Valtra wprowadza piątą generację serii A
Popularna Valtra serii A, dwukrotny laureat nagrody Machine of the Year w latach 2017 i 2019, przechodzi do piątej generacji. Gama ciągników jest już dostępna z wieloma nowymi funkcjami.
Nowa seria również obejmuje siedem modeli, z których wszystkie są dostępne jako tzw. modele GL wyposażone w łatwą w obsłudze mechaniczną przekładnię. Najlepiej sprzedające się modele o mocy 105 i 115 KM są również dostępne z czterostopniową przekładnią Powershift. W modelach HiTech 4 przekładnią steruje się elektronicznie. Wszystkie ciągniki serii A wyposażone są w znaną już przekładnię Valtra Power Shuttle, w tym także w zintegrowany hamulec ręczny.
- Modeli z serii A można teraz pod wieloma względami używać jeszcze wydajniej i wygodniej. W kilku modelach dostępna jest przekładnia Powershift, w modelach GL zmodernizowaliśmy podłokietnik ładowacza czołowego, modele czterocylindrowe mają o pięć koni mechanicznych więcej niż dotychczas, a interwały serwisowe wydłużyliśmy do 600 godzin - zapewnia Marko Ojalehto, specjalista ds. marketingu produktów odpowiedzialny za nową serię A.
Ponad połowa ciągników serii A jest fabrycznie wyposażona w ładowacz czołowy. W związku z tym wiele ulepszeń zostało zaprojektowanych tak, aby jeszcze bardziej ułatwić pracę z tym narzędziem - na przykład zastosowanie przekładni Powershift i zmodernizowanych podłokietników sterowania znanych z modeli HT4.
Więcej biegów w przekładni Powershift i zaawansowany silnik
Od teraz trzycylindrowe modele A75-A95 będą dostępne z przekładnią Powershift z modelu HiTech 2. Pozwoli to na bardziej efektywną pracę w polu i umożliwi transport drogowy przy niższych prędkościach obrotowych silnika. Modele HiTech 2 posiadają przekładnię z 24 prędkościami do przodu i 24 do tyłu. Dodatkowo wszystkie modele serii A mogą być wyposażone w reduktor (Creeper), który obniża najniższą prędkość do około 100 metrów na godzinę.
Moc silnika została zwiększona o pięć koni mechanicznych w modelach czterocylindrowych i odpowiada teraz oznaczeniu modelu. Wszystkie silniki spełniają normy emisji spalin Stage V i oprócz układu SCR mają też filtr cząstek stałych (DPF) - bez układu recyrkulacji spalin (EGR). Dzięki nowemu pedałowi gazu można teraz jeszcze precyzyjniej sterować prędkością i mocą silnika. Zwiększenie interwału serwisowego z 500 do 600 godzin generuje oszczędności, a jednocześnie wydłuża czas produktywnej pracy.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami ciągniki muszą być kompatybilne z przyczepami wyposażonymi w dwuobwodowy układ hamulcowy. Seria A jest dostępna z hamulcami pneumatycznymi lub z hydraulicznym układem hamulcowym do przyczepy - klienci mogą wybrać opcję, która bardziej im pasuje.
Wszystkie nowe funkcje piątej generacji serii A na kolejnej stronie.