Sprzedaż nowych ciągników w Polsce - najpopularniejsze marki
Na rynku nowych ciągników bez większych zmian. W czerwcu zarejestrowano ich 763 - to o 36 mniej niż przed miesiącem i niemal identycznie jak w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Polska Izba Gospodarcza Maszyn i Urządzeń Rolniczych podsumowała sprzedaż nowych ciągników rolniczych w I półroczu 2017 r. Z danych prze nią opublikowanych wynika, że od początku roku zarejestrowano 4286 nowych ciągników. Ta liczba nie odbiega znacząco o ubiegłorocznej. Wówczas zarejestrowano bowiem tylko o 31 traktorów mniej (4255 szt.)
Jeśli chodzi o sam czerwiec, najpopularniejszą marką ciągnika był New Holland (14,9%). Należy jednak zaznaczyć, że różnica nad dwoma kolejnymi była symboliczna: John Deere (14,8%, zyskuje 1 pp w porównaniu z majem), Kubota (14,7%, zyskuje 1,9pp niż miesiąc wcześniej), na kolejnych miejscach uplasowali się - Zetor (10,5 %) i DeutzFahr 9,7% - obie marki notują wzrost udziałów w stosunku do maja o ponad 3 pp (ponad 20 szt.).
- Najpopularniejszym modelem ciągnika, w pierwszym półroczu 2017 roku, był Ursus C-380, którego zarejestrowano 175 szt, kolejnym był Zetor Major 80 - 137 szt., New Holland TD.5 85 - 115 szt., DeutzFahr Agrolux 410 - 114 szt - twierdzi Hubert Seliwiak z PIGMiUR-u.
W kategoriach mocy najpopularniejszą pozostaje kat. 50-74 KM. Stanowi to 42,6% ogólnej sprzedaży (1824 szt.). Traci jednak na znaczeniu. W zeszłym roku wynosiła ona bowiem 45,6% całkowitej sprzedaży (o 116 ciągników więcej).
- Kolejną kategorią jest najniższa, poniżej 50 KM, stanowi ona już 20,3% udziałów (rok wcześniej 16,5 %). W pierwszym półroczu sprzedano 872 ciągniki w tej kategorii, to o 170 więcej niż przed rokiem. W dalszej kolejności są: kat 75-99 KM, która stanowi 16,8% (o 1,3 pp więcej niż rok wcześniej) oraz kat. 100-129 KM (11,1%), która traci na znaczeniu, w zeszłym roku stanowiła 13,7% i sprzedało się o 108 więcej ciągników w tej kategorii mocy - podaje Hubert Seliwiak.