Trzy najmocniejsze ciągniki w Polsce [ZDJĘCIA]
Przedstawiamy trzy najmocniejsze ciągniki zarejestrowane w Polsce w dobiegającym końca 2020 roku. Lider z mocą przekraczającą barierę 500 KM.
Od początku roku do końca listopada zarejestrowano 8954 szt. nowych ciągników. Przed rokiem w analogicznym okresie było to 7752 szt., a cała ubiegłoroczna sprzedaż zakończyła się na 8714 rejestracjach. Oznacza to, że pobity został już zeszłoroczny rezultat sprzedaży. Spadła jednak dynamika wzrostu. 1202 szt. więcej zarejestrowanych ciągników do końca listopada oznacza wzrost o 15,5%.
Od stycznia do listopada liderem sprzedaży była marka New Holland z 1645 rejestracjami. Na drugim miejscu utrzymał się John Deere z 1123 rejestracjami. Trzecią pozycję zajęła Kubota - 1072 zarejestrowane sztuki.
ZOBACZ TAKŻE: TOP 10 najlepiej sprzedających się ciągników w Polsce [ZDJĘCIA]
Liderem jeśli chodzi o ilość rejestracji nowych ciągników w podziale na województwa było woj. mazowieckie. Zarejestrowano tam 1653 szt. - to o 452 szt. więcej niż przed rokiem. Na drugim miejscu uplasowała się Wielkopolska z ilością 1018 rejestracji. W woj. lubelskim, które było na trzecim miejscu zarejestrowano od stycznia do listopada br. 887 szt. nowych ciągników.
W najniższych kategoriach mocy - poniżej 30 KM oraz z przedziale 30-50 KM liderem sprzedaży była marka Kubota. W kolejnych przedziałach od 51 do 140 KM najlepszy był New Holland, a w kategorii powyżej 140 KM rolnicy najczęściej wybierali markę John Deere. Co ciekawe to jednak nie John Deere sprzedał ciągnik o największej mocy w Polsce w 2020 roku. Ba, modelu tej marki nie ma nawet w pierwszej trójce. A znalazły się w niej:
Miejsce 3. Claas Xerion 4200
Jedyny taki ciągnik zarejestrowany w naszym kraju. Jest to traktor przegubowy o mocy maksymalnej 462 KM. Wyposażony jest w 6-cylindrowy silnik Mercedes-Benz o pojemności 10,7 l, który spełnia normę spalin Stage V dzięki technologii SCR, filtrowi cząstek stałych (DPF) oraz katalizatorowi utleniania (DOC) (cały układ zamontowany jest pod kabiną). Traktor osiąga maksymalny moment obrotowy 2200 Nm.
Ciągnik wyposażony jest w przekładnię CMATIC marki ZF. Pozwala ona maszynie poruszać się z prędkością od 0,05 km/h do 50 km/h przy bezstopniowej zmianie biegów. W przypadku podwozia gąsienicowego maksymalna prędkość jazdy po drodze wynosi 30 km/h.
Ciągnik posiada obrotową kabinę. W obu kierunkach można poruszać się nim z maksymalną prędkością 50 km/h (w wersji kołowej).
Przejdź dalej i zobacz dwa najmocniejsze ciągniki zarejestrowane w Polsce w 2020 roku.