Szanowna Internautko, Internauto

 POW_logo


Na naszych stronach używamy technologii takich jak pliki cookie, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach i w Internecie. Podmioty trzecie na mocy odrębnych porozumień mogą używać mechanizmu cookie na stronach portali Południowej Oficyny Wydawniczej oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą serwować reklamy jak najlepiej dopasowane do Twoich preferencji. Pragniemy zapoznać Cię ze szczegółami stosowanych przez nas technologii oraz z przepisami, które niebawem wejdą w życie, tak aby dać Ci pełną wiedzę i komfort w korzystaniu z naszych serwisów internetowych. Zapoznaj się z poniższymi informacjami przed przejściem do serwisu.

Klikając przycisk „Akceptuję” lub zamykając to okno zgadzasz się na postanowienia zawarte poniżej.


RODO


Z dniem 25 maja 2018 r. rozpoczyna obowiązywanie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane popularnie jako „RODO”). RODO obowiązywać będzie w identycznym zakresie we wszystkich krajach Unii Europejskiej, a więc także w Polsce i wprowadza szereg zmian w zasadach regulujących przetwarzanie danych osobowych, które będą miały wpływ na wiele dziedzin życia, w tym na korzystanie z usług internetowych, takich jak między innymi usługi portali jarocinska.pl, gostynska.pl, krotoszynska.pl, rawicz24.pl, zpleszewa.pl, zwielkopolski24.pl, wiescirolnicze.pl. W tej informacji przedstawiamy skrót najważniejszych zagadnień dotyczących przetwarzania Twoich danych osobowych, jakie może mieć miejsce po 25 maja 2018 r. w związku z korzystaniem z naszych usług. Prosimy Cię o jej przeczytanie, nie zajmie to więcej niż kilka minut.


Czym są dane osobowe


Dane osobowe to, zgodnie z RODO, informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej. W przypadku korzystania z naszych serwisów takimi danymi są np. adres e-mail, nazwa/nick, adres IP, imię i nazwisko, numer konta w naszym sklepie internetowym lub w innej usłudze oferowanej przez POW. Dane osobowe mogą być zapisywane w plikach cookies lub podobnych technologiach (np. local storage) instalowanych przez nas lub naszych Zaufanych Partnerów na naszych stronach i urządzeniach, których używasz podczas korzystania z naszych usług.


Podstawa i cel przetwarzania


Przetwarzanie danych osobowych wymaga podstawy prawnej. RODO przewiduje kilka rodzajów takich podstaw prawnych dla przetwarzania danych, a w przypadkach korzystania z naszych usług wystąpią, co do zasady trzy z nich:


1) Niezbędność przetwarzania do zawarcia lub wykonania umowy, której jesteś stroną. Umowa to, w naszym przypadku, regulamin danej usługi. Jeśli zatem zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi dodania ogłoszenia w oparciu o treść regulaminu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.


2) Niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią. Ta podstawa przetwarzania danych dotyczy przypadków, gdy ich przetwarzanie jest uzasadnione z uwagi na nasze usprawiedliwione potrzeby, co obejmuje między innymi konieczność zapewnienia bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług i dopasowania ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach) jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora w ramach portali POW.


3) Twoja dobrowolna zgoda. Jest potrzebna głównie w przypadku, gdy usługi marketingowe dostarczają Ci podmioty trzecie (czyli Zaufani Partnerzy, o których mowa poniżej) oraz gdy to my świadczymy takie usługi dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować), reklamodawcy i ich przedstawiciele muszą mieć możliwość przetwarzania Twoich danych. Udzielenie takiej zgody jest całkowicie dobrowolne, i jeśli nie chcesz, nie musisz jej udzielać. Dzięki naszemu rozwiązaniu masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie. Twoje pozostałe uprawnienia wynikające z udzielenia zgody są opisane poniżej.


Twoje dane, w ramach naszych usług, przetwarzane będą wyłącznie w przypadku posiadania przez nas lub inny podmiot przetwarzający dane jednej z dopuszczonych przez RODO podstaw prawnych i wyłącznie w celu dostosowanym do danej podstawy, zgodnie z opisem powyżej. Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania – czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy – przez czas jej wykonywania, a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora – do czasu istnienia tego uzasadnionego interesu.


Administratorzy


Administratorem Twoich danych osobowych jest Południowa Oficyna Wydawnicza Sp. z o.o., ul. Kasprzaka 1a, 63-200 Jarocin, logo podmiotu, na którego stronę wszedłeś możesz zobaczyć na planszy zawierającej niniejszą informację, a także nasi Zaufani Partnerzy, czyli firmy i inne podmioty, z którymi współpracujemy głównie w zakresie marketingowym. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności.


Przekazywanie danych


Twoje dane będzie przetwarzać POW i Zaufani Partnerzy, jeśli wyrazisz na to zgodę, ale mogą być one również powierzone do przetwarzania innym podmiotom. W każdym takim przypadku przekazanie danych nie uprawnia ich odbiorcy do dowolnego korzystania z nich, a jedynie do korzystania w celach wyraźnie wskazanych przez POW lub Zaufanego Partnera. Przekazywanie danych ma miejsce na ogół w przypadku współpracy z podwykonawcą (np. agencją marketingową) lub usługodawcą (np. dostawcą usług przechowywania danych). Dzięki temu możemy np. lepiej dobrać najciekawsze lub najtańsze oferty dopasowane dla Ciebie. W każdym przypadku przekazanie danych nie zwalnia przekazującego z odpowiedzialności za ich przetwarzanie. Dane mogą być też przekazywane organom publicznym, o ile upoważniają ich do tego obowiązujące przepisy i przedstawią odpowiednie żądanie, jednak nigdy w innym przypadku.


Cookies


Na naszych stronach internetowych i w aplikacjach używamy technologii, takich jak pliki cookie, local storage i podobnych służących do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych w celu personalizowania udostępnianych treści i reklam oraz analizowania ruchu na naszych stronach. W ten sposób technologię tę wykorzystują również nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą serwować reklamy jak najlepiej dopasowane do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. Twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz różne strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Znajdziesz tam także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, by ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.


Twoje uprawnienia


Zgodnie z RODO przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas i Zaufanych Partnerów.


Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać.

Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – GIODO. Uprawnienia powyższe przysługują także w przypadku prawidłowego przetwarzania danych przez administratora. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.


Zgoda


Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez POW i Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych zebranych w związku z korzystaniem przez Ciebie ze stron i aplikacji internetowych dostarczanych przez POW w celach marketingowych (obejmujących niezbędne działania analityczne i zestawianie w profile marketingowe na podstawie Twojej aktywności na stronach internetowych) w tym ich przetwarzanie w plikach cookies itp. instalowanych na Twoich urządzeniach i odczytywanych z tych plików przez POW i Zaufanych Partnerów możesz w łatwy sposób wyrazić tę zgodę, klikając w przycisk „Akceptuję” lub zamykając to okno.

Jeśli nie chcesz wyrazić opisanej wyżej zgody prosimy o opuszczenie strony. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania w celach marketingowych innych niż własne cele POW.

Informujemy jednocześnie, iż POW w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzać będą Twoje dane we własnych celach marketingowych opisanych szczegółowo powyżej w oparciu o ich prawnie uzasadniony interes, jako administratora.


