zgodnie z opisem powyżej. Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania – czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy – przez czas jej wykonywania, a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora – do czasu istnienia tego uzasadnionego interesu.


Administratorzy

Administratorem Twoich danych osobowych jest Południowa Oficyna Wydawnicza Sp. z o.o., ul. Kasprzaka 1a, 63-200 Jarocin, logo podmiotu, na którego stronę wszedłeś możesz zobaczyć na planszy zawierającej niniejszą informację, a także nasi Zaufani Partnerzy, czyli firmy i inne podmioty, z którymi współpracujemy głównie w zakresie marketingowym. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności.


Przekazywanie danych

Twoje dane będzie przetwarzać POW i Zaufani Partnerzy, jeśli wyrazisz na to zgodę, ale mogą być one również powierzone do przetwarzania innym podmiotom. W każdym takim przypadku przekazanie danych nie uprawnia ich odbiorcy do dowolnego korzystania z nich, a jedynie do korzystania w celach wyraźnie wskazanych przez POW lub Zaufanego Partnera. Przekazywanie danych ma miejsce na ogół w przypadku współpracy z podwykonawcą (np. agencją marketingową) lub usługodawcą (np. dostawcą usług przechowywania danych). Dzięki temu możemy np. lepiej dobrać najciekawsze lub najtańsze oferty dopasowane dla Ciebie. W każdym przypadku przekazanie danych nie zwalnia przekazującego z odpowiedzialności za ich przetwarzanie. Dane mogą być też przekazywane organom publicznym, o ile upoważniają ich do tego obowiązujące przepisy i przedstawią odpowiednie żądanie, jednak nigdy w innym przypadku.


Cookies

Na naszych stronach internetowych i w aplikacjach używamy technologii, takich jak pliki cookie, local storage i podobnych służących do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych w celu personalizowania udostępnianych treści i reklam oraz analizowania ruchu na naszych stronach. W ten sposób technologię tę wykorzystują również nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą serwować reklamy jak najlepiej dopasowane do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. Twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz różne strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Znajdziesz tam także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, by ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.


Twoje uprawnienia

Zgodnie z RODO przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas i Zaufanych Partnerów.


Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać.

Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – GIODO. Uprawnienia powyższe przysługują także w przypadku prawidłowego przetwarzania danych przez administratora. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.


Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez POW i Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych zebranych w związku z korzystaniem przez Ciebie ze stron i aplikacji internetowych dostarczanych przez POW w celach marketingowych (obejmujących niezbędne działania analityczne i zestawianie w profile marketingowe na podstawie Twojej aktywności na stronach internetowych) w tym ich przetwarzanie w plikach cookies itp. instalowanych na Twoich urządzeniach i odczytywanych z tych plików przez POW i Zaufanych Partnerów możesz w łatwy sposób wyrazić tę zgodę, klikając w przycisk „Akceptuję” lub zamykając to okno.

Jeśli nie chcesz wyrazić opisanej wyżej zgody prosimy o opuszczenie strony. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania w celach marketingowych innych niż własne cele POW.

Informujemy jednocześnie, iż POW w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzać będą Twoje dane we własnych celach marketingowych opisanych szczegółowo powyżej w oparciu o ich prawnie uzasadniony interes, jako administratora.


