Wieści Rolnicze
  • Strona główna
  • Ceny Rolnicze
      • Żywiec wieprzowy
      • Żywiec wołowy
      • Zboża
      • Pasze
      • Owoce
      • Warzywa
      • Mleko i przetwory
      • Drób i jaja
      • Analizy rynkowe
      Czy możemy spodziewać się spadków cen paliwa? Eksperci nie mają złudzeń
      Pszenica tańsza nawet o 70 zł/t. Co z innymi gatunkami?
      Z ostatniej chwili. Magazyny pełne. Skupy zbóż nie przyjmują
      Ceny tego mięsa poszybowały w górę. Polacy płacą w sklepach o 10 zł więcej za kg
  • Newsy
  • Hodowla
      • BYDŁO I MLEKO
      • TRZODA CHLEWNA
      • DRÓB
      • INNE HODOWLE
      • ŻYWIENIE
      • WYPOSAŻENIE BUDYNKÓW INWENTARSKICH
      • ZDROWIE I DOBROSTAN
      5 tys. zł do jednego zwierzęcia. ARiMR zachęca do składania wniosków
      Szykują się ważne zmiany dla hodowców zwierząt
      Nowy program z dotacjami z ARiMR ruszy już we wrześniu. Max to 100 tys. zł
      Znalazły się pieniądze dla producentów świń. Na co i dla kogo konkretnie?
  • Uprawy
      • ZBOŻA
      • INNE UPRAWY
      • NAWOŻENIE
      • CHOROBY I SZKODNIKI
      • UPRAWA GLEBY
      • PRZECHOWALNICTWO
      • Owoce i warzywa
      Wkrótce ruszy zbiór buraków cukrowych. Jakie ceny proponują cukrownie? Jaki plon?
      Rolnicy o żniwach i sprzedaży zbóż: "ceny spadają o 150 zł na tonie"
      Trwają III Ogólnopolskie Targi Ziemniaczane [ZDJĘCIA]
      Artykuł sponsorowany Jak wybrać odmianę rzepaku ozimego?
  • Technika
      • CIĄGNIKI
      • MASZYNY
      • URZĄDZENIA
      Artykuł promocyjny Kubota M7004 z systemem TIM: Nowa era automatyzacji w rolnictwie
      Materiał partnera Czy słońce zasili gospodarstwa rolne? Finansowa analiza agroPV w rolnictwie
      Ten rolnik ma jeden z największych kombajnów w Polsce. Skosił 10 ha w godzinę
      Kiedy można używać drona do oprysków? Co mówią przepisy?
  • Prawo i finanse
      • VAT
      • EKONOMIKA
      • POMOC UNIJNA
      • PRZEPISY
      • WNIOSKI DO POBRANIA
      • KRUS
      • GIEŁDOWY RYNEK ROLNY
      Kontrowersje wokół "aktywnego rolnika". Postulaty rolników trafiły do ministra
      OPR-y przejmą spółki Skarbu Państwa? Trwa dyskusja o dużych majątkach rolnych
      ARiMR wykrywa błędy. Sprawdź swój wniosek o dopłaty zanim będzie za późno
      Będą dopłaty do zbóż i innych upraw? W terenie ponad tysiąc komisji szacujących straty
  • Sylwetki
  • Video
  • Dla domu
      • Kulinaria
      • Hotblog
      • Koła gospodyń wiejskich
      • Zdrowie
      Wymieszaj z wodą 1:3 i podlej borówki w sierpniu. Zbierzesz więcej owoców
      Coś dziwnego dzieje się hortensją? Na te objawy trzeba reagować szybko
      To teraz ogromne zagrożenie dla jabłek, śliwek i gruszek. Porady na sierpień
      Za rok posadź zamiast pelargonii lub surfinii. Kwitnie nawet 180 dni
  • iEKO iLOGICZNIE
      • Ekologia z certyfikatem
      • Dobre praktyki w uprawie roślin
      • Zrównoważony chów zwierząt
      • Odnawialne źródła energii
      • Zdrowa żywność
      • Środki pomocowe
      Trzy duże nabory ARiMR jeszcze w tym roku. Wsparcie od 200 tys. do 1,5 mln zł
      Od tego zależy, ile można zarobić na biogazowni rolniczej
      Czy agrowoltaika może zagwarantować plony i przychody rolnika?
      Duże zmiany dla właścicieli fotowoltaiki. Będzie bez koncesji i bez pozwolenia?
  • Wieści Rolnicze
  • System przewidzi każdą, nawet najmniejszą usterkę ciągnika?

