Nowy włoski ciągnik wjeżdża na pola. Co wiemy o finaliście Tractor of the Year?

Zaprojektowany i wyprodukowany w sercu włoskiej "Motor Valley", ciągnik Landini 6-125 RS to - jak zapowiada producent - odpowiedź na rosnące wymagania rolników.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Najnowszy model ciągnika z serii 6, wprowadzony przez włoskiego producenta Argo Tractors został wyróżniony jako finalista w kategorii "Best Utility" w konkursie Tractor of the Year 2026. Co o nim wiemy?
Ciągnik Landini 6-125 RS
Sercem nowego Landini jest 4-cylindrowy, 16-zaworowy silnik FPT F36 o pojemności 3,6 litra. Jednostka napędowa, wyposażona w turbosprężarkę z zaworem upustowym oraz hamulec silnikowy, spełnia rygorystyczne normy emisji spalin Stage V.
Aby zapewnić długą pracę bez przestojów, ciągnik wyposażono w 175-litrowy zbiornik paliwa oraz 23-litrowy zbiornik na AdBlue. Dostęp do elementów serwisowych ułatwia jednoczęściowa maska z osłoną, otwierana na pełny zakres.
Ciągnik oferuje dwie opcje skrzyni biegów:
- Robo-Four: 16 biegów do przodu + 16 do tyłu, 4 powershift
- Robo-Six: 24 biegi do przodu + 24 do tyłu, 6 powershift
Obie wersje posiadają system Smart APS (Auto Power Shift), który automatycznie dobiera przełożenia, oraz opcjonalne biegi pełzające.
WOM tylny obsługuje konfiguracje 540/540E, 540/1000 lub rozszerzone, z inteligentnym, wielotarczowym sprzęgłem elektrohydraulicznym i zdalnymi sterowaniami na błotnikach. WOM przedni pracuje z prędkością 1000 obr./min
Mocny układ hydrauliczny o przepływie 120 l/min (z osobnym obwodem sterowania o 47 l/min) obsługuje do 5 rozdzielaczy tylnych (3+2 EHS) plus 3 rozdzielacze środkowe – łącznie 8.
- Podnośnik tylny (kategoria 3): Elektronicznie sterowany, udźwig do 7200 kg
- Podnośnik przedni (kategoria 2): Udźwig do 2250 kg.
Kabina i wyposażenie ciągnika Landini 6-125 RS
Kluczowym elementem nowego modelu jest komfort operatora i zintegrowane technologie.
Kabina jest czterosłupkowa z mechanicznym zawieszeniem (Panhard) i zawieszonym mostkiem przednim z 3 poziomami.
Wewnątrz kabiny znajdziemy m.in. ergonomiczny joystick SmartPilot+, który umożliwia intuicyjne zarządzanie pracą silnika, przekładni, WOM, układu hydraulicznego, a także ładowacza czołowego i funkcji zarządzania na uwrociach
Standardowe wyposażenie obejmuje automatyczną klimatyzację, panoramiczny dach z homologacją FOPS oraz nowoczesne radio Alpine DAB+ z 7-calowym ekranem dotykowym, kompatybilne z Apple CarPlay i Android Auto.
Landini 6-125 RS jest fabrycznie przygotowany do rolnictwa precyzyjnego, z obsługą systemu ISOBUS i nawigacji satelitarnej (GNNS).
Innowacyjny system Landini Fleet & Remote Diagnostics pozwala na zdalne monitorowanie pracy ciągnika, w tym analizę zużycia paliwa, telemetrię w czasie rzeczywistym, geofencing oraz zdalną diagnostykę, co optymalizuje czas pracy i koszty serwisu.
- Landini 6-125 RS to owoc intensywnych badań i rozwoju, odzwierciedlający zaangażowanie Argo Tractors w łączenie innowacji technologicznych, niezawodności i maksymalnego komfortu pracy. Naszym celem jest wspieranie profesjonalistów z branży rolniczej poprzez wszechstronne i w pełni połączone ciągniki, zdolne do zapewnienia wysokiej wydajności przy jednoczesnym utrzymaniu niskich kosztów eksploatacji, zgodnie z ideą zrównoważonego rolnictwa - komentuje nowość w ofercie Landini, Antonio Salvaterra, Dyrektor Marketingu Argo Tractors.