Pokaż listę Zaufanych Partnerów
  • Zaloguj się/Zarejestruj się
Wieści Rolnicze
  • Strona główna
  • Ceny Rolnicze
    • Ceny żywca wieprzowego
    • Ceny żywca wołowego
    • Ceny zbóż
    • Ceny pasz
    • Ceny owoców
    • Ceny warzyw
    • Ceny mleka i przetworów
    • Ceny drobiu i jaj
    • Analizy rynkowe
  • Newsy
  • Hodowla
      • BYDŁO I MLEKO
      • TRZODA CHLEWNA
      • DRÓB
      • INNE HODOWLE
      • ŻYWIENIE
      • WYPOSAŻENIE BUDYNKÓW INWENTARSKICH
      • ZDROWIE I DOBROSTAN
      Jak zmniejszyć koszty w chlewni?
      Osiem tuczników rocznie na własne potrzeby - od marca?
      6 kolejnych ognisk grypy ptaków na terenie województwa wielkopolskiego
      "Pij tylko mleko, zakrywaj dekolt, a nie będziesz liczyć straconych lat"
  • Uprawy
      • ZBOŻA
      • INNE UPRAWY
      • NAWOŻENIE
      • CHOROBY I SZKODNIKI
      • UPRAWA GLEBY
      • PRZECHOWALNICTWO
      • Owoce i warzywa
      Rzepak ozimy 2023 - jakie nowości odmianowe w KR?
      Kiedy będzie można wjechać w pole z nawozami?
      Aktualna sytuacja na runku nawozowym - komentarz Grupy Azoty
      Raport o stanie upraw 2023 - lustracja zbóż i rzepaku
  • Technika
      • CIĄGNIKI
      • MASZYNY
      • URZĄDZENIA
      Kiedy opłaca się zainwestować w nową maszynę?
      Maszyny rolnicze. LEMKEN przejął firmę Equalizer
      Polagra Premiery. Czym zaskoczył John Deere? Kogo zabrakło na wystawie?
      Niemieccy rolnicy najczęściej wybierają ciągniki John Deere. Fendt w tyle 
  • Prawo i finanse
      • VAT
      • EKONOMIKA
      • POMOC UNIJNA
      • PRZEPISY
      • WNIOSKI DO POBRANIA
      • KRUS
      • GIEŁDOWY RYNEK ROLNY
      O ile wzrosły dochody rolników w 2022 r.?
      Rolnictwo węglowe: przyoranie obornika. Czy wydłużony zostanie czas do 24 h?
      Czym jest Kodeks rolny? Jakie wprowadzi zmiany w prawie?
      Z jakich programów na inwestycje rolnik będzie mógł korzystać w 2023 r.?
  • Sylwetki
  • Video
  • Dla domu
      • Kulinaria
      • Hotblog
      • Koła gospodyń wiejskich
      • Zdrowie
      Biznes na wsi również dla kobiet gospodarnych
      Domowy chlebek - wypróbuj ten świetny przepis!
      Domowe sposoby na kurację mlekiem. To naprawdę działa!
      Przekąski na Sylwestra
  • iEKO iLOGICZNIE
      • Ekologia z certyfikatem
      • Dobre praktyki w uprawie roślin
      • Zrównoważony chów zwierząt
      • Odnawialne źródła energii
      • Zdrowa żywność
      • Środki pomocowe
      Serowarnia w Wańczykówce [przeczytaj i obejrzyj FILM]
      Opalanie słomą zamiast węglem. Rolnik nie żałuje decyzji [VIDEO]
      Za co płaci eko-konsument?
      Ekologia z perspektywy dziecka. Trzeba jeść zdrowe kanapki
  • Wieści Rolnicze
  • Prawo i finanse
  • Analizy rynkowe
  • Co o rynku mleka mówią prezesi polskich mleczarni?

Co o rynku mleka mówią prezesi polskich mleczarni?

Analizy rynkowe 30 Jan 2015, 05:14 Ksenia Pięta Aktualizacja: 12 Nov 2015, 11:18
mleko 2
Źródło: Sukharevskyy Dmytro - fotolia.com
Aż 30% wyprodukowanego w Polsce mleka stanowi nadwyżkę, którą trzeba sprzedać. Nie wiadomo komu i gdzie. Specjaliści zgodnie uważają, że należy stworzyć wspólną markę, aby zwiększyć konkurencyjność na światowych rynkach.
Spis treści:

    Aż 30% wyprodukowanego w Polsce mleka stanowi nadwyżkę, którą trzeba sprzedać. Nie wiadomo komu i gdzie. Specjaliści zgodnie uważają, że należy stworzyć wspólną markę, aby zwiększyć konkurencyjność na światowych rynkach.