Pokaż listę Zaufanych Partnerów
  • Zaloguj się
  • Ceny rolnicze
    • Ceny żywca wieprzowego
    • Ceny żywca wołowego
    • Ceny zbóż
    • Ceny pasz
    • Ceny owoców
    • Ceny warzyw
    • Ceny mleka i przetworów
    • Ceny drobiu i jaj
    • Analizy rynkowe
  • Newsy
  • Hodowla
      • BYDŁO I MLEKO
      • TRZODA CHLEWNA
      • DRÓB
      • INNE HODOWLE
      • ŻYWIENIE
      • WYPOSAŻENIE BUDYNKÓW INWENTARSKICH
      • ZDROWIE I DOBROSTAN
      Amerykanie upatrują szansy w ptasiej grypie w Europie i Azji
      KZP-PTCh: Polska największym importerem prosiąt z Danii
      Francuzi wyprodukują mniej foie gras. Grypa pustoszy fermy kaczek
      Mimo szalejącego koronawirusa Brazylijczycy rosną w siłę w branży drobiarskiej
  • Uprawy
      • ZBOŻA
      • INNE UPRAWY
      • NAWOŻENIE
      • CHOROBY I SZKODNIKI
      • UPRAWA GLEBY
      • PRZECHOWALNICTWO
      Grupa Azoty wspiera rolników w badaniu gleby
      5 nowych odmian ziemniaków w KR
      Bio-Lider. Robert Lewandowski inwestuje w branżę rolniczą 
      Südzucker Polska. Kampania 2020/2021 zakończona - pierwsze podsumowania
  • Owoce i warzywa
  • Technika
      • CIĄGNIKI
      • MASZYNY
      • URZĄDZENIA
      Jak specjalizacja dealera pomaga w pracy rolników?
      Siatka, folia, sznurek - jak o nie zadbać w okresie przestoju?
      Dlaczego Belarus nie jest brany pod uwagę w rankingach sprzedaży ciągników?
      Ciągniki rolnicze: 10 najczęściej wybieranych marek w 2020 roku
  • Prawo i finanse
      • VAT
      • EKONOMIKA
      • POMOC UNIJNA
      • PRZEPISY
      • WNIOSKI DO POBRANIA
      • KRUS
      Nowe stawki dopłat do materiału siewnego
      KRUS: wysokość składki na ubezpieczenie w 2021 r.
      Zasiłek opiekuńczy dla ubezpieczonego w KRUS przedłużony
      Możesz złożyć wniosek o pożyczkę na spłatę zadłużenia
  • Sylwetki
  • Video
  • Dla domu
      • Kulinaria
      • Hotblog
      • Koła gospodyń wiejskich
      • Zdrowie
      Poświąteczna grochówka
      Skierowanie na leczenie - tylko elektroniczne
      Prawie 33 mln zł dla Kół Gospodyń Wiejskich
      COVID-19 - gdzie znajdują się punkty szczepień w całej Polsce - MAPA
  • Strona główna
  • Hodowla
  • Zakaz trzymania na uwięzi będzie dotyczyć wszystkich zwierząt? Bydła też?

Zakaz trzymania na uwięzi będzie dotyczyć wszystkich zwierząt? Bydła też?

Hodowla Sept. 18, 2020 redakcja
114 komentarzy
Źródło: D. Jańczak

W tym aspekcie przede wszystkim mówi się o psach. Ale co z krowami w oborach uwięziowych?

Wiele obaw i jeszcze więcej pytań budzi uchwalona dziś w nocy przez sejm ustawa o ochronie zwierząt. Zakłada ona m.in. poważne ograniczenia w uboju religijnym, zakaz hodowli zwierząt futerkowych. To jednak tylko dwa z wielu zapisów nowelizacji.

Pozostałe dotyczą chociażby wzmocnienie kontroli warunków bytowych zwierząt przetrzymywanych przez ludzi, a więc większe prawa dla organizacji prozwierzęcych, które będą mogły swobodniej wchodzić na teren gospodarstw rolnych (piszemy o tym TUTAJ), czy zakaz wykorzystywania zwierząt w celach rozrywkowych, czyli m.in. w cyrkach, określenie minimalnych wymiarów kojca oraz zakaz trzymania zwierząt na uwięzi na stałe. Ostatni zapis przede wszystkim będzie odnosił się do psów. Dotychczas te czworonogi mogły być utrzymywane na łańcuchach o długości co najmniej 5 metrów i maksymalnie 12 godzin na dobę. Nowelizacja zakłada tymczasowe utrzymywanie na uwięzi na łańcuchu o długości 6 metrów.

Czy zapis ten może także dotyczyć innych zwierząt, jak chociażby bydła?

Wiele obór w Polsce prowadzonych jest w systemie uwięziowym. Co z setkami rolników, którzy w ten sposób prowadzą produkcję bydła mięsnego czy mlecznego?

W projekcie ustawy jest zapis, że zakaz trzymania na uwięzi dotyczyć  będzie zwierząt domowych.

Czytaj także: "Piątka dla zwierząt" uchwalona

 

