Zostały 72 godziny. Podsumowujemy najważniejsze informacje nt. pomocy suszowej
Termin składania wniosków o pomoc dla rodzin, którym zagraża utrata płynności finansowej w związku z wystąpieniem w 2022 r. szkód w wyniku niekorzystnych zjawisk atmosferycznych, zbliża się wielkimi krokami - zostały już tylko 72 godziny na złożenie aplikacji!
Jak informowaliśmy, zgodnie z zapowiedzią ministra rolnictwa, termin naboru wniosków o pomoc suszową został wydłużony do 30 listopada br.
Nie zapomnij o potwierdzeniu sprzedaży
Wszyscy wnioskodawcy są zobowiązani do dołączenia do wniosku kopii faktur lub innych dokumentów, które wykażą sprzedaż produktów rolnych z gospodarstwa rolnego od dnia 1 stycznia 2021 r. do dnia 30 września 2022 r. w wysokości co najmniej 5.000 zł brutto, do dnia 30 listopada 2022 r.
Oświadczenie o sprzedaży produktów rolnych
W aplikacji, przy formularzu wniosku o pomoc zamieszczono wzór „Oświadczenia o sprzedaży produktów rolnych od 1 stycznia 2021 r. do 30 września 2022 r. z gospodarstwa rolnego (...)”. Formularz ten przeznaczony jest dla tych wnioskodawców, którzy dokonywali sprzedaży produktów rolnych z gospodarstwa, a sprzedaż ta nie była udokumentowana żadnymi dokumentami (np. fakturą, rachunkiem, itp.).
Pamiętaj o załącznikach
Kopie faktur lub innych dokumentów należy złożyć najpóźniej do 30 listopada 2022 r. O terminie złożenia decyduje data wpływu tych dokumentów do właściwego biura ARiMR.
W przypadku składania wniosku za pośrednictwem platformy ePUAP, aby wniosek trafił do biura powiatowego Agencji właściwego ze względu na miejsce zamieszkania Wnioskodawcy, należy starannie wskazać dane tej jednostki.
Dane adresowe jednostek Agencji ze wskazaniem adresów ePUAP są dostępne na stronie ARiMR. Należy pamiętać, aby starannie wskazać właściwe Biuro Powiatowe, do którego ma trafić składany w ten sposób wniosek.
Co, jeśli złożyłeś wniosek bez załączników
W przypadku wnioskodawców, którzy już złożyli wniosek o pomoc, jego uzupełnienia można dokonać poprzez:
- złożenie kopii faktur lub innych dokumentów - jednak w tym przypadku, aby taki dokument został prawidłowo dołączony do już złożonego wniosku należy do takiej faktury lub innych dokumentów załączyć pismo wskazujące do jakiego wniosku powinny one zostać dołączone, lub
- złożenie kopii faktur lub innych dokumentów przy zaktualizowanym formularzu wniosku zaznaczając w sekcji I "Cel złożenia", że jest to zmiana wniosku.
W przypadku niezłożenia w terminie do 30 listopada 2022 r. (liczy się data wpływu do Biura Powiatowego Agencji, do którego został złożony wniosek o przyznanie tej pomocy), kopii faktur lub innych dokumentów potwierdzających sprzedaż pomocy nie przyznaje się.
W jaki sposób zostanie wypłacona pomoc
Pomoc jest wypłacana na rachunek członka rodziny, który złożył wniosek, wskazany w krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności.
Przypominamy najważniejsze artykuły na temat pomocy suszowej:
Ostatnie ministerialne informacje dotyczące aplikacji suszowej przeczytasz tutaj.
O wydłużonym terminie naborów wniosków, fakturach i wyrównaniu w 2023 roku pisaliśmy tutaj.
Informowaliśmy również o tym, że z pomocy nie skorzystają osoby samotne, zobacz tutaj.
Połowa wnioskujących odpadnie, tak mówił minister rolnictwa, kliknij tutaj.
Masz pytania lub wątpliwości dotyczące tego artykułu?
Napisz wiadomość: [email protected]
Czekamy na kontakt z Tobą, Twój głos jest dla nas ważny.