Nowe ciągniki, nowe maszyny, nowe rozwiązania. Innowacje w rolnictwie 2020
- 1/10
- następne zdjęcie
Kiedy w połowie listopada ubiegłego roku z dreszczykiem podniecenia przechadzaliśmy się po kolejnych halach imponujących obiektów centrum targowego w Hannoverze, przyglądając się nowościom prezentowanym rolnikom przez firmy z całego świata na Agritechnice, nie przypuszczaliśmy, że w ciągu roku rzeczywistość zmieni się tak diametralnie. Tegoroczne wystawy w większości zostały odwołane. Nie oznacza to jednak, że firmy przestały pracować nad nowościami - wręcz przeciwnie. Wybraliśmy dla was najciekawsze innowacje wprowadzone w tym nietypowym roku.
Nowości nie mogliśmy nie zacząć od tego, co lubimy najbardziej, czyli oczywiście ciągników. Tutaj innowacyjnych rozwiązań, jakie wprowadziły na rynek kolejne marki, zdecydowanie nie brakowało. Zacznijmy od traktora, który zrobił na nas zdecydowanie największe wrażenie i którego zdążyliście już poznać, jeśli śledziliście nasze poprzednie wydania i kanał YouTube. Czterogąsienicowy John Deere serii 8RX. Zastosowanie czterech gąsienic w ciągniku konwencjonalnym, a nie przegubowym jest czymś, czego na rynku do tej pory jeszcze nie było. Traktor należy nadal do serii 8, ale w porównaniu z ciągnikami kołowymi: ma większy rozstaw osi - 3,05 m do 3,24 m, jest cięższy - ma masę wysyłkową 18 ton z możliwością dociążenia do 24 ton i jest dużo bardziej zwrotny od standardowego ciągnika kołowego - średnica skrętu jest mniejsza o ponad metr. To, co najważniejsze, to jednak powierzchnia styku gąsienic z podłożem. W ciągniku 8RX jest to 4,57 m2. Żeby oddać znaczenie tego wyniku, wystarczy przytoczyć powierzchnię styku standardowego ciągnika kołowego serii 8 na najszerszym możliwym ogumieniu - jest to nieco poniżej 2 m2. Gąsienice to jednak nie jedyna nowość z tym John Deerze. Amerykański producent zmienił także umiejscowienie niektórych podzespołów maszyny znajdujących się pod maską, tak aby operator miał do nich łatwiejszy dostęp. Czterogąsienicowy traktor to jednak nie jedyna niespodzianka. W szeregu nowych ciągników zmiany zaszły także w wyglądzie zewnętrznym. Nowoczesny design stworzony został w Kalifornii, a jego autorem jest studio BMW Designworks, które odpowiada także za wygląd doskonale znanym wszystkim luksusowych samochodów, motocykli i silników.
Czytaj dalej i poznaj kolejne nowości, które znalazły się w naszym podsumowaniu!
- 1/10
- następne zdjęcie