System przewidzi każdą, nawet najmniejszą usterkę ciągnika?

Technika - Ciągniki 19 marca 2020 10:48 ŁT Aktualizacja: 19 marca 2020 11:21
System przewidzi każdą, nawet najmniejszą usterkę ciągnika?
Źródło: John Deere
- To mój cel - mówi Piotr Grabiński, który na co dzień pracuje w centrali John Deere w Mannheim.
Spis treści:

    Czy w przyszłości system wykryje dosłownie każdą, nawet najmniejszą usterkę ciągnika? - To mój cel - mówi Piotr Grabiński, który na co dzień pracuje w centrali John Deere w Mannheim nad maksymalnym usprawnieniem programu Expert Alert.

    Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

    Bezawaryjna praca ciągnika to marzenie każdego rolnika, bez względu na to, czy prowadzi rodzinne gospodarstwo, czy jest właścicielem przedsiębiorstwa działającego na tysiącach hektarów. Naprzeciw potrzebom rolników w 2017 roku wyszedł John Deere, który opracował program Expert Alerts. Narzędzie zbiera dane w aplikacji JD Link i przesyła bezprzewodowo z maszyn John Deere - powiadamia dealerów o potencjalnych problemach z daną częścią maszyny i generuje zalecenia ich rozwiązania. Wczesna diagnoza umożliwia dealerom Deere proaktywną obsługę maszyn, co wydłuża czas bezawaryjnej pracy, a tym samym zwiększa wydajność i rentowność rolników. Udoskonalanie systemu to jedno z głównych zadań Piotra Grabińskiego, który w 2018 roku przeniósł się do centrali Johna Deere’a w Mannheim.

    Piotr Grabiński urodził się w Pyrzycach, gdzie chodził do szkoły podstawowej i średniej. Później przeniósł się do Poznania. W stolicy Wielkopolski studiował na Politechnice. Podczas studiów Grabiński spotkał dwie osoby, które odegrały znaczące role w jego życiu. Pierwsza z nich to studentka logistyki, która stała się jego żoną, zaś druga osoba to mężczyzna, który po ukończeniu studiów dał mu pierwszą pracę jako technik diagnostyczny w warsztacie samochodowym.

    - Wiele się tam nauczyłem, ale czułem, że chcę się rozwijać, dlatego w 2007 roku zacząłem szukać nowej pracy. Tak trafiłem do Johna Deere’a, firmy którą dotychczas znałem tylko z zabawek - charakterystyczna zieleń i żółte koła zapadła mi w pamięć - uśmiecha się.

    Grabiński początkowo trafił do działu obsługi klienta - jak wspomina ten czas?

    - Jest to wymagająca praca, ponieważ zajmujesz się głównie reklamacjami, ale uważam ten dział za jeden z najbardziej ekscytujących, bo każdy dzień jest inny. Praca w branży rolniczej znacznie różni się od branży moto, w której klient dostarcza samochód dealerowi i nic nie widząc, czeka na efekty. W rolnictwie w większości przypadków klient stoi tuż za tobą i patrzy na to, co robisz, więc jest to zupełnie inny sposób świadczenia usług i wsparcia. Kiedy ciągnik klienta przestanie działać przez kilka godzin, jest to realna strata pieniędzy. Sprawna naprawa na oczach klienta daje wiele satysfakcji - dodaje Grabiński.

    Kolejnym istotnym krokiem w 10-letniej karierze Grabińskiego była droga od przedstawiciela ds. wsparcia produktu do kierownika serwisu w północno-zachodniej Polsce.

    ZOBACZ TAKŻE: Nowy prezes John Deere Polska przedstawił strategię rozwoju. Siec dealerska 3.0

    Wkrótce nadeszło nowe wyzwanie - praca dla John Deere Mannheim Works z południowo-zachodnich Niemiec. To z kolei wymagało od Grabińskiego większej elastyczności, czyli przeprowadzki w kwietniu 2018 r. wraz z żoną i dwiema córkami.

