Nowa - piąta generacja ciągników Valtra serii N i T [ZDJĘCIA]
Po premierze serii G w zeszłym roku i serii A na początku tego roku, Valtra kontynuuje rozwój piątej generacji, wprowadzając nowe ciągniki serii N i T.
- Nowe ciągniki nie tylko dobrze wyglądają, są także łatwe w obsłudze, mają wiele nowych inteligentnych funkcji i są niezwykle ergonomiczne. W nowej serii wprowadziliśmy wiele ulepszeń w oparciu o opinie klientów na temat naszych wielokrotnie nagradzanych ciągników czwartej generacji. Rolnictwo precyzyjne stanowi centralny element nowej generacji, a każdy nowy model jest dostępny z Valtra Connect - mówi Mikko Lehikoinen, Wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu.
Serie N i T wyposażone w nowe funkcje
Przeprojektowane kabiny, nowy wygląd, nowe funkcje przekładni i silnika oraz całkowicie nowy inteligentny wyświetlacz ułatwiają korzystanie z najnowocześniejszych technologii. Jedną z najbardziej widocznych nowości w ciągnikach piątej generacji serii N i T jest wyświetlacz na słupku A, który zastępuje tradycyjną tablicę rozdzielczą za kierownicą i na którym na kolorowym ekranie można łatwo odczytać wszystkie ważne informacje. W górnej części wyświetlacza zawsze widoczne są informacje domyślne, takie jak prędkość jazdy, prędkość obrotowa silnika i czas pracy silnika. Poniżej, kierowca może wybrać informacje dotyczące sterowania ciągnikiem i maszyną - w żądanym formacie. Wyświetlacz pokazuje również informacje o stacji radiowej i smartfonie przez Bluetooth.
Ten sam wyświetlacz może być także stosowany w modelach HiTech i Active do konfigurowania wszystkich ustawień silnika, układu hydraulicznego i przekładni.
Wyświetlacz w przejrzysty sposób prezentuje wszystkie ustawienia i etapy, pozwalając kierowcy w pełni wykorzystać możliwości ciągnika. W modelach Versu i Direct, wyświetlacz na słupku A i SmartTouch rozdzielają zadania w zależności od potrzeb, a także preferencji kierowcy.
Już po wejściu do kabiny ciągnika serii N lub T piątej generacji widać, że maszyna została gruntownie zmodernizowana. Kolumna kierownicy jest zupełnie nowa, regulacja położenia kierownicy jest teraz łatwiejsza, a sama kierownica jest nieco większa, niż wcześniej. Ciesząca się uznaniem dźwignia zmiany kierunku jazdy Valtra została unowocześniona, dzięki czemu teraz łatwiej jest zmieniać kierunki jazdy podczas przełączania pomiędzy różnymi elementami sterującymi, takimi jak dźwignia SmartTouch lub układ do jazdy tyłem TwinTrac.
ZOBACZ TAKŻE: Valtra G135 z "Oscarem designu"
Rozruch w zakresach prędkości B i C jest łatwy, nawet przy dużym obciążeniu, dzięki nowej funkcji Start Boost. Zmiana między zakresami prędkości jest teraz szybsza, co jest zauważalne zwłaszcza podczas jazdy po drogach.