  • Tagi:
  • bydło mięsne
  • bydło mleczne
  • obora uwięziowa
  • piątka dla zwierząt
Wieści Rolnicze
114 komentarze
kynolog [Gość] Sept. 18, 2020
A na spacer z psiakami bez smyczy i kagańca?
Izka [Gość] Sept. 18, 2020
Rolnicy macie swój PiS
Obserwator [Gość] Sept. 18, 2020
Rolnicy to sadyści dla zwierząt. Tylko kasa ma dla nich znaczenie.
Jarocinianin93 [Gość] Sept. 18, 2020
To co ja mam 3 sztuki bydła trzymać na 6 metrowym łancuchu żeby mi połową ciała wchodziły na ganek z którego wywalam im obornik? to nierealne...
Rolnik [Gość] Sept. 18, 2020
Może lepiej niech kaczor swoim posłom łańcuchy zaloży żeby głosowali tak jak chce. A od moich zwierząt wara. Zapłać mi podwójną stawkę i wtedy możesz odebrać jak taki jesteś ekolog. W głowie zero rozumu i się za rządy biorą? Do łopaty lenie a nie do rządu.
XXXwgnj [Gość] Sept. 18, 2020
obserwator co ty pie.....sz a co powiesz na temat rzeżników,
Syn rolnika [Gość] Sept. 18, 2020
Wszystkim "obrońców" zwierząt, zwłaszcza tych którzy twierdzą ile to rolnik nie zarabia- proponuje założenie własnej hodowli
Czlowiek [Gość] Sept. 18, 2020
A co z ludźmi w przymusowych kagańcach i trzymanych na odległość 1,5 m?
Carl [Gość] Sept. 18, 2020
Do obserwator. Zastanow sie co piszesz. Rolnicy to nie sadysci zwierzat. Oni te zwierzeta kochaja. Jestem rolnikiem bylem i bede za PiS. Troche sie pogubili, a to wszystko to wina tego wariata co zmontowal ten durny film komputerowo, a nie go nagral. Widac to golym okiem. Brawo zieloni i ekolodzy. Macie pusty lep i pelen sieczki a nie oleju. Najpierw narobili rabanu z TVN o ubojni. A teraz w ten sposub chca byc gora. Mam nadzieje, ze prezydent tej ustawy nie podpisze.
Gosc [Gość] Sept. 18, 2020
O zwierzątkach głosują, biorą nasze pieniądze za pier__ły, a kiedy koniec plandemii?!!
Rolnik [Gość] Sept. 18, 2020
Jestem za a nawet przeciw. Tylko czemu nikt nie zadba o rynek zbytu bydła skoro wprowadza się taką ustawę. Jesteśmy w dobie kryzysu ze wzg na covid - 19 i dalej się pogrążamy.
Przemyślenia [Gość] Sept. 18, 2020
Dobrzy rolnicy którzy z premedytacją hodują byki na zabijanie poprzez podcinanie gardła by się wykrwawiły w cierpieniu, bo z tego rodzaju chowu najwięcej zarabiają. Miłośnik zwierząt to rolnik ha ha ha.
Walenrod [Gość] Sept. 18, 2020
teraz się zacznie złodziejstwo i kombinacje ześwirowani pajace na punkcie zwierząt otworzyli furtkę złodzieją którzy pod pretekstem koltroli będą łupić hodowców. Jedynie koty będą mogły być hodowane jako partnerzy życiowi
Ja [Gość] Sept. 18, 2020
Zbyt mało jest w jezyku polskim określeń żeby oddać nie tylko bezsens, ale też ogromną niesprawiedliwość tej ustawy i krzywdę jaką wyrządzono rolnikom, zwłaszcza tym małym. Konsumentom też, bo na mocy ustawy polikwidują małe gospodarstwa które produkują najzdrowsze jedzenie i będą ściągali syf z zachodu...
Pisodebile [Gość] Sept. 18, 2020
PiS to bolszewicy, wszyscy pieprzą o ochronie zwierząt a wpierdala..... Mięso
Storm [Gość] Sept. 18, 2020
Obserwator , jeśli rolnicy to sadyści to dzięki tobie bo jesz mieso
Bogdan [Gość] Sept. 18, 2020
Odwdzięczymy się im przy urnie jestem zwolennikiem PiSu ale teraz przegieli jestem bardzo rozczarowany ja i moja rodzina na PiS już głosu nie odda
GOŚĆ [Gość] Sept. 18, 2020
POLSKA TO JEST KRAJ WIELIKICH JAJ !!!!!!!
polak [Gość] Sept. 19, 2020
To co wprowadzili to dramat. szczególnie że jakieś szczyle mogą wtargnąć na PRYWATNĄ POSESJĘ bo oni MAJA PRAWA. Kiedy wreszcie ktoś uszanuje własność prywatną? Tak źle z godnością jednostki nawet za komuny nie było.
AlaBNMW [Gość] Sept. 19, 2020
A na co pisiorom nasze hodowle, ich na ośmiorniczki stać, a ludzkie bydło będzie syf z zachodu zrec. Głód, głód, głód musi być bo ludzie poprzewracane w w głowach mają, cieszę się że my już nie mamy sił pracować i będziemy likwidować naszą działalność Rolnicza, szkoda tylko naszych dzieci i w oków ze w takim poj.....anym kraju muszą żyć że polak polaka musi niszczyć jak jest w miarę pokój, t po co te wojny były? My lubimy żeby inne narody nami rządziły bo sami nie umiemy. Idioci w Sejmie nie potrafią porządku z psami zrobić, że każdy pies ma być rejestrowany, czipowany, kastrowany żeby się nie plegly bez opamiętania tylko warunki luksusowe im tworzą a dzieci z domów dziecka pod most idą jak 18 lat kończą i to jest humanitarne. Ludzie chorzy jak kasy nie mają to zdychaja bo ich na łapówy niestac i to jest humanitarne, grunt żeby gospodarkę rozjebac bo kaczory łapówy pobrali i już ma im się na zdechniecie to co tam się będą martwić co będzie za 5 lat. Paru idiotow decyduje za cały kraj.
Obywatel [Gość] Sept. 19, 2020
Cieszy mnie ustawa, w końcu ktoś pomyślał o zwierzętach, które przecież o siebie nie zawalczą. Nie tylko kasa, bo wszystkim ciągle mało. Ciągłe narzekanie to domena Polaka. Co by nie zrobić, to nie dogodzisz.
wojciech [Gość] Sept. 19, 2020
Nie róbcie ze zwierząt ludzi , skupcie się na krzywdzie ludzkiej np: przemoc w rodzinach itp.Za chwilę zwierzątka będą miały wieksze prawa jak ludzie - to jakiś absurd .
Europa [Gość] Sept. 19, 2020
I bardzo dobrze niech wsioki swoje dzieci trzymają na łańcuchach i w klatkach by do miasta nie zwiewaly
Pani z miasta [Gość] Sept. 19, 2020
Do obserwatora i Europy dlaczego tak bardzo nie lubicie ludzi którzy pracują ciężko na naszą gospodarkę. Aby wszystko ogarnąć w gospodarstwie wstaje się po 4 rano a kładzie spać ok 11- 12 w nocy nie ma wolnego urlopu mleko sprzedają za grosze ok 1zł (4,2%) a w sklepach za 1zł kupisz (1,5%) to nie rolnik zarabia tylko pośrednicy najwięcej sklepy które to sprzedają. A co do bydła mało miałeś ostatnio przypadków że byk który był luzem zabił człowieka. Obecnie większość rolników krowy wypuszcza od wczesnej wiosny do jesieni na wybieg. Więc tylko zimą stoją uwiązane. Lecz gdy są na łące luzem nikt z obrońców nie patrzy że krowy walczą ze sobą o hierarchię w stadzie. W małych oborach to konieczność aby sobie krzywdy same i ludziom nie zrobiły. Dużo było też o 500 do krowy, ale nikt nie mówi że 80%rolników wymagań nie spełni bo zrobienie planu zagospodarowania kosztowało by go więcej niż by dostał. To była tylko ulga dla bogatych ci co mają powiązania polityczne. Nie dla zwykłych rolników. Ludzie zastanówcie się, obecnie w Polsce jest źle, ale nie oskarżajmy innych nie znając ich życie dokładnie. Zwykły przeciętny rolnik żyje od wypłaty do wypłaty, mieszka w domach po rodzicach nie stać go na budowę nowego. A jakby wziął kredyt to po gospodarce. Ja miałam przyjemność poznania życia i na wsi i w mieście. Szacunek dla wszystkich.
Wiki [Gość] Sept. 19, 2020