    - Największą barierą był język, ale z drugiej strony zaletą południowych Niemiec jest to, że wszyscy mówią po angielsku. To zdecydowanie pomogło mojej rodzinie dostosować się do nowej sytuacji - dodał.

    Grabiński objął zupełnie nowe stanowisko analityka danych wsparcia technicznego i rozpoczął budowę struktur nowego działu wsparcia telematyki ciągników.

    Chris Davison, globalny dyrektor platformy ciągników John Deere uważa, że:  W Stanach Zjednoczonych i Kanadzie udało się wykorzystać informacje z maszyn do powiadamiania klientów o zbliżającej się awarii i możliwości naprawy. 

    - Powierzyliśmy Piotrowi wdrożenie tego w ciągnikach produkowanych w Mannheim, natomiast wpadł on na przeszkodę: nowe unijne przepisy RODO. Ale Piotr współpracował z różnymi zespołami i opracował narzędzia automatyzujące, formularze zgody, sposoby wyłączania transmisji danych w przypadku zmiany sprzętu przez klientów. Naprawdę jestem pod wrażeniem.

    Uświadamiać rolników

    Od 2014 r. wszystkie duże ciągniki John Deere produkowane w Stanach Zjednoczonych są ze standardowym wyposażeniem JD Link, natomiast w Europie jest to opcja dodatkowa.

    Jedną z kluczowych ról Piotra Grabińskiego jest szkolenie, uświadamianie, klientów i dealerów oraz zachęcanie do korzystania z platformy JD Link, której użycie może być kluczowe dla zaoszczędzenia czasu pracy w przypadku ewentualnej awarii.

    - Udało nam się opracować formularz zgody dla klientów, który pozwala faktycznie otrzymywać dane z ich maszyn w aplikacji i porównywać je z innymi źródłami danych. Dziś około 12 procent klientów wyraża zgodę na odczyt danych, ale odsetek ten moim zdaniem wzrośnie do 50 proc. i więcej. Niektórzy dealerzy, głównie z Wielkiej Brytanii, Francji lub Hiszpanii, a także w południowo-wschodniej Europie już znają korzyści wynikające z monitoringu stanu ciągnika, ale jest wiele krajów i dealerów w UE, którzy do tego nadal podchodzą niechętnie - komentuje Grabiński.

    Centrum kontroli jak w NASA

    W siedzibie John Deere w Mannheim utworzono specjalne Centrum Monitorowania wyposażone w najbardziej nowoczesne technologie, w tym 65-calowe ekrany. Stopień zaawansowania technologicznego jest zbliżony do NASA - ekrany wskazują, gdzie aktualnie poruszają się ciągniki i jaki jest ich stan techniczny, uwzględniając wszystkie alerty z ostatnich pięciu dni.

    - Codziennie rano rewidujemy mapę maszyn, aby sprawdzić, czy mamy jakieś nowe kody błędów, które mogą oznaczać nowe tryby awarii lub nowy rodzaj awarii. Każdy nowy przypadek to dla nas temat do analizy. W przeszłości czekaliśmy na zgłoszenie roszczenia od klienta, teraz możemy je wyprzedzić. Ważne jest to, ze nie działam sam, ale jestem w zespole, w którym mamy absolutnie genialnych ludzi, z działu PVV (Product Verification and Validation), działu jakości (Quality) i niezawodności (Reliability), działu serwisu (Customer Product Support) oraz tzw. Data Science (analizy danych tzw. Big Data). W pojedynkę niewiele można zdziałać. Naszym celem jest, aby wszystkie nasze alerty były w 100 procentach prognostyczne. Wówczas, wykorzystując algorytmy maszyn i sztuczną inteligencję, bylibyśmy naprawdę bardzo proaktywni w wykrywaniu potencjalnych problemów - kontynuuje Grabiński.

    Czy stuprocentowa skuteczność jest możliwa?

    - Pewnego dnia tak się stanie, a przynajmniej w przypadku usterek, które mogą być reprezentowane w postaci elektrycznej lub elektronicznej. To kwestia posiadania wystarczającej ilości sensorów, a także oprogramowania, które pozwoli ustalić na odległość, czy maszyna pracuje w trybie normalnego zachowania, tj. jej parametry mieszczą się w dopuszczalnym zakresie, lub nie. Dziś nie wszystko da się zmierzyć i zobaczyć bezprzewodowo, ale pracujemy nad tym. Jesteśmy na etapie definiowania potrzeb zarówno technicznych, jak i procesowych tak, aby za kilka lat każdą usterkę dało się przewidzieć wystarczająco wcześnie, aby zapobiec jej całkowicie, „zaplanować” przestój lub ograniczyć go do absolutnego minimum - doprecyzowuje Grabiński.

