Wieści Rolnicze
  • Strona główna
  • Ceny Rolnicze
      • Żywiec wieprzowy
      • Żywiec wołowy
      • Zboża
      • Pasze
      • Owoce
      • Warzywa
      • Mleko i przetwory
      • Drób i jaja
      • Analizy rynkowe
      Aktualne ceny zbóż, rzepaku. Co dzieje się na rynku?
      Ceny tuczników najniższe od 4 lat. Ile płacą w skupach? [WYKRES]
      Czy za spadkami cen masła pójdą obniżki za mleko w skupie? Niepewne nastroje na rynku mleka
      Ceny jaj w sklepach pójdą w górę. To bardziej niż pewne. W transakcjach wzrosły już o 60%!
  • Newsy
  • Hodowla
      • BYDŁO I MLEKO
      • TRZODA CHLEWNA
      • DRÓB
      • INNE HODOWLE
      • ŻYWIENIE
      • WYPOSAŻENIE BUDYNKÓW INWENTARSKICH
      • ZDROWIE I DOBROSTAN
      Przez tę chorobę upadło tysiące polskich gospodarstw. Zatrważające dane o ASF
      Ponad pół miliona sztuk do utylizacji! Choroba nie daje za wygraną
      Rewolucja w rolnictwie. Zmienisz granice pastwiska jednym kliknięciem
      Czy za spadkami cen masła pójdą obniżki za mleko w skupie? Niepewne nastroje na rynku mleka
  • Uprawy
      • ZBOŻA
      • INNE UPRAWY
      • NAWOŻENIE
      • CHOROBY I SZKODNIKI
      • UPRAWA GLEBY
      • PRZECHOWALNICTWO
      • Owoce i warzywa
      Znalazła sposób, jak zarobić na papryce
      O tym trzeba pomyśleć już teraz, później może być za późno
      Jak zwiększyć odporność roślin i ich wydajność? Jest na to naturalny sposób
      Plus 80 ton buraków z hektara na słabych glebach - zbiór buraków u Kryszaków
  • Technika
      • CIĄGNIKI
      • MASZYNY
      • URZĄDZENIA
      Czeka nas mocne otwarcie sezonu 2026 w branży rolnej. O co chodzi?
      Nowa firma podbija polski rynek maszyn rolniczych. Startują z ładowarkami [VIDEO]
      AGROTECH w Kielcach 2026. Rezerwujcie terminy! [VIDEO]
      Kujawa o początkach Agro Show: Źle nas potraktowali. Nikt nie wierzył [VIDEO]
  • Prawo i finanse
      • VAT
      • EKONOMIKA
      • POMOC UNIJNA
      • PRZEPISY
      • WNIOSKI DO POBRANIA
      • KRUS
      • GIEŁDOWY RYNEK ROLNY
      Rolnicy pozywają dwie duże niemieckie firmy. Żądają odszkodowań
      Jutro mija ostatni dzień! Jeszcze można złożyć wniosek do ARiMR
      Jak zwiększyć emeryturę z KRUS? Nie wszyscy rolnicy wiedzą o tych sposobach
      ARiMR sprawdza słuszność finansowania rolników. Kontrole m.in. w Małopolsce
  • Sylwetki
  • Video
  • Dla domu
      • Kulinaria
      • Hotblog
      • Koła gospodyń wiejskich
      • Zdrowie
      Stop! Tego błędu nie popełniaj jesienią. Twoja sansewieria bardzo to odczuje
      To musisz zrobić jeszcze przed zimą. Kalendarz ogrodnika na najbliższe tygodnie
      Egzotyczny zamiennik chryzantem? Przetrwa długo, nie zniszczą jej przymrozki
      Jak ożywić zimowy ogród? Wybierz jedną z tych 7 zimozielonych roślin
  • iEKO iLOGICZNIE
      • Ekologia z certyfikatem
      • Dobre praktyki w uprawie roślin
      • Zrównoważony chów zwierząt
      • Odnawialne źródła energii
      • Zdrowa żywność
      • Środki pomocowe
      Artykuł sponsorowany Fotowoltaika dla rolnika. Jak skorzystać z pomocy ekspertów PGE?
      Trzy duże nabory ARiMR jeszcze w tym roku. Wsparcie od 200 tys. do 1,5 mln zł
      Od tego zależy, ile można zarobić na biogazowni rolniczej
      Czy agrowoltaika może zagwarantować plony i przychody rolnika?
  • Wieści Rolnicze
  • Hybryda przyszłością rolnictwa?

Hybryda przyszłością rolnictwa?