Większego wsioka jak Pan to nie widziałam,na wsi też są ludzie wykształceni i nie wszyscy głosowali na PiS Panie Europa.
Andrzej DUPA [Gość] Sept. 19, 2020
PiS wpierdala ośmiorniczki wołowina jest ich zdaniem dla motłochu. Sprowadziłem bydło z Holandii czempiony! Muszę je oddać na ubój za 3,5zl za kilogram bo skupy tylko czekają aż ruszy lawina bydła na rzeź, wolnostanowiskowej nie mam i w wolnostanowiskowej jest zbyt niebezpieczne dla bydła mlecznego
Przeczytaj !!!!!!¡! [Gość] Sept. 19, 2020
A kaczora można na łańcuchu ? , bo ja swojego tak trzymam ,dostał budę i robi za psa
Pracownik [Gość] Sept. 19, 2020
Panie Europa jak panu rolnik z Polski nie pasuje to za granicą zapraszamy. Tam karmią krowy mączkami pochodzenia zwierzęcego, opryski na warzywa zborza idą na ilość nie jakości. Raz w tygodniu minimum a biedny polak zasuwa u takiego bo go u siebie nie stać. A co do psów i bydła zastanów się jak człowiek chce do szpitala w Polsce to się nie dostanie a jak już to na sali 4 osobowej jest ich 8 lub więcej a przy dobrych wiatrach to i na korytarzu wyląduje. A jedzenie pycha palce lizać. Gdy ktoś ma małe podwórko a u Polskiego rolnika to norma (to nie Ameryka) nie ma możliwości puszczenia psa luzem,brama u rolnika jest zawsze otwarta a jak pies wyjdzie i coś się komuś stanie. Nie ma nic złego w tym gdy ktoś dba karmi dogląda swoje zwierzęta choćby były uwiązane. A do obserwatora jakby rolnik myślał tylko o kasie to by rolnictwo rzucił, a nie zasuwał. I wyjechał za granicę pracować. Bo w Polsce bez wyższego wykształcenia nawet woźną nie można być.
Stały bywalec [Gość] Sept. 19, 2020
Teraz wam PiS pokaże na co ich stać.obiecywali wszystko co chcieliście A teraz będziecie poniewierani
Stały bywalec [Gość] Sept. 19, 2020
Teraz wam PiS pokaże na co ich stać.obiecywali wszystko co chcieliście A teraz będziecie poniewierani
Stały bywalec [Gość] Sept. 19, 2020
Do Europa.a ty skąd jesteś zapewne przeprowadziles się że wsi A teraz miastowy. Słoma Ci z botów wystaje .A Ty niedługo krawężniki będzie jadl
Jarek [Gość] Sept. 19, 2020
To wszystko wina Tuska....
Kikjka [Gość] Sept. 19, 2020
To nie dramat pora wstac. Jedzcie na wies zobaczcie w oborach uwiązowych co sie dzieje bydlo pada bez wolnego powietrza słonka bez wybiegu moze ja bym was tak przykula do łancucha na 12 godzin.gdzie bedziecie srac szczac pod siebie.
Nina [Gość] Sept. 19, 2020
Ja mieszkam w mieście ale szanuje pracę rolników jest takie przysłowie gdyby nie wieś to nie miałbyś czego jeść jak zaczną obowiązywać te durne przepisy rolnicy pozbędą się bydła to i mleczka ci pseudoekolodzy się nie napija ani serka ani masełka nie będzie bo skąd co do psów to zgoda duży swobodny kojec i gitara ale bydło spróbuj jeden z drugim ekolodzy podejść do byka czarnego nie uwiązanego to świetego Piotra zobaczysz odrazy a zaprosić ty debili z sejmu na parę dni do ciężkiej pracy na gospodarkę zobaczą jak to jest bo rolnik jak się wkurzy to i siać przestanie i co chlebka nie będzie za granicą śmieją z nas że ten mały rzadzi cała polską na emeryturę go i zamknąć gęby
BioRobot. [Gość] Sept. 19, 2020
I jest jeszcze jedno stare Polskie przysłowie - jak Pan Bóg chce kogoś ukarać to mu rozum odbiera. A teraz do wszystkich obłąkanych ekofaszystów!!!! niech któryś wejdzie na teren mojego gospodarstwa to już z niego nie wyjdzie. I mam w dupie że pójdę siedzieć, bo życia w tym kiedyś wspaniałym kraju już nie ma. Szkoda mi moich dzieci..... miałem kiedyś nadzieję, że będą się rozwijały w normalnym świecie, że człowiek jako istota rozumna zaprzeczy głupocie i wspólnie z innym człowiekiem rozumnym naprawi błędy, rozwieje koszmary przeszłości. Dziś obudziłem się w kolejnym koszmarze. ....
rolnik [Gość] Sept. 19, 2020
Mój dom moje podwórko moja własność niech ktoś próbuje wejść bez zaproszenia, wtedy pozna mojego psa z bliska powodzenia.........
Koziołek lubelski [Gość] Sept. 19, 2020
Witam. Ja jem po Bożemu, jak w raju: to co ziemia daje i Bóg od pierwszego przymierza w Eden, do ostatniego przy Ostatniej Wieczerzy. I już katolicko-mięsne argumenty co do mnie odpadają. Skończcie z tą obłudą. To tak jakby powiedzieć o rodzicach, którzy w historii wojen i krwawych ofiar pożerali swoje dzieci powiedzieć, że ich kochali... Za mięso ? Przypomnienie: Największa miłość jest wtedy, gdy ktoś życie swoje oddaje ...nie, gdy komuś odbiera. Dzieńdobry :) Przebudz się Polsko :)
trek2005 [Gość] Sept. 19, 2020
a te psy więzione i wyjące całymi dniami w klitkach,.?5 minut spaceru na dobę?
Rolniczka [Gość] Sept. 19, 2020
Nie wsypujcie wszystkich do jednego worka. Nie każdy rolnik ma 100 krów. My z mężem mamy małe gospodarstwo ,mamy 10 krówek które owszem w oborze są przypięte łańcuchami mają swobode ruchu. Od maja do listopada są wypasane na łąkach i niech mi ktoś powie że mają złe warunki . Teraz rzadko kiedy widać krowe na łące . A tu przyjadą akurat jak krowy będą na łańcuchach i zabiorą je ,a to że są wypasane to już nie będzie ważne bo akurat jak przyjechali jak były na łańcuchu .To jakiś absurd. A co do długości łańcucha dla krów , dlaczego nikt nie pomysli, że ta długość musi taka być ze względu na bezpieczeństwo bydła przecież trzeba tak dobrać długość zeby one sie w te łańcuchy nie poplątały i nie podusiły! Odrazu widać że ci co najgłośniej krzyczą to o tym pojęcia nie mają. Teoria teorią a praktyka praktyką .
Rolniczka [Gość] Sept. 19, 2020
Nie wsypujcie wszystkich do jednego worka. Nie każdy rolnik ma 100 krów. My z mężem mamy małe gospodarstwo ,mamy 10 krówek które owszem w oborze są przypięte łańcuchami mają swobode ruchu. Od maja do listopada są wypasane na łąkach i niech mi ktoś powie że mają złe warunki . Teraz rzadko kiedy widać krowe na łące . A tu przyjadą akurat jak krowy będą na łańcuchach i zabiorą je ,a to że są wypasane to już nie będzie ważne bo akurat jak przyjechali jak były na łańcuchu .To jakiś absurd. A co do długości łańcucha dla krów , dlaczego nikt nie pomysli, że ta długość musi taka być ze względu na bezpieczeństwo bydła przecież trzeba tak dobrać długość zeby one sie w te łańcuchy nie poplątały i nie podusiły! Odrazu widać że ci co najgłośniej krzyczą to o tym pojęcia nie mają. Teoria teorią a praktyka praktyką .
1234 [Gość] Sept. 19, 2020
Pamiętam jak w dawnych latach bydło pasło się przez całe lato na łąkach. Zimą rolnicy też wypuszczali chociaż na chwilę bydło z obory. To co nowoczesny chów proponuje to faktycznie jest niehumanitarne
To ja [Gość] Sept. 19, 2020
Psy na smyczach tez nie wolno trzymac bo to na uwiezi . Rolnicy puszczamy wszystko wolno a ich na łancuchy
As [Gość] Sept. 19, 2020