    Na razie jednak Grabiński wraz z zespołem koncentruje się na wypracowaniu procesów i skodyfikowaniu ich i tym samym stworzeniu norm. Rezultatem tej pracy jest bardziej niezawodna zdolność diagnostyczna, która wyprzedza konkurencję.

    - Jesteśmy jedynym producentem w UE, który dostarcza fabrycznie takie opcje - kończy Chris Davison.

    Źródło: John Deere
    • Tagi:
    • usterka
    • John Deere
    • JD Link
    ŁT
    Podobne artykuły
    Maszyny

    Ta prasa podąża za pokosem i śledzi na bieżąco rozmiary oraz miejsca zrzutu beli

    12 czerwca 2025
    Maszyny

    John Deere zaprezentował swoje nowe, potężne maszyny. Pod maską ponad 1000 KM

    10 czerwca 2025
    Urządzenia

    John Deere ogłosił ważną decyzję. Chodzi o technologię związaną z dronami

    28 maja 2025
    Maszyny

    Ta maszyna opryskuje tylko chwasty. Innowacyjne rozwiązanie John Deere [VIDEO]

    24 maja 2025
    Maszyny

    John Deere ogłosił ważną współpracę. Chodzi m.in. o technologie kosmiczne

    22 lutego 2025
    Ciągniki

    Na tym rynku ciągniki Ursus wciąż są w czołówce sprzedaży

    3 lutego 2025
    Ciągniki

    Jest nowy lider sprzedaży ciągników w Polsce. To pierwsza taka zmiana od lat

    16 stycznia 2025
    Ciągniki

    Najmocniejszy ciągnik John Deere bez kierowcy? Oto 9RX w wersji autonomicznej

    8 stycznia 2025
    Warto wiedzieć
    Sylwetki
    Tę rasę wybrali dla pieniędzy. Jakie dopłaty i za ile można sprzedać sztukę?
    20 sierpnia 2025
    Inne uprawy
    Wkrótce ruszy zbiór buraków cukrowych. Jakie ceny proponują cukrownie? Jaki plon?
    20 sierpnia 2025
    Prawo i finanse
    Kontrowersje wokół "aktywnego rolnika". Postulaty rolników trafiły do ministra
    20 sierpnia 2025
    Najnowsze
    Artykuł promocyjny
    Ciągniki
    Kubota M7004 z systemem TIM: Nowa era automatyzacji w rolnictwie
    19 sierpnia 2025
    Ciągniki
    Złoty i... nieskromny. Pokazali unikalny, najmocniejszy ciągnik Fendt
    14 sierpnia 2025
    Ciągniki
    Masz ciągnik? Ministerstwo zapowiada podwyżki tej opłaty. Zmiany od września
    13 sierpnia 2025
    Materiał partnera
    Urządzenia
    Czy słońce zasili gospodarstwa rolne? Finansowa analiza agroPV w rolnictwie
    12 sierpnia 2025
    Ciągniki
    Kolejny tysiąc przekroczony. To trzeci taki wynik sprzedaży ciągników w tym roku
    11 sierpnia 2025
    Wieści Rolnicze
    Wieści Rolnicze
    Dane kontaktowe
    Wieści Rolnicze
    RP Digital Sp. z o.o.
    NIP: 5273128894
    REGON: 529596954
    tel. +48 627 47 15 31
    ul. Prosta 51
    00-838 Warszawa
    [email protected]
    Numer dyżurny -- 501 267 226
    Kategorie
    • Ceny Rolnicze
    • Newsy
    • Hodowla
    • Uprawy
    • Owoce i warzywa
    • Technika
    • Prawo i finanse
    • Sylwetki
    • Video
    • Dla Domu
    © 2025 WieściRolnicze
    • Redakcja
    • Reklama
    • Kontakt
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Prenumerata
    • Konkursy
    • Deklaracja dostępności