    Problem z polskim rynkiem mleczarskim nie jest jeden. Jest ich wiele, a ponadto są ze sobą powiązane. Dlatego trzeba działać kompleksowo. O tym, jak w świetle spadku cen i rosyjskiego embarga wygląda konkurencyjność polskiej branży mleczarskiej, a jak może wyglądać w 2015 roku, dyskutowali prezesi i dyrektorzy mleczarni podczas VII Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2014 w Warszawie.

    Embargo dotyka wszystkich gałęzi rolnictwa. Polskie surowce nie znajdują zbytu. Rynek mleczarski także wykazuje nadprodukcję, co oznacza, że mleka jest więcej niż miejsca na rynku, w którym można by je, po rozsądnych cenach, ulokować. Natomiast jego spożycie w kraju jest niewystarczające. - 30% nadwyżki musimy jakoś sprzedać. Innego wyjścia nie ma. Trzeba utrzymać poziom produkcyjności zakładów, a przede wszystkim rolników - producentów, którzy włożyli niemałe pieniądze w swój biznes - mówi Antoni Kogut, dyrektor oddziału w Trzebowisku Spółdzielni Mleczarskiej Mlekovita. Embargo rosyjskie jeszcze bardziej pogłębiło problem. - Zawsze było tak, że około 30% mleka trzeba było wyeksportować za granicę. Niestety prawdą jest, że za polskie mleko w proszku i masło nasi producenci otrzymują dużo niższą stawkę niż ci z Europy Zachodniej - tłumaczy Edward Bajko, prezes zarządu Spółdzielczej Mleczarni Spomlek.

    Specjaliści mają różne pomysły na to, co trzeba zrobić, aby poprawić i ustabilizować sytuację na polskim rynku mleczarskim. Jedni uważają, że należy zwiększyć eksport. Drudzy, że szansą rozwoju jest rynek krajowy i kampanie promocyjne, prowadzące do maksymalizacji konsumpcji. Jedni chcieliby postawić na produkty masowe, drudzy na surowce wysokiej jakości za wyższą cenę.

     

    - Uważam, że polskie mleczarstwo pod względem marek i produktów dostarczanych bezpośrednio na półki sklepowe i do konsumentów Europy Zachodniej czy na świecie - nie istnieje. Powinniśmy się skupić na produktach masowych - mleko w proszku, serwatka i masło, ponieważ mogą one być konkurencyjne, a także jest to jedyny sposób, aby wyeksportować nadwyżki z Polski - dodaje. Uważa, że podstawowym problemem jest to, iż poza dwoma mleczarniami, nie ma tyle produktów, aby móc startować w przetargach. Producenci musieliby się stać poddostawcami i pod jedną marką sprzedawać swoje produkty.

    Niemcy i Holandia stawiają na produkty masowe - masło, sery i mleko w proszku. Chcą eksportować na dużą skalę i być konkurencyjni. Wykorzystują wszystkie pozostałości odpadowe poprzez konfekcjonowanie. Dzięki temu bilansują zyski i mogą zaproponować konkurencyjne ceny. - Jeśli będą chcieli, to nie wytrzymamy ich konkurencji. Z resztą już tak jest, bo przyjeżdżają do Polski sery poniżej 10 zł za kilogram - mówi Edward Bajko. Francja natomiast podchodzi do produkcji mleczarskiej inaczej. Wiedząc, że nie wygrają na świecie z wyżej wymienionymi krajami, dbają o własny rynek, na który nie wpuszczają innych. - Tak, a Polska nie jest ani tu, ani tu. Z Niemcami i Holandią nie mamy szans, jeśli chodzi o produkty masowe. Na krajowy rynek wpuszczamy wszystkich. My, nie mając strategii narodowej, możemy polec na obu frontach - stwierdza Bajko.

