PROMODIS - spółdzielnia dilerów maszyn świętuje 40-lecie
Poza Polską, PROMODIS jest obecny we Francji, w Hiszpanii, w Portugalii, w Belgii i Luxemburgu oraz w Szwajcarii. Specjalizuje się w maszynach rolniczych, częściach, akcesoriach i w serwisie.
Tegoroczne AgroShow było okazją do świętowania jubileuszu, ale też do zaprezentowania nowości w ofercie oraz przedstawienia planów na kolejne lata. Przygoda PROMODIS zaczęła się we Francji na początku lat ‘80. Rynek w tamtych czasach był trudny - bardzo szybko się kurczył, a jednocześnie konkurencja była bardzo duża. Grupa 7 dilerów postanowiła więc założyć spółdzielnię. Dwa lata zajęło ukonstytuowanie się całej organizacji. I tak, w 1984 r. powstała spółka, której celem była pomoc dilerom w organizacji ich własnego biznesu. W ciągu tych 40 lat, z małej francuskiej spółdzielni, PROMODIS rozrósł się do dużej międzynarodowej organizacji, zrzeszającej ponad 130 spółdzielców i tworzącej sieć w siedmiu krajach Europy. Aktualnie, poza Francją, Hiszpania i Polska to dwa największe oddziały.
Historia spółdzielni PROMODIS
W ciągu minionych 40 lat, spółdzielnia i jej założyciele niejednokrotnie musieli wykazać się dużą otwartością na nowatorskie pomysły, ale też odwagą do podejmowania decyzji.
- Na tej drodze mieliśmy, jak każda organizacja, pewne kamienie milowe. W dużej mierze związane były one ze zmieniającym się rynkiem i odwagą jej założycieli - siedmiu dilerów marki Fiat Agri. Na pewnym etapie musieli oni otworzyć się też na dilerów związanych z innymi markami ciągnikowymi - mówił Krzysztof Kinstler, dyrektor oddziału PROMODIS w Polsce podczas jubileuszowej konferencji prasowej na AgroShow.
W 2010 roku spółdzielnia przeszła prawdziwą ewolucję i rewolucję. Zmiany nastąpiły w zakresie poprawy atrakcyjności oferty handlowej, zwiększenia asortymentu części zamiennych, wystroju sklepów i prezentacji produktów, odświeżenia wizerunku firmy oraz utrwalenia jej pozycji na rynku.
Aktualnie ta międzynarodowa spółdzielnia kupców to 132 dystrybutorów i 450 punktów handlowych w Europie, a jej roczne obroty oscylują w granicach 430 mln euro. W Polsce w ciągu 15 lat działalności PROMODIS może się pochwalić 6% udziałem w rynku.
- Spotkaliśmy się tutaj, żeby pokazać, że się mobilizujemy i wzmacniamy swoją pozycję na polskim rynku, rozszerzając naszą ofertę sprzedaży maszyn, zarówno nowych, jak i używanych. Chcemy się rozwijać, rosnąć w siłę, przyjmować nowych udziałowców i działać tak, żeby nasi udziałowcy również się wzmacniali i rozwijali. Nie jest to łatwe zadanie szczególnie, że polski rynek aktualnie znacznie zniżkuje – i to na poziomie -37% – podkreślał podczas jubileuszowej konferencji w Bednarach Yann Parois, dyrektor generalny PROMODIS.
PROMODIS ambitnie na przyszłość
Spółdzielnia PROMODIS ma duże ambicje względem Polski. Jednym z priorytetów jest rozszerzanie grona udziałowców oraz sieci sprzedaży, aby pokryć równomiernie terytorium naszego kraju.
- Musimy być przygotowani na zmiany, które już teraz dynamicznie zachodzą na rynku i które będą zachodzić w przyszłości. Nasza oferta musi być też odpowiednio dostosowana - serwis będzie odgrywał w niej ogromną rolę - podkreślał Philippe Ackermann, prezes spółdzielni PROMODIS, obecny podczas jubileuszowej konferencji w Bednarach.
Czytaj także: Światowa premiera czterech nowych modeli ciągników Farmall C od Case IH