Te indyjskie ciągniki ruszają na podbój Europy. Stawiają na prostotę i funkcjonalność. A cena?
Choć dla większości europejskich, w tym polskich, rolników marka Kartar brzmi wciąż egzotycznie, to warto zaznaczyć, że wspomniana indyjska firma posiada już ponad 50-letnie doświadczenie w produkcji maszyn rolniczych.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Ciągniki indyjskiej marki Kartar na Agritechnice
Kartar w swoim kraju jest jednym z liderów w produkcji kombajnów zbożowych. Zdobyte przez dekady doświadczenie w budowie maszyn firma postanowiła wykorzystać wkraczając także coraz śmielej na rynek ciągników rolniczych.
Teraz - za sprawą targów Agritechnika w Niemczech - zaprezentowała je szerzej na arenie międzynarodowej.

Na targach Agritechnica indyjski producent postanowił zaprezentować różne modele: od małego K-24, po większy Globetrac.
Ciągniki Kartar na Agritechnice. Co oferują?
Warto podkreślić, że indyjska marka nie stawia na żadne "wodotryski" w swoich maszynach - ciągniki mają być proste i funkcjonalne.
Kartar K-24, to kompaktowy ciągnik, który stworzony został z myślą o sadach, winnicach czy pracach komunalnych - choć zastosowanie znajdzie także w niewielkich gospodarstwach. Jego główne atuty to niewielkie gabaryty i zwrotność. Sercem maszyny jest trzycylindrowy silnik diesla marki Mitsubishi o pojemności 1319 cm sześc. i mocy 24 KM. Ciągnik posiada napęd na 4 koła, rewers mechaniczny i skrzynię biegów oferującą 9 przełożeń do przodu i 9 do tyłu.
Układ hydrauliczny z pojedynczą pompą oferuje udźwig 500 kg. Komfort pracy operatora zapewnia hydrostatyczne wspomaganie kierownicy. Na Agritechnice prezentowano egzemplarz z ładowaczem czołowym.
Były też jednak ciągniki większe - jak np. 75-konny Globetrac, który chce konkurować z innymi, zachodnimi maszynami podobnej mocy. Pod maską pracuje tu czterocylindrowy silnik o pojemności 4160 cm sześc. Skrzynia biegów oferuje 12 przełożeń do przodu i 12 do tyłu, a układ hydrauliczny tego modelu jest znacznie bardziej wydajny – jego udźwig to 2500 kg. Podobnie jak w mniejszym modelu, tu również znajdziemy hydrostatyczne wspomaganie kierownicy,
Czy indyjskie ciągniki mają szansę podbić serca europejskich rolników? Ich prosta, mechaniczna konstrukcja z pewnością może być dla wielu zaletą. Ceny? Zróżnicowane. Gdy zapytaliśmy o Globetraca usłyszeliśmy kwotę ok. 20 tys. dolarów.
- Tagi:
- Globetrac
- Ciągnik
- Kartar
- Agritechnika





