    Istnieje wiele obaw związanych ze zniesieniem kwot mlecznych, tak jak w momencie, gdy były one wprowadzane. Produkcja mleka wzrośnie o 10%, a może nawet więcej. Oznacza to, że tyle więcej produktów będzie trzeba wyeksportować. Po zniesieniu kwot Polsce grozi destabilizacja rynku. Obecnie wszyscy dążą do zwiększenia skali produkcji. Natomiast nadmierna ilość mleka i ogromne kary za przekroczenie kwot mogą spowodować brak rentowności produkcji. - My, prezesi zakładów mleczarskich i politycy łudzimy rolników, że uda się wywalczyć zniesienie kar. Tak było w zeszłym i tak samo jest w tym roku. A ja uważam, że naliczone kary i tak będzie trzeba zapłacić. Stworzyliśmy płonne nadzieje. Dlaczego Niemcy czy Holendrzy mogą przekraczać limity i płacić kary, a Polaków na to nie stać? - pyta rozżalony Edward Bajko.

     

    Analizując wysokość kar za nadwyżkę produkcji mleka, można stwierdzić, że Europa przygotowuje się do wzrostu produkcji. Prezes Waldemar Broś uważa, że trzeba być konkurencyjnym i zwiększać skalę produkcji, aby zmniejszać koszty. Rynek wewnętrzny będzie siłą napędową rozwoju nie tylko mleczarstwa, ale i wielu innych gałęzi gospodarki.

    Dodatkowym problemem dla produkcji mleczarskiej jest zamknięcie rynku rosyjskiego. W kraju zostało mleko, które miało zostać wyeksportowane, co wzmocniło problemy związane z prawem podaży i popytu. - Embargo było, jest i będzie. Trzeba się spodziewać, że skończy się to, a zacznie się następne. Musimy nastawić się na zmiany kierunków eksportowych. Ja również uważam, że powinniśmy mówić jednym głosem, czyli stworzyć wspólną markę. Jednakże, bez udziału rządu i poszczególnych ministerstw tego nie zrobimy - wnosi Antoni Kogut.

    Przetwórstwo mleka w Polsce jest na wysokim poziomie. Mimo to, trzeba stale inwestować w nowe technologie (związane z ochroną środowiska i odzyskiem energii), zwiększenie produkcji i w to, co czeka Polskę po zniesieniu kwot. To znaczy, jeśli nastąpi wzrost ilości mleka na rynku, w niektórych zakładach zabraknie możliwości przerobowych. - Jeśli polska produkcja byłaby wsparta przez naukę, przemysł i ministerstwo rolnictwa, to mogłaby powstać strategia. Myślę, że szanse miałby kierunek tworzenia produktów wysokiej jakości za wyższą cenę, a nie masowych - mówi Waldemar Broś.

     

    Prezesi mleczarni o rynku mleka:

    Edward Bajko, prezes zarządu Spółdzielczej Mleczarni Spomlek

    „Wystawiliśmy się na walkę z całym światem, mając o wiele więcej mleka niż jesteśmy w stanie zjeść.”

     

     

     

    Waldemar Broś, prezes zarządu Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich

    „Prawda jest taka, że Polacy dowiedzieli się o jogurtach z kampanii reklamowej firmy Danone. Dzisiaj nie ma programów promocyjnych, adekwatnych do sytuacji. Chociażby naturalności naszej produkcji - przecież to jest łatwo obronić. Mamy szanse, tylko trzeba to posklejać i odpowiednio wykorzystać.”

     

    Jan Dąbrowski, prezes zarządu Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Łowiczu

    „Uważam, że najważniejszy jest polski konsument. Na niego powinniśmy zwrócić szczególną uwagę.”

     

     

    Grzegorz Gańko, prezes zarządu Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Sierpcu

    „W Polsce nie ma żadnej strategii dla mleczarstwa.”