1. Zabijanie zwierząt futerkowych tylko dla skóry bo przecież nie dla mięsa no chyba że ktoś lubi np lisie mięso lub z fretki co chyba jest niemożliwe to dla mnie poprostu męka i bez sensowne mordowanie tylko dla torebki czy futerka. Popieram zakaz hodowli tylko trzeba pomuc takiemu chodowcy się przebranżowić. 2. Ubuj rytualny powinien być zakazany lecz dozwolony ubuj w sposub hunanitarny i z ogłuszeniem żeby te biedne zwierzę nie musiało dodatkowo cierpieć. Bo mięso się exportuje za granicę a w Polsce nie każdy może se na nie pozwolić bo ceny olbrzymie dla zwykłego szarego obywatela pozostaje se tylko po patrzeć i pomarzyć o wołowinie a to co Polak nie kupi to albo się zmarnuje albo na karmę przerobią dla kur czyli tak jakby bezsensowna śmierć setek bydła i nie tylko. 3 przepisy dotyczące np psów każdy powinien sam ustalać jaki ma mieć łańcuch długość choć powinien mieć taką żeby ten pies miał spowode ruchu i trochę przestrzeni. 4 żadna komisja nie powinna mieć zgody na wchodzenie z butami na czyjś rewir domowy i podwurkowy bez uzgodnienia z danym właściciele hodowli podwórka i terenu osobistego. 5 krowy powinny mieć łańcuchy żeby jednak rolnik miał jak te krowy u pilnować taka natura. 6 szanujmy SB i innych tylko z głową i sensem weźmy wszystkie za i przeciw. Pozdrawiam wszystkich trzymajcie się
Miru$ [Gość] Sept. 19, 2020
Nikt was tak nie wyru*** jak was pis wyru***. Zbigniew Stonoga
Piotrek [Gość] Sept. 19, 2020
1.obserwator to jakiś weganski fanatyk. 2 takie cyrki tylko w PL reszta krajów bawi się po swojemu. Masę gospodarstw zlikwiduje bydło bo nie będzie się to opłacało tak jak to było z mlekiem, żywność będzie z Niemiec i innych krajów a w PL rolnicy będą kończyć z gospodarka bo już ledwo zborze się opłaca będzie mięsa z Niemiec wyroby mleczne z Holandii a chleb z Francji
Wiesia [Gość] Sept. 19, 2020
Panie Europa, na znak protestu proponuje przestać jeść mięso, nabiał, pieczywo,warzywa i owoce, bo to produkują rolnicy. Szynka niestety nie bierze się z lodówki.
kicia [Gość] Sept. 19, 2020
Kiedys gdziekowiek sie by nie pojechalo, laciatki pasly sie na lace, to byly wrecz pola laciatek. Mialy wszystko co trzeba, slonce, witaminy, ziolka i generalnie, to byly zdrowe krowki. A jak przyszla unia, to pozamykano te bidy w oborach , tuczone zdechla kiszonka i byle pierdniecie z bakteria jest w stanie zabic cale stado..choroba wscieklych krow. No cud miod i orzeszki. Na zachodzie juz powoli sie wraca do tego co bylo, bo tam juz zrozumiano, ze te zwierzeta sa zdrowsze i odporniejsze na choroby a co za tym idzie i mieso smaczniejsze. Ja jeszcze bym zwrocila uwage na nasz polski rzepak powszechnie suszony RANDAPEM! JPRDLE co za czasy
Żona Rolnika [Gość] Sept. 19, 2020
Nie bądźcie hipokrytami kotlecik schabowy już nie smakuje? Hodowla zwierząt od zawsze towarzyszyła człowiekowi to nie jest nic złego. Tylko nie w nadmiarze i po to aby zmarnować mięso.. Proponuję promować małe gospodarstwa i ich opłacalność a wtedy będzie wszystko ok
Darek z Podlasia [Gość] Sept. 19, 2020
Super komentarze, jestem młodym rolnikiem, 10lat temu wrucilem z zagranicy gdzie pracowałem u farmera przy bydlę mięsnym i zaczelem hodowlę w kraju, było rurznie ale uwielbiam to co robię i swoje stado, 30 krów i każda ma imię to o czym świadczy! Ale, mam propozycje kościół milczy w tej sprawie, nie popierają nas, więc! Moja propozycja na tace rzucać żułciaki i drobne, rolnicy są bankrutami z dnia na dzień, to na czarna mafię kasy nie mamy.
Ksawery [Gość] Sept. 19, 2020
Myślę że pomysł Piątka PiS dla zwierząt jest dobry i wsystko powoli się ułoży.Bo to i zwierzęta będą miały lepiej i rolnicy.Rząd dba o rolników tylkotrzeba czasu żeby wszystko dopasować.Tak że spokojnie
Leszek [Gość] Sept. 19, 2020
Ortografii się uczyć i tak nas widzą. Świat się zmienia i albo się dostosujemy albo ciemnota wygra. Nic innego nie umia i maja frustracje teraz.
Miastowy [Gość] Sept. 19, 2020
Szkoda mi tych psów w blokach spędzają same w samotnosci wyją skomlą czekają nawet osiem godzin jak domownicy wrócą z pracy to też powinni zmienić
Jamajka [Gość] Sept. 19, 2020
Europa ty debilu
Hmmm [Gość] Sept. 19, 2020
Na koty nic nie wprowadzili ciekawe dlaczego?
Myszka [Gość] Sept. 19, 2020
Bydło też powinno mieć jakąś wolną przestrzeń a nie tylko stać w miejscu, jeść i tak całe życie to nie humanitarne krowa cielak czykoń to chyba też zwierzę?
Kasia [Gość] Sept. 19, 2020
Carl może niektórzy rolnicy kochają zwierzęta, ale zdecydowana większość ma w d... cierpienie zwierząt. Traktują zwierzęta jak przedmioty służące do zarabiania kasy.
Kasia [Gość] Sept. 19, 2020
"Zbyt mało jest w jezyku polskim określeń żeby oddać nie tylko bezsens, ale też ogromną niesprawiedliwość tej ustawy i krzywdę jaką wyrządzono rolnikom, zwłaszcza tym małym. Konsumentom też, bo na mocy ustawy polikwidują małe gospodarstwa które produkują najzdrowsze jedzenie i będą ściągali syf z zachodu..." akurat małe gospodarstwa mogą bardzo łatwo zadbać o dobrostan zwierząt niż wielkie hodowlw przypominające obozy koncentracyjne... dla zwierząt....
Rob [Gość] Sept. 19, 2020
Małe gospodarstwa już upadają młodzi uciekają do miasta bo nie chcą tyrać całymi dniami za marne grosze, większość rolników po 40-tce uszkodzone kręgosłupy. Bo codziennie o 4 rano trzeba wstać i drzwigać i niema tu wolnych weekendów ani świąt nie ważne że coś cię boli czy jesteś chory musisz iść zrobić dzień w dzień że o wyjeździe choćby na tygodniowy urlop raz w roku już nie wspomnę bo niema takiej możliwości. Także wszystkich tych co tak krytykują rolników dzięki którym mają co wsadzić do tych swoich garnków bardzo pozdrawiam większość z was nie dała by rady przeżyć tygodnia przy tak ciężkiej pracy więc zanim zaczniecie krytykować pomyśl co piszesz.
Rolnik [Gość] Sept. 19, 2020
Rolnicy trzymajmy się razem. Dobro zwycięży....
Kasia [Gość] Sept. 19, 2020
Darek z Podlasia Od kiedy rolnik jest bankrutem??? Płaćcie adekwatny do zarobku KRUS, płaćcie uczciwie podatki a nie tylko narzekanie! Musicie ciężko pracować, to prawda, ale nie tylko rolnicy mają ciężko. Ale tylko rolnicy mają tak duże ulgi w opłatach składek ZUS czy podatkach. Czy covid nie pozwolił wam pracować w polu? Zamknięto wasze działalności? Nie. Więc jaki jest powód narzekań? Co do ochrony zwierząt - powinna być ponieważ zbyt dużo jest zwyrodnialcow którzy nie szanują żywych istot, z których czerpią korzyści finansowe. Widziałam nie jednego psa który miał wrosnieta obroże i łańcuch 20 cm! Zagłodzone psy które nie miały siły stać. Tej ustawy powinni obawiać się tacy ludzie, a Ci którzy myślą i z szacunkiem podchodzą do zwierząt nie mają powodu do obaw. Żyjemy w cywilizowanym świecie, w którym nie powinno być miejsca dla obozów koncentracyjnych dla zwierząt. To barbarzyństwo.
