Taczki idą na emeryturę? Kioti pokazała na Agritechnice autonomiczną i piekielnie silną maszynę
Podczas tegorocznych targów Agritechnika w Niemczech naszą uwagę przykuła ciekawa, nowa maszyna, którą zaprezentowano na stoisku marki Kioti.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
RT100, bo tak ją nazwano, to prototyp autonomicznego robota transportowego.

Kioti RT100. Prototyp na targach Agritechnika
Wizualnie Kioti RT100 jest całkiem niepozorny. Przypomina nowoczesny, kompaktowy pojazd transportowy. Jego prawdziwa siła tkwi jednak w technologii, którą został naszpikowany. Główny cel: eliminacja "ręcznego" transportu ciężkich ładunków.
RT100 oferuje trzy tryby pracy. Pierwszy tzw. TFS (Tether Following Sensor) to tryb, w którym maszyna podąża za operatorem. To idealne rozwiązanie przy pracach w sadach, winnicach czy podczas pielęgnacji terenów zielonych, gdzie pracownik może skupić się na zadaniu, a maszyna sama transportuje za nim narzędzia, sadzonki czy zebrane plony.
Drugi tryb to sterowanie ręczne, ale bezprzewodowe - operator może sam precyzyjnie manewrować pojazdem za pomocą zdalnego kontrolera.
I w końcu trzeci, najbardziej zaawansowany tryb - czyli jazda autonomiczna. Operator może zaprogramować sobie konkretną trasę przejazdu.
Kioti RT100. Wymiary i waga
Choć wymiary RT100 są stosunkowo niewielkie (1645 x 1226 x 1150 mm) to maszyna jest prawdziwym "siłaczem". Jego skrzynia ładunkowa o wymiarach 1127 x 907 mm jest w stanie pomieścić ładunek o masie do 300 kg. Całkowita masa własna pojazdu to z kolei 380 kg.
Napęd zapewniają cztery silniki elektryczne o mocy 800W każdy, które są zasilane przez baterię 48V 60Ah. Według producenta, całość pozwala na minimum 4 godziny nieprzerwanej pracy, a czas ładowania do pełna wynosi maksymalnie 4 godziny.
Co istotne, napęd na cztery koła oraz zdolność do obrotu w miejscu czynią go niezwykle zwrotnym nawet w najtrudniejszym terenie.

Pojazd może poruszać się z maksymalną prędkością 6 km/h i pokonywać wzniesienia o nachyleniu do 16,7 proc.
Funkcjonalność podnosi hydrauliczny system podnoszenia i przechylania skrzyni ładunkowej (kąt zrzutu 40,3 st.).
Co z dostępnością?
- Na razie jest to nasz prototyp. Jeśli chodzi o sprzedaż na terenie Europy - musimy jeszcze uzyskać stosowne certyfikaty UE, ale możliwe, że w ciągu roku lub dwóch lat to się uda - mówił nam na miejscu, podczas targów Chan Woo (Vasco) Lee, dyrektor techniczny Daedong, czyli producenta ciągników i maszyn Kioti.
- Tagi:
- Kioti
- RT100
- Agritechnika





