     

     

     

    Antoni Kogut, dyrektor oddziału w Trzebowisku Spółdzielni Mleczarskiej Mlekovita

    „Powinniśmy mówić jednym głosem, czyli stworzyć wspólną markę. Niestety, bezudziału rządu i poszczególnych ministerstw tego nie zrobimy.”

     

     

    Przemysław Mikołajczyk, prezes zarządu Polmlek Sp. z o.o.

    „Skala produkcji musi być zdecydowanie większa. Myślę, że trzeba się skupić na polskiej konsumpcji, bo w tej kwestii jest wiele do zrobienia.”

     

     

    • Tagi:
    • Jan Dąbrowski
    • mleko
    • Antoni Kogut
    • Przemysław Mikołajczyk
    • OSM Łowicz
    • Spomlek
    • Mlekovita
    • Pomlek
    • Waldemar Broś
    test Testowicz
    Zobacz wszystkie wpisy autora
    Wieści Rolnicze
    komentarze
    Zaloguj się aby móc komentować
    Podobne artykuły
    Bydło i mleko

    "Pij tylko mleko, zakrywaj dekolt, a nie będziesz liczyć straconych lat"

    Jan. 15, 2023
    Zdrowie

    Domowe sposoby na kurację mlekiem. To naprawdę działa!

    Jan. 5, 2023
    Ekonomika

    2022 rok w rolnictwie. Jak go podsumować? Co nas czeka w kolejnym?

    Jan. 1, 2023
    Inne

    Ponad 40 lat minęło. Wiatr zmian w Mlekpolu

    Nov. 25, 2022
    Inne

    1.500 zł dopłaty do jednej krowy ma uratować polską hodowlę

    Sept. 16, 2022
    Inne

    Cena zbóż, mleka, mięsa w dół – najnowsze informacje ze świata

    Sept. 7, 2022
    Analizy rynkowe

    Ceny mleka idą w rekord! Kolejne podwyżki

    Sept. 1, 2022
    Bydło i mleko

    Problem niskiej zawartości tłuszczu w mleku. Jak go rozwiązać?

    Aug. 14, 2022
    Warto wiedzieć
    Inne
    Kiedy opłaca się zainwestować w nową maszynę?
    Jan. 30, 2023
    Nawożenie
    Aktualna sytuacja na runku nawozowym - komentarz Grupy Azoty
    Jan. 30, 2023
    Pomoc unijna
    Rolnictwo węglowe: przyoranie obornika. Czy wydłużony zostanie czas do 24 h?
    Jan. 30, 2023
    Najnowsze
    Analizy rynkowe
    Prognozy rynku drobiu w 2023 r.
    Jan. 25, 2023
    Analizy rynkowe
    Ceny zbóż na nowe zbiory 2023. Czy pszenica będzie droższa? [AKTUALIZACJA]
    Jan. 24, 2023
    Analizy rynkowe
    Rynek trzody chlewnej - podsumowanie 2022 roku [WYKRES]
    Jan. 18, 2023
    Analizy rynkowe
    Oleiste - jakie ceny za nasiona, ile za olej?
    Jan. 18, 2023
    Wieści Rolnicze
    Wieści Rolnicze
    Dane kontaktowe
    Wieści Rolnicze
    Południowa Oficyna Wydawnicza Sp. z o. o.
    NIP 6171979904
    REGON 251010225
    tel. +48 627 47 15 31
    ul. Kasprzaka 1A
    63-200 Jarocin
    [email protected]
    Numer dyżurny - 797 330 280
    Kategorie
    • Ceny Rolnicze
    • Newsy
    • Hodowla
    • Uprawy
    • Owoce i warzywa
    • Technika
    • Prawo i finanse
    • Sylwetki
    • Video
    • Dla Domu
    © 2023 WieściRolnicze
    • Redakcja
    • Reklama
    • Kontakt
    • Regulamin
    • Prenumerata
    • Konkursy