Kasia [Gość] Sept. 19, 2020
Do Rob Praca w rolnictwie jest ciężka, szczególnie w małych gospodarstwach. Jednak to nie jest wytłumaczenie dla bestialstwa. Uważam, że właśnie małe rodzinne gospodarstwa nie muszą obawiać się tej ustawy. W nich jest większa szansa że zwierzęta będą miały dobre warunki bytowania. Najgorsze są te wielkie kołchozy gdzie zwierzęta traktowane są jak nieczujace przedmioty, gdzie zatrudnia się tępych zwyrodnialcow, mogących zrealizować swoje chore fantazje. To są obozy cierpienia i śmierci. Będąc rolnikiem powinien Pan wiedzieć i widzieć że zwierzęta też czują ból, boją się. Nie chodzi o to by zakazać ich hodowli ale aby odbywało się to w humanitarny sposób.
AS [Gość] Sept. 19, 2020
To rybek w akwarium też nie można trzymać i chomików w klatce
Realista [Gość] Sept. 19, 2020
Ta ustawa jest zła , prowadzi w prostej linii do roz---lenia państwa. Z czego się utrzymamy jeśli nie będziemy eksportować żywności. Hodowca jednego kota na starość oszalał , jest skończony jako polityk.Polska musi mieć rząd zdolny wyjść z UE , dalsze tkwienie w tym szaleństwie nie ma sensu. Na początku będzie biedniej ,ale jeśli tego nie zrobimy ,to nas nie ma. Niemcy prowadzą nas na miny co widać gołym okiem.
Tdey [Gość] Sept. 19, 2020
Do Pana Europy żebyś się celu rano rudy obudził
Maja [Gość] Sept. 19, 2020
Rolnik to pozbawiony człowiek jakiej kolejek empatii,sadysci którzy dla pieniędzy hoduja i zabijają zwierzęta nie patrząc na cierpienie. Bardzo dobrze niech prawo stoi po stronie zwierząt a kary pozbawia ich chciwości i może odezwie się w nich człowieczeństwo. Pamiętajcie karma wróci do was !!
Po stronie zwierząt [Gość] Sept. 19, 2020
Ale wam przeszkadzają prawa zwierząt, ale was to boli wy pępki świata Bardzo dobrze, za tę ustawę zagłosuję na PiS!
Darek [Gość] Sept. 19, 2020
Brawo,brawo nie jestem za PiS ale z serca popieram bo wiem co to są za ludzie i jak traktują zwierzęta.Moze nie wszyscy ale większość tak.
Istnieje coś takiego jak kojec [Gość] Sept. 19, 2020
Do tych wszystkich co płaczą, bo pies nie może być na łańcuchu.. Wystarczy zbudować odpowiedni kojec i pies nie ucieknie i łańcucha nie potrzebuje. Wystarczy pomyśleć..
Ruda [Gość] Sept. 19, 2020
Do obserwator: zakładając, że PiS zlikwiduje część polskiego rolnictwa, pomyślcie co stanie się w miastach. Na rynku pracy pojawi się tysiące chętnych. Biorąc pod uwagę że aby przejąć gospodarstwo trzeba mieć wyższe wykształcenie albo chociaż studium rolnicze skończone. Poza tym ludzie ze wsi nauczeni ciężkiej nie normowanej pracy będą bardzo atrakcyjni dla wielu pracodawców. Prowadząc 14 lat gospodarstwo mam wyższe wykształceni, nie z liczoną ilość kursów i szkoleń zaliczone, władam biegle w 2 językach obcych i w 1 w stopniu komunikatywnym. Operuje w kilku programach do prowadzenia stada typu sol. Sama obsługuje programy unijne dla gospodarstw, czasem jeszcze pomagam znajomym w wypełnianiu i składaniu wniosków. Sama prowadzę księgowość gosp. Dodatkowo obsługuje stado mlecznic: zadawanie paszy, udoje podstawowa opieka wet. Odbieram porody opatruje i odchowije cielęta, insyminuje bydło. Mam nie normowany czas pracy, często to jest kilkanaście godzin na dobę, potrafię dobrze funkcjonować w warunkach dużego stresu. To tylko jedna kobieta że wsi z którą większość pan z miasta nie ma szans na rynku pracy. Więc może pomyślcie o sobie zanim zlikwidujecie polskie rolnictwo. Bo ja gdy już nie będę trzymala bydła to w ciągu kilku dni zaczynam pracę za dobre pieniądze na wygodnym stołku który straci jakąś inną osoba.
Justyna [Gość] Sept. 19, 2020
Do "Pana" Europa :a "pan" skąd się wywodzi.....? Nie ma "pan" w rodzinie żadnego "wsioka".....? Wszyscy to 'mieszczuchy'.....? Gdyby nie te "wsioki" to zajadalby się "pan" mchami i porostami bo schaboszczaka raczej by "pan" na talerzu nie uświadczył..... OD MYSZY PO CESARZA WSZYSCY ŻYJĄ Z GOSPODARZA ale "typowy mieszczuch" tego nie jest w stanie zrozumieć!!!!!!!!!!
Darko [Gość] Sept. 19, 2020
Obserwator to na hhj wpierdalasz kielbase z grila? Wez sobie swinke do pokoju i spij z nia
Ekolog [Gość] Sept. 19, 2020
Rolnicy kochają zwierzęta????? Trzymajcie mnie, bo upadnę ze śmiechu. Pie*rzeni materialiści. Tylko hajs się dla was liczy. Traktujecie zwierzęta jak rzeczy. Kopanie, bicie, na porządku dziennym. Brawo PiS za tą ustawę, co prawda pozostawia do życzenia szybkość jej wprowadzenia, przez to te diabły-futerkowcy nie mają czasu żeby się przebranżowić. Nie szkoda mi ich, kasy i tak mają do końca życia ale przez to tak piszczą na tą ustawę. Czas wreszcie chociaż w 1/3 zakończyć gehennę zwierząt w tym kraju. I wara od ekologów. Myślicie że im jest miło ratować zakatowane na śmierć zwierzęta? No ludzie opanujcie się!!!
Marek [Gość] Sept. 19, 2020
Panie ekolog od urodzenia pracuję przy zwierzętach ostatnim czasie miałem bardzo nieprzyjemną sytuację rolnik sąsiad któremu przeszkadza moja branża nasłał na mnie organizację pozarządową prozwierzęce odwiedziło mnie kilka młodych osób robiły zdjęcia Wyprowadzamy zwierzęta traktowały je jak swoje one ich nie znałem więc Były zdziwione że obca osoba je wyprowadza nie mam sobie nic do zarzucenia więc o zaistniałej sytuacji poinformowałem prokuraturę policję inspekcję weterynaryjną ale Proszę sobie wyobrazić ile kosztowało mnie to nerwów Czy w naszym kraju mamy pozwolić na takie interwencję pozwolić na wchodzenie ludziom na posesję ot tak nikomu najgorszemu nawet wrogowi nie życzę czegoś takiego zastanówcie się jak będzie mi przeszkadzał sąsiad lub jego gospodarstwo to mam nasłać na niego Właśnie takich studenci ków osoby w ogóle nie znające się na hodowli zwierząt w którym w którym kierunku my idziemy kiedyś pomagałem przy pracy w schronisku Odpowiedzcie mi na pytanie czy gorzej ma pies na łańcuchu u rolnika Czy psy katowane w schroniskach
Rolniczka [Gość] Sept. 19, 2020
Dlaczego w was jest tyle złości zazdrości i oceniacie rolników czasami nie znając życia i pracy w gospodarstwie.Ile trzeba trudu i wysiłku fizycznego żeby wszystko ogarnąć.Nikt się nie zastanowi,że trzeba nocą wstawać do porodów krów, że tego cielaczka trzeba odpoić itp.Proszę nie znacie,nie KOMENTUJCIE!!!!!
Gość [Gość] Sept. 19, 2020
Dziękuję za tą ustawe!!!Zwierzeta też czują ból.
AGA [Gość] Sept. 19, 2020
Drodzy rolnicy obejrzcie proszę film"PRAWDZIWE OBLICZE TRANSPORTU ZYWYCH ZWIERZĄT"
Gość [Gość] Sept. 19, 2020
To nasi bracia mniejsi tez im sie należy humanitarne traktowanie!!!!
Ann [Gość] Sept. 19, 2020
PiS macie mój głos
Aet [Gość] Sept. 19, 2020
