Obroty Cortevy w Polsce rosną
- Wynik sprzedażowy osiągnięty w 2019 r. przez polski zespół Corteva Agriscience pozwolił utrzymać pozycję firmy jako lidera w segmentach herbicydów i wzrost obrotów zarówno w sektorze nasion, jak i środków ochrony roślin - informuje Corteva Agriscience.
Spółka przypomniała jednocześnie o tym, że wprowadziła trzy nowe herbicydy do zbóż i rzepaku w oparciu o nową substancję czynną - Arylex. Firma odnotowała także istotny wzrost sprzedaży wprowadzonego w ubiegłym roku produktu do zwalczania mszyc - Closer oraz produktu z rodziny Zorvec do zwalczania zarazy ziemniaczanej.
- Corteva pozostaje też jedynym dostawcą realnej alternatywy dla zapraw nasiennych do rzepaku zawierających neonikotynoidy - zaznacza firma.
Warto również przypomnieć o tym, że Corteva Agriscience Polska ogłosiła wprowadzenie modelu sprzedaży bezpośrednio dla rolnika nasion kukurydzy marki Pioneer. Aby kontynuować i wzmacniać współpracę z siecią dystrybucyjną, spółka wdrożyła także na rynek nową markę nasion - Brevant.
- Wprowadzamy na rynek nowe produkty i tworzymy w Polsce nowy zespół w pełni dedykowany rolnictwu - mówi Joanna Koślacz, Country Leader Corteva Agriscience w Polsce.
Corteva Agriscience na świecie
Corteva Agriscience podaje także wyniki za IV kwartał 2019 r. i cały ubiegły rok oraz przedstawia wytyczne na 2020 r.
Zysk operacyjny EBITDA wyniósł 2,0 miliardy USD. Oznacza to wynik wyższy o 5% niż zostało to wcześniej ogłoszone w prognozie spółki oraz niższy o 4% w porównaniu do 2018 r. Zostało to spowodowane tym, że spadki wyników finansowych związane z warunkami pogodowymi w Ameryce Północnej oraz wpływy walutowe zostały częściowo zrekompensowane przez oszczędność kosztów, zyski ze zbycia aktywów oraz udział nowych produktów.
- Nasze wyniki pokazują, że wykorzystaliśmy siłę naszej linii produktów, co pozwoliło nam na osiągnięcie wzrostu organicznego powyżej średniej rynkowej zwłaszcza poza Ameryką Północną. Wypełniliśmy również nasze zobowiązania w zakresie synergii kosztowych oraz usprawniliśmy nasze działania mające na celu zwiększenie wydajności. Podczas pierwszych sześciu miesięcy działalności jako samodzielne przedsiębiorstwo, pokazaliśmy naszą zbiorową siłę oraz umiejętność dostosowywania się do trudnych warunków rynkowych celem osiągnięcia dobrych wyników - podkreśla James C. Collins, Jr., CEO Corteva.
- Jeśli chodzi o prognozy na przyszłość, oczekujemy, że powrót normalnych warunków pogodowych w Ameryce Północnej pozwoli nam osiągnąć jeszcze lepsze wyniki finansowe. Nieustannie zobowiązujemy się do zwiększania wartości spółki oraz wyników finansowych zgodnie z naszymi priorytetami - dodaje Collins.
Podsumowanie IV kwartału 2019 r.
W IV kwartale zakończonym 31 grudnia 2019 r. sprzedaż netto wzrosła o 6% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku, przy wzroście sprzedaży organicznej o 9%.
Sprzedaż ilościowa wzrosła natomiast o 6% w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego.
Wzrost sprzedaży ilościowej w obu segmentach był spowodowany przede wszystkim zwiększoną sprzedażą nasion i herbicydów Enlist na sezon 2020 w Ameryce Północnej, a także sprzedażą nowych produktów w Ameryce Łacińskiej i w rejonie EMEA.
Segment środków ochrony roślin
Sprzedaż netto w segmencie środków ochrony roślin wyniosła w 2019 r. 6,3 mld USD. Stanowi to spadek w porównaniu do wyników tej sprzedaży z 2018 r. (tj. 6,4 mld USD). Spadek, który został spowodowany 3% spadkiem wartości waluty i 1% zmianami w portfolio, został jednak częściowo wyrównany 1% wzrostem sprzedaży ilościowej. Cen lokalna pozostała na tym samym poziomie.
Niekorzystne wpływy walutowe wynikały głównie ze zmian wartości brazylijskiego reala i euro. Wzrost sprzedaży ilościowej napędzany wprowadzaniem nowych produktów na rynek, w tym herbicydów Enlist i Arylex oraz insektycydu Isoclast, został częściowo wyrównany niekorzystnymi warunkami pogodowymi w Ameryce Północnej, które doprowadziły do braku zastosowania środków w okresie wiosennym.
Zyski ze wzrostu cen osiągnięte za sprawą wprowadzenia nowych produktów zostały wyrównane zwiększoną ofertą rabatową dla producentów w Ameryce Północnej. Zmiany w portfolio były spowodowane zbywaniem aktywów w: Ameryce Północnej, Azji i Pacyfiku.
Segment nasion
Sprzedaż netto w segmencie nasion wyniosła w 2019 r. ok. 7,6 mld USD. Stanowi to spadek w porównaniu do wyników tej sprzedaży z 2018 r. (czyli 7,8 mld USD). Spadek ten został spowodowany 2% spadkiem wartości waluty i 1 % spadkiem sprzedaży ilościowej. Cena lokalna pozostała na tym samym poziomie.
Niekorzystne wpływy walutowe wynikały przede wszystkim ze: zmian wartości brazylijskiego reala, walut wschodnioeuropejskich oraz euro. Wzrost sprzedaży ilościowej kukurydzy w rejonie EMEA został wyrównany znacznymi opóźnieniami w siewie w Ameryce Północnej, spowodowanymi warunkami pogodowymi. Doprowadziło to do zmniejszenia areału soi oraz zmian w strukturze dostaw i sprzedaży w Ameryce Północnej.
Presja cenowa w segmencie nasion soi w USA oraz zwiększenie skali ponownych nasadzeń tej rośliny i kukurydzy w Ameryce Północnej zostały zrekompensowane przez korzystny miks oraz penetrację rynku przez produkty PowerCore Ultra w Ameryce Łacińskiej.
Zysk operacyjny EBITDA pro forma wyniósł w 2019 r. 1,0 mld USD. Stanowi to spadek o 9% w stosunku do ubiegłego roku. Niekorzystne wpływy walutowe, presja cenowa, wyższe prowizje i koszty nakładów oraz spadek sprzedaży ilościowej wpłynęły niekorzystnie na synergie kosztowe i bieżącą wydajność.
Czytaj także: