Rolnicy wnioskują do wicepremiera: Potrzebny nowoczesny port zbożowy
Budowa portu zbożowego kosztowna, jednak potrzebna
Wszelkie dotychczasowe działania w kwestii budowy poru zbożowego, o czym przypomina Związek, względzie się tylko obietnicami wykonania takiego portu (terminala) w Świnoujściu czy Gdyni.
- Nie chcielibyśmy aby tym razem znowu tak się stało. Mamy świadomość, że jest to kosztowna inwestycja, ale polskiemu Państwu to się naprawdę opłaci. Uważamy zatem, ze wpisanie takiej inwestycji do Polskiego Ładu dla rolnictwa jest niezbędne - podkreślają w piśmie do Henrka Kowalczyka związkowcy.
Z informacji, jakie pozyskał PZPRZ, wynika, że uwaga rządu skierowana jest w ostatnim czasie głównie na utworzenie Terminala Intermodalnego w Bydgoszczy Emilianowo. Ma on pełnić rolę tzw. portu suchego i być zapleczem dla portu zbożowego m.in. w Gdyni. Inwestycja ma powstać w ramach właśnie Krajowego Programu Odbudowy. Oczywiście - taki terminal jest również bardzo potrzebny w kontekście eksportu polskich towarów rolno-spożywczych. Jednak, według związkowców, wymieniony terminal nie jest w stanie zastąpić portu morskiego dostosowanego do przeładunku dużych mas zboża.
- W związku z tym prosimy Pana Wicepremiera o zainteresowanie się naszą prośbą i podjęcie stosownych – w miarę możliwości – działań wspierających realizację planu powstania nowoczesnego portu zbożowego w naszym kraju - apelują do wicepremiera rolnicy.
Czytaj także: