Obietnica żniwna. Na czym polega program?
W przypadku awarii części w ciągu 24 godzin, albo kombajn zastępczy.
Najlepszym czasem na kompleksowy przegląd techniczny jest okres po sezonie, gdy dostępność fachowców jest znacznie większa niż bezpośrednio przed lub w trakcie żniw. Nie zostawiajmy przeglądu na ostatnią chwilę, gdyż ewentualna potrzeba naprawy może zaburzyć nasz harmonogram pracy.
Szczegółowy przegląd został przeprowadzony w kombajnie John Deere T660 w gospodarstwie pana Tomasza Rogaczewskiego z Bani, niedaleko Gryfina. Pan Tomasz prowadzi rodzinną działalność na obszarze około 340 ha, z czego około 2/3 stanowią zboża.
- Przeglądy przeprowadzamy przed sezonem, zgłosiliśmy się do firmy Zawadzka już zimą, zaplanowaliśmy Expert Check na wczesną wiosnę, dzięki czemu po wykonaniu przeglądu przed sezonem, teraz mamy pewność, że w trakcie żniw wszystko będzie dobrze. Zdecydowaliśmy się też na włączenie Expert Alerts jako rozszerzenie usług serwisowych - mówi pan Tomasz.
Program Expert Check John Deere to szczegółowy przegląd przeprowadzany na podstawie wytycznych fabryki, która dostarcza listę 180 newralgicznych punktów maszyny i zespołu żniwnego. Bardzo ważnym aspektem jest też wywiad z operatorem, dzięki któremu można uzyskać wiele ważnych informacji.
Podczas rutynowego przeglądu serwisanci dealera John Deere mają możliwość sprawdzenia, czy operatorzy korzystają z aktualnego oprogramowania, które w codziennej pracy pomaga zoptymalizować koszty eksploatacji, np. zużycie paliwa, ale też z poziomu serwisu zdalnie zdiagnozować problemy techniczne maszyny.
Awaria i… co dalej?
Jeżeli jednak z różnych przyczyn przed rozpoczęciem żniw nie zdecydowaliśmy się na przegląd, wówczas prawdopodobieństwo usterki jest większe. A to oznacza przestój, na który rolnicy nie mogą sobie pozwolić, gdyż każdy dzień to rosnące straty. Istotny jest możliwie sprawny kontakt z lokalnym serwisem.
- Im szybciej poinformujemy przedstawiciela dealera John Deere o usterce, tym szybciej zostanie ona zdiagnozowana i usunięta. Pamiętajmy, że często niezbędne będzie zamówienie części zamiennej - mówi Mariusz Zieliński Aftermarket Sales manager John Deere Polska.
Części w ciągu 24 godzin
Klienci korzystający zarówno z nowych, jak i używanych kombajnów marki John Deere, są obejmowani programem Obietnica Żniwna. Na czym on polega?
- Jego głównym zamierzeniem jest dostarczenie części związanych z zapewnieniem ciągłości pracy (części niezbędnych do utrzymania maszyny w pracy) w ciągu 24 godzin od wprowadzenia zamówienia przez dealera. Oficjalny czas dostaw dla zamówień złożonych pomiędzy godziną 21.00 a 7.00 jest liczony od godziny 7.00 następnego dnia - wyjaśnia Zieliński.
- Wcześniej bezawaryjnie korzystaliśmy z kombajnu John Deere 2256 przez aż 19 lat, aż w końcu przytrafiła się usterka i pojawiła się potrzeba zamówienia części, która… przyjechała do nas już po 5-6 godzinach. Nowy kombajny T660 jak na razie działa bez zarzutu, jest to nowa maszyna, która powinna nam służyć przez lata. Nie ukrywamy, że bardzo ważna jest dla nas opieka serwisu, na który możemy liczyć - wspomina Tomasz Rogaczewski.
Sprawna naprawa
- Wiemy, jak w okresie żniw ważna może być każda godzina, dlatego też nasi pracownicy do pracy przystępują niezwłocznie po dotarciu części - dodaje Mariusz Zieliński.
W Europejskim centrum dystrybucji w Bruchsal, w Niemczech dostępność części jest na tak wysokim poziomie, że aż 97 proc. zamówień realizowanych jest we wskazanych 24 godzinach.
- Jesteśmy pełni podziwu, jak duża jest wiedza fachowców John Deere. To ważne, że wszystkie prace wykonywane są przez doświadczonych ekspertów i oczywiście użyciu oryginalnych części - przyznaje Rogaczewski.
Gdy potrzebna maszyna zastępcza
W przypadku niedostępności części w ciągu 24 godzin, jeżeli kombajn ma nie więcej niż 7 lat i były wykonywane przeglądy Expert Check przez dealera John Deere, dealer zobowiązuje się dostarczyć maszynę zastępczą, dzięki której można prowadzić prace bez przerw.