Technika 24 września 2019 13:38 ŁT Aktualizacja: 24 września 2019 13:44
Hybryda przyszłością rolnictwa?
Źródło: Joskin
Grupa Joskin specjalizująca się w produkcji sprzętu do transportu i rozprowadzania nawozów naturalnych oferuje nowatorskie rozwiązanie w swoich urządzeniach. Osie z napędem elektrycznym!
Spis treści:

    Grupa Joskin specjalizująca się w produkcji sprzętu do transportu i rozprowadzania nawozów naturalnych oferuje nowatorskie rozwiązanie w swoich urządzeniach. Osie z napędem elektrycznym!

    Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

    E-Drive - tak nazwane zostało nowoczesne rozwiązanie opracowane przez firmę Joskin. Ma ono zwiększyć wydajność maszyn i rozwiązać problemy związane z transportem. 

    Innowacja przez firmę Joskin okrzyknięta została początkiem nowej ery. Technologia ma na celu rozłożenie mocy ciągnika poprzez przeniesienie jej na cały zestaw. A konkretnie system E-Drive JOSKIN przekazuje częściowo moc ciągnika, rozdzielając ją na dwie dodatkowe osie. Napęd ciągnika ma więc wsparcie w napędzie tylnego pojazdu. Nie ma już więc potrzeby zwiększania nacisku na osie ciągnika, żeby zwiększyć jego przyczepność podczas transportu na drodze. Podobnie jest podczas prac polowych, które wymagają sporej mocy ciągnika, kiedy jest mokro i panują niekorzystne warunki.

    Napęd jest znacznie lepszy, a ponadto z tym rozwiązaniem wiąże się wiele innych korzyści. Jako że nie ma już takiej potrzeby dociążania ciągnika, możliwe jest zmniejszenie jego masy i w ten sposób duże ograniczenie ugniatania gleby, zużycia paliwa i eksploatacji opon.

    Dzięki zwiększeniu siły napędowej za sprawą systemu E-Drive, niszczenie struktury podłoża, wynikające poprzednio ze ślizgania się ciągnika z maszyną, także jest o wiele mniejsze. Ta zaleta jest szczególnie ważna podczas rozlewania gnojowicy. Ponieważ okresy, kiedy nawożenie jest dozwolone, są ściśle określone przepisami, ten sprzęt umożliwia lepsze ich wykorzystanie poprzez wcześniejsze rozpoczęcie pracy i dłuższe jej wykonywanie bez względu na warunki meteorologiczne.

    Poprawa zdolności napędowych wpływa również na wydajność nawożenia. Umożliwia ona pracę wozów ze zbiornikami o większej pojemności w połączeniu z osprzętem do aplikacji doglebowej lub z szerszymi rampami rozlewającymi. Zastosowanie większego osprzętu można połączyć, bez problemu i bez przeciążenia, z użytkowaniem go przy niskiej prędkości, aby zapewnić optymalną jakość pracy.

    Zakres zastosowania sytemu E-Drive nie ogranicza się jednak do wozów asenizacyjnych. Wręcz przeciwnie! Ta technologia przynosi realne korzyści także w przypadku wielu innych zastosowań. Jest to dość proste, można ją wykorzystać w każdej maszynie z mostem napędowym. Dobrym przykładem są rozrzutniki obornika Horizon. Są one cięższe z tyłu ze względu na obecność stołu rozrzucającego, co jeszcze się potęguje, gdy przenośnik przesuwa materiał do wałków adaptera, powodując w ten sposób zmniejszenie nacisku na oczko. Dzięki powyższym zaletom system E-Drive umożliwia rozwiązanie tego problemu bez konieczności dociążania ciągnika.

    ZOBACZ TAKŻE: Ardanowski: Cyfryzacja ma służyć przede wszystkim ludziom

    Jak działa technologia E-Drive?

    Jest to system hybrydowy zbudowany na bazie kilku kluczowych elementów. Jego wdrożenie w życie zostało opracowane we współpracy z firmą John Deere. 
    Bardzo ważne miejsce w systemie zajmuje silnik. Stanowi on zasadniczy element działania instalacji i przetwarza pobraną energię elektryczną na moc mechaniczną osiągającą 100 kW. Skrzynka rozdzielcza ze sprzęgłem została wyprodukowana i dostarczona również przez firmę John Deere. 

    Silnik elektryczny napędza osie za pośrednictwem dwóch wałków Kardana. Mocne i solidne osie dostarcza MAN, światowy producent działający w branży transportowej.

