Ten pług wzbudzał duże emocje. Oto zawodnik wagi superciężkiej od Lemken
O tym, że pługi wciąż mają się dobrze, można było przekonać się dobitnie podczas tegorocznych targów Agritechnika w Niemczech.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Ogromne zainteresowanie wzbudzał w tym sektorze maszyn m.in. Diamant 18 od marki Lemken.
Pług Diamant 18 od Lemken. Waga i zapotrzebowanie na moc
Maszyna w charakterystycznym błękicie budziła respekt nie tylko swoimi gabarytami, ale również technologicznym zaawansowaniem.
Czym więc charakteryzuje się ten sprzęt? Prezentowany model to konstrukcja modułowa, oferująca od 6 do 8 skib. Ze względu na gabaryty dedykowana jest oczywiście największym gospodarstwom i najsilniejszym ciągnikom - producent mówi o gotowości do współpracy z potworami o mocy aż 600 KM.
Masa własna? W zależności od konfiguracji, Diamant 18 waży od 3.055 do nawet 4.372 kg (bez wyposażenia dodatkowego).

Pług Diamant 18 od Lemken. Technologia, która „myśli” za operatora
To, co wyróżnia ten model to bogate "uzbrojenie" hydrauliczne. Lemken w modelu Diamant 18 stawia na systemy, które mają ułatwić orkę i zredukować zużycie paliwa.
Na szczególną uwagę zasługuje system OptiLine. W tak długich pługach półzawieszanych często dochodzi do powstawania bocznych sił ściągających, które zmuszają operatora do ciągłego korygowania toru jazdy. OptiLine to hydrauliczny system regulacji punktu ciągu, który niweluje ten efekt, odciążając operatora i zmniejszając - według zapewnień producenta - zużycie paliwa nawet o 10 proc.
Kolejnym asem w rękawie jest wzmacniacz trakcji. System ten dociąża tylną oś ciągnika, przenosząc na nią część ciężaru pługa. Efekt? Mniejszy poślizg kół, lepsza przyczepność i w rezultacie szybsza praca.

Prezentowany na targach egzemplarz został bogato doposażony. Uwagę zwracały m.in. ażurowe odkładnice przystosowane na gleby "kleiste" i ciężkie, zintegrowany wał - czyli rząd niebieskich pierścieni biegnących wzdłuż ramy, które dbają o dobre zagęszczanie gleby bezpośrednio podczas orki.
Jak wylicza sam producent, układ kierowniczy koła transportowego automatycznie dostosowuje kąt skrętu do wykonywanego manewru i, w połączeniu z 90-stopniowym kątem skrętu głowicy pługa, umożliwia uzyskanie najmniejszych możliwych promieni skrętu na uwrociach. Koło transportowe może być również aktywnie sterowane hydraulicznie i ręcznie sterowane,
Potężny pług od Lemken ma także zabezpieczenie przed uszkodzeniami. To widoczne przy każdym korpusie siłowniki hydrauliczne, które chronią np. przed kamieniami. W przypadku uderzenia w przeszkodę korpus unosi się i powraca do pracy bez konieczności zatrzymywania zestawu.
Warto też zwrócić uwagę na duży prześwit pod ramą (100 cm).
- Tagi:
- pług
- Lemken
- Agritechnika





