Nie jedzcie szyneczki, wołowiniki i innego mięska, wpierdzielajcie same marchewki to spadnie zapotrzebowanie. Nikt nie bije zwierząt, a jak coś jest uwiązane to dla waszego bezpieczeństwa! Chcecie spotykać wesoło spacerujące byki?! Są przypadki złego traktowania zwierząt, ale dla animalsow jak zabraknie 5 cm 2 to będzie tak samo jakby się te zwierzę było źle traktowane, mimo że jest szczęśliwe i ma wszystko co mu potrzebne a nawet więcej! Mam psa puszczać luzem, może i na spacerze, a jak kogoś ugryzie?! Kto zostanie ukarany?! Ja? Kojca też nikt nie będzie mi oceniać, mimo, że pies ma więcej niż trzeba, nikt obcy nie będzie oceniać mojego podwórka, mnie ani innego zwierzecia! Czepiacie się tych gdzie jest problem a nie wszystkich innych i próbujcie robić jakieś ideały, których nie sposób osiągnąć, a ludzie w miastach też mają zwierzęta. Niby mają lepiej? Zrujnować rolnictwo?! A kto będzie wam te lodówki w sklepach zapełniać i inne artykuły!? Kupujecie te jabłuszka, twarożki, marchewki, szyneczki zastanówcie się skąd to się bierze, bo źródło jest jedno. A ideały dajcie na to. Rolnik też kupuje paszy, nawozy, sadzonki myślicie, że każdy ma sto krów a tak nie jest! Wielu rolników chodzi do normalnej pracy, żeby przezyć, bo doplata to nie wiele, a bydło hoduje się z 2 lata, zeby cos zarobić a ona je, jak trzeba weterynarza opłacić. W stajniach nie jest tak że krowy padają a to kosmiczna strata, a najgorsze co może być że jeszcze i bydło potrafią ukraść i praca w.plecy! A ci dopiero ja sadystycznie zarżnąć, albo sprzedadzą! Zastanówcie się co wypisujcie, bo tej hipokryzji nie da się czytać
GOŚĆ [Gość] Sept. 19, 2020
NIENAWIDZE PORÓWNANIA DO SŁÓW BRACIA SŁABSI TEN KTO TAK PISZE MA NIERÓWNO PODSUFITEM I POWINIEN SIE LECZYC
Xd z tym łańcuchem to żart chy [Gość] Sept. 19, 2020
Ja tam się nie obawiam zatroszczę się o to by kupić (dobrego) psa puszczę go na podwórko i niech próbują sprawdzić jak trzymam bydło.
Tomek [Gość] Sept. 19, 2020
Ci wszyscy obrońcy zwierząt są mocni w gębach zanim zaczną komentować jacy to okrutni są rolnicy niech staną oko w oko z takim bykiem o wadze 800 kg i go załaduje na środek transportu ktury chodzi luzem.Po takim doswiadczeniu zobaczymy jak będą komentować tą przygodę .Koledzy rolnicy byśmy mieli niezły ubaw.
Lukas [Gość] Sept. 19, 2020
Ekologi to są cioty. Bez pojęcia o zwierzętach... z chęcią bym stanął oko w oko z takim wypłoszonym pajacem co go w szkole gnębili. A teraz chce być kimś. Banda nieudaczników.
Ekolog [Gość] Sept. 19, 2020
Proszę państwa, OK, ja nie umniejszam nikomu ich pracy, na pewno jest to bardzo ciężkie fizycznie i łudzę się, że są osoby, które faktycznie o swoje zwierzęta dbają i je szanują. I dla takich osób te oskarżenia są bardzo niesprawiedliwe. Ale nie oszukujemy się, że wszyscy pracują w ten sposób. Myślicie, że gdyby zwierzęta miały tak cudownie to te wszystkie organizacje by działały? Nie miałyby co robić. A niestety mają. Zwierzęta odbierane interwencyjnie są z powodu tego, że są chore, nieleczone, w stanie agonalnym nieraz, a nie szczęśliwe i zadowolone z czystej obórki. To jest normalne waszym zdaniem? Przecież dla organizacji to jest duży problem finansowy odebranie konia czy krowy czy kogokolwiek, bo przecież działają głównie z darowizn. Rozumiem, że dla rolnika zwierzę to tylko pieniądze, a dla konsumenta to tylko mięso, bo bez mięska obiadu nie ma ale to co się dzieje w hodowlach przemysłowych o pomstę do nieba woła. Transport żywych zwierząt do rzeźni to jest kolejny "hit". I ok, tu już rolnik nie ma zbyt wiele do gadania, wsadza zwierzę do ciężarówki i tyle z tego. Ale to się wszystko ze sobą łączy niestety i wojna jest o warunki zwierząt wszędzie i u pojedynczego rolnika i w hodowlach przemysłowych i w transportach. Głupie jest to, że po łbie dostaną wszyscy, też ci którzy pracują dobrze. Ale to tak jest zawsze i w każdej branży. Szanujmy się nawzajem i szanujmy zwierzęta.
Tomm [Gość] Sept. 19, 2020
Poproszę 5 zł za litr mleka, 15 zł za kilogram żywca wołowego i 1500 zł tonę żyta i wracam do wypasania krówek na pastwiskach i zabieram ze sobą mojego psa żeby było mu wesoło. Marzenia, do tych co się znają to wiedzą dlaczego te czasy nie wrócą.
Querusiek 12 [Gość] Sept. 20, 2020
Nareszcie nie bedziecie ich trzymac na tych lancuchach
Milka [Gość] Sept. 20, 2020
A co z kotami w mieście? Wiecznie pozamykane w 4 ścianach. Na wsi chodzą gdzie chcą.
Lonia [Gość] Sept. 20, 2020
Po prostu ludzie będą zmuszeni oddać psy do schroniska. W schroniskach zabraknie miejsc, nie wspomnę o tym, że też będą musiały się dostosować do przepisów. Ile będzie też takich co dla swojego spokoju pozostawi swoje zwierzęta na pastwę losu.
Bunia [Gość] Sept. 20, 2020
Nie będziemy trzymać bydła luzem,bo będzie więcej wypadków, trzeb wejść do kojca jak sie coś dzieje a potem że wypadek, z bydłem na łańcuchu jest prościej i dla gospodarza i dla weterynarza
Bambi [Gość] Sept. 20, 2020
Dzięki rolnikom utrzymuje się cała Polska to Oni dbają o to żeby wam niczego nie brakowało więc szacunku i zaufania
Tom [Gość] Sept. 20, 2020
Ekolg to że jeden czy drugi baran traktuje tak zwierzęta to nie znaczy że wszyscy tak traktuja.. są od tego odpowiednie organy i jak widzisz taka sytuacje to zgłaszaj. A teraz wszyscy musimy cierpieć
Antyfanatyk [Gość] Sept. 20, 2020
Komentarze większości są bardzo agresywne. Większość z nich jest od osób które są za łagodnością w stosunku do zwierząt. Osoby które są za wprowadzeniem proponowanych przepisów są przeciwko prowadzeniu hodowli. Jeśli ktoś uważa czy można prowadzić hodowle i nie prowadzić zwierząt do uboju to się myli. Ktoś jest przeciwko hodowli powinien zacząć od siebie i przestać jeść mięso ostatnie sprawdziłem zwolennikiem ograniczenia hodowli. Jeśli je mięso i jednocześnie jest przeciwnikiem hodowli to znaczy że jest typowym cynikiem. A jeśli ktoś uważa że można prowadzić hodowle w dzisiejszych czasach jakiegokolwiek zwierzęcia które przez swoje krótkie życie ma być szczęśliwa i ma być bezboleśnie zabite to niech zaproponuje sposób hodowli możliwości konkurowania na rynku globalnym. PS rośliny też czują.
Polka [Gość] Sept. 20, 2020
Rolnicy prowadzą podwójne życie, zasieją-zbiorą i jadą za granicę.Zeierzęta w tym czasie pozostają bez opieki i jedzenia.Skandal!
Aga [Gość] Sept. 20, 2020
Najpierw zadbać należy o ludzi, którzy umierają bo lekarze nie przyjmują! Co do zwierząt to kto o nie dbał to dbać będzie a kto je maltretował to dalej tak robić będzie bo mentalności nie zmieni żadna kara. A do pseudo ekologów to niech zbadają czystość Wisły po wylaniu do niej Warszawskiego gówna a nie wpieprzają się do rolników!
Iwa [Gość] Sept. 20, 2020
A Duda na dożynkach dziękuje rolnikom za pełne półki w sklepach.jak może przejść mu to przez gardło..Hipokryzja nie ma granic
Danuta [Gość] Sept. 20, 2020
Panie Europa ! Pochodzę ze wsi i z gospodarstwa mój brat to weterynarz a Pan to jaki posiada zawód?
Danuta [Gość] Sept. 20, 2020
Panie Europa ! Pochodzę ze wsi i z gospodarstwa mój brat to weterynarz a Pan to jaki posiada zawód?
Danuta [Gość] Sept. 20, 2020
Panie Europa ! Pochodzę ze wsi i z gospodarstwa mój brat to weterynarz a Pan to jaki posiada zawód?
Danuta [Gość] Sept. 20, 2020
Panie Europa ! Pochodzę ze wsi i z gospodarstwa mój brat to weterynarz a Pan to jaki posiada zawód?
Zzzz [Gość] Sept. 20, 2020
Europa do to Ciebie rolnik pracuje 24 na dobę w niedzielę i święta i nie ma czasu nawet na urlop bo musi takich jak Ty nakarmić
ZOE34 [Gość] Sept. 20, 2020
Tylko pieniądze, zarobek, żeby się opłacało i żeby rolnika nikt nie tykał, bo on z tego żyje, ciężko pracuje itp.itd. A chodzi o cierpienie zwierząt, niewyobrażalne cierpienie. Otwórzcie oczy, zastanówcie się. Nie można dręczyć bezbronnych zwierząt. Nie mamy prawa, ale mamy obowiązek uchronić zwierzęta od cierpienia. Brawo PiS.
kiji [Gość] Sept. 20, 2020
Bravo PIS teraz rolników tak uwięzi na łańcuchu bez światła bez powietrza.
Rolnik z Podlasia [Gość] Sept. 20, 2020
Możemy wypasać krówki na łące tylko mleko nie będzie kosztowało 2 zł za litr, a 5! My rolnicy mamy taka samą cenę za swoje produkty jak 15 lat temu przy ciągle rosnących kosztach produkcji! Ciekawe jak byście żyli w tych miastach jak byście za swoją pracę przy dzisiejszych kosztach życia dostali wynagrodzenie sprzed 15lat!
Rolnik z Podlasia [Gość] Sept. 20, 2020
A jeśli chodzi o wykształcenie to zapewniam Was że bardzo dużo rolników ma wyższe,a jeśli nawet takiego nie ma to więcej wie niż nie jeden urzędnik! Każdy rolnik musi być: -mechanikiem, - weterynarzem, - ekonomistą . To tylko cząstka tego co musi rolnik potrafić na codzień!
Wieśniaczka [Gość] Sept. 20, 2020
Wygląda na to że prawo tworzą ludzie którzy kompletnie nie znają realiów wsi i hodowli zwierząt. Kompletny bubel prawny. Czy pies na łańcuchu o długości 6 m ma gorzej niż pies który cały dzień siedzi w mieszkaniu i wyje. Totalna hipokryzja miastowych ludzi, którzy też kiedyś przyjechali że wsi. Dbajmy o nasze rodzime rolnictwo bo tylko to jest gwarancją wysokiej jakości produktów a chyba wszyscy chcemy się dobrze odżywiać...
Павел [Gość] Sept. 21, 2020
79256743143
rolnik [Gość] Sept. 21, 2020
Proponuje aby głos zabierali ci co mają pojęcie o czym piszą ,a nie ci co mają pieska czy kotka w domu i będą prawić kazania tym co mają stada bydła świń itp. zapewniam was że dbamy o swoje zwierzęta bo to leży w naszym interesie chore czy zaniedbane zysku nie przyniosą ,my z tego żyjemy to info dla tych co zapomnieli że mleko czy mięso nie bierze się ze sklepu tylko od ROLNIKA.
Rolnik [Gość] Sept. 21, 2020
Krowki luzem na polu sa zajebiste, pewnie, duzo ich tak chodzi, ale nie rozumiem po jaki ch***turysci włażą do zagrod zeby zrobic z nimi selfiaczka, a potem leci do rolnika i grozi sądem bo krowa chciala rogiem stuknac. Czemu turysta z miasta wywozi na wies swoje kotki i pieski a potem chodzi i pierdoli ze na wiosce tyle psow bezpanskich, bo rolnik tylko liczy kase a nie sterylizuje koteczkow? Czemu fundacje wpadaja na podworka, grożą, wyzywaja i zabieraja wszystkie zwierzeta ktore potem gdzies gina i nie można ich odnalezc? Czemu zabieraja je mimo ze warunki maja dobre i sa pod opieka weterynaryjna? Bo uwazacie, ze jak chodzi kon czy krowa na pastwisku to nie zachoruje? Zdarza sie ze jednak zachoruje,ale nie ma tlumaczenia ze jest leczony, bo weterynarz ma stac przy koniu 24 godziny na dobę? Slyszy sie o roznych przypadkach i sytuacjach, ale krzywdzace jest wrzucanie wszystkich do jednego wora. Rozpetana jest nagonka na rolników, przykro czytac, ale ja mam male gospodarstwo, maz doglada wszystkkiego, ja dodatkowo pracuje i jak bedzie trzeba to moge miec sobie tylko 3 krowki na mleko, cielaczki na mięsko, moze jakaś swinka albo 5 zeby schabowy byl na obiad pare kurek na rosół i jajka. Dla mojej rodziny wystarczy. Tylko turysci niech juz nie zaglądają do nas i nie prosza o sprzedaz ekologicznych jajeczek czy mleczka.
Jarek [Gość] Sept. 21, 2020
Niema to jak ciekawe wypowiedzi i komentarze na stronie dla rolników. Przecież ci z miasta tu nie zaglądają bo i poco by się ośmieszyć. Brawo za podjudzanie. Prawda jest taka jak Polski chłoporolnik nie wyjdzie jak za św pamięci Leppera to zrobią z nami co zechcą. Wspierajmy górników nauczycieli i pielęgniarki ci mają jaja do działania. Pozdrawiam chłoporolnik ....
Jarek [Gość] Sept. 21, 2020
Niema to jak ciekawe wypowiedzi i komentarze na stronie dla rolników. Przecież ci z miasta tu nie zaglądają bo i poco by się ośmieszyć. Brawo za podjudzanie. Prawda jest taka jak Polski chłoporolnik nie wyjdzie jak za św pamięci Leppera to zrobią z nami co zechcą. Wspierajmy górników nauczycieli i pielęgniarki ci mają jaja do działania. Pozdrawiam chłoporolnik ....
Gość [Gość] Sept. 22, 2020
Świąt i politycy oszaleli brak słów
Gość [Gość] Sept. 22, 2020
Świat
Mieszkaniec wsi [Gość] Sept. 23, 2020
Rządzący wspiarają swoje głosy wyborcze a rolników coraz mniej a tych od chwastów coraz więcej
polaczek [Gość] Sept. 29, 2020
no banda cepów rolnik rzeźnik bo choduje byka na mięso... i sam to wszystko je
captcha
Podobne artykuły
Sucha dezynfekcja obór. Dlaczego jest tak ważna?
Ceny mleka wzrosły
Zamiast Regionalnej Wystawy Zwierząt Hodowlanych e-pokaz [ZDJĘCIA]
Przed nami potężny kryzys sektora wołowiny
Udało im się podnieść średnią wydajność z 6 do 11 tys. kg [VIDEO]
Drogi znów zablokowane przez protestujących rolników [AKTUALIZACJA]
Rolnicy jutro znów wyjadą na drogi
Wysypany obornik, słoma, warzywa pod domami posłów
Warto wiedzieć
Został już tylko tydzień na złożenie sprawozdania
Dla domu Jan. 24, 2021
Ministerstwo rolnictwa czeka na opinie od rolników
Prawo i finanse Jan. 24, 2021
Ceny zbóż - wzrost ciąg dalszy
Analizy rynkowe Jan. 22, 2021
Najnowsze
  • Amerykanie upatrują szansy w ptasiej grypie w Europie i Azji
    Hodowla Jan. 23, 2021
  • KZP-PTCh: Polska największym importerem prosiąt z Danii
    Hodowla Jan. 21, 2021
  • Francuzi wyprodukują mniej foie gras. Grypa pustoszy fermy kaczek
    Hodowla Jan. 20, 2021
  • Mimo szalejącego koronawirusa Brazylijczycy rosną w siłę w branży drobiarskiej
    Hodowla Jan. 19, 2021
© 2021 WieściRolnicze
Numer dyżurny - 501 267 226
  • Redakcja
  • Reklama
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Prenumerata
  • Konkursy
  • Partnerzy