    W przypadku pojazdu trzyosiowego, dodatkowy napęd zapewniają dwie ostatnie osie. W ten sposób, pierwsza podnoszona oś może być zachowana, co pozwala oszczędzić opony, opór pojazdu jest mniejszy, a zatem ma on mniejsze zapotrzebowanie na energię. Poza tym kiedy oś przednia jest na polu w pozycji podniesionej, dodatkowy napęd uzyskuje się poprzez przeniesienie ciężaru na ciągnik i na obie osie napędowe. Układ jezdny charakteryzuje się także obecnością urządzenia różnicowego, systemu kontroli ciśnienia w oponach oraz hamulcami o odpowiedniej średnicy.

    Na podstawie poszczególnych punktów kontroli i wymiany danych w sterowniku ISOBUS, między ciągnikiem i maszyną (prędkość jazdy, nacisk na oś, kąt skrętu, itd.), system automatycznie generuje moc przekazaną do silnika elektrycznego maszyny JOSKIN.

    System jest więc bardzo prosty i w pełni przejrzysty dla kierowcy.

    Prądnica jako źródło energii

    Energia elektryczna jest wytwarzana przez prądnicę wbudowaną w ciągnik. Energia mechaniczna jest natomiast przetwarzana na energię elektryczną, która jest z kolei przekazywana do silnika. System jest całkowicie bezpieczny, ponieważ jest zgodny z normami dotyczącymi elektryfikacji, wydanymi przez AEF (Agricultural Industry Electronics Foundation).

    Wprowadzając hybrydowe rozwiązanie, jakim jest E-Drive, firma Joskin wpisuje się w aktualne trendy mające na celu oszczędność paliwa i użytkowanie lżejszych ciągników do przewożenia takich samych lub większych ładunków oraz na uzyskanie większej wydajności podczas prac polowych.

    System E-Drive JOSKIN, opracowany we współpracy z firmą John Deere, stanowi innowacyjne rozwiązanie dla rolnictwa, ciągle poszukującego nowych rozwiązań. 

    Konkretne przykłady tych innowacji zostaną zaprezentowane w listopadzie na stoiskach obu marek podczas targów Agritechnica w Hannowerze. 

    ZOBACZ TAKŻE: Aplikatory do gnojowicy - popularność coraz większa

    Źródło: Joskin
    • Tagi:
    • hybryda
    • napęd elektryczny
    • Joskin
    • John Deere
    ŁT
    Podobne artykuły
    Maszyny

    To będzie mocna polska premiera. Ta maszyna ma pod maską 645 KM

    10 września 2025
    Newsy

    Rolniczy gigant ma trzech nowych prezesów. John Deere zdradza szczegóły

    6 września 2025
    Technika

    Ta przyczepa skorupowa załaduje 16 ton. Sprzedaje się częściej niż burtowa [VIDEO]

    8 lipca 2025
    Maszyny

    Ta prasa podąża za pokosem i śledzi na bieżąco rozmiary oraz miejsca zrzutu beli

    12 czerwca 2025
    Maszyny

    John Deere zaprezentował swoje nowe, potężne maszyny. Pod maską ponad 1000 KM

    10 czerwca 2025
    Urządzenia

    John Deere ogłosił ważną decyzję. Chodzi o technologię związaną z dronami

    28 maja 2025
    Maszyny

    Ta maszyna opryskuje tylko chwasty. Innowacyjne rozwiązanie John Deere [VIDEO]

    24 maja 2025
    Maszyny

    John Deere ogłosił ważną współpracę. Chodzi m.in. o technologie kosmiczne

    22 lutego 2025
    Warto wiedzieć
    Newsy
    Miliardy na kredyty i wyższa kwota dla młodego rolnika
    31 października 2025
    Newsy
    Konferencja ministra, Stefana Krajewskiego, w pigułce
    31 października 2025
    Newsy
    2 tys. hektarów dla polskich rolników
    31 października 2025
    Najnowsze
    Technika
    Czeka nas mocne otwarcie sezonu 2026 w branży rolnej. O co chodzi?
    30 października 2025
    Maszyny
    Nowa firma podbija polski rynek maszyn rolniczych. Startują z ładowarkami [VIDEO]
    29 września 2025
    Ciągniki
    AGROTECH w Kielcach 2026. Rezerwujcie terminy! [VIDEO]
    27 września 2025
    Ciągniki
    Kujawa o początkach Agro Show: Źle nas potraktowali. Nikt nie wierzył [VIDEO]
    26 września 2025
    Ciągniki
    Podsumowanie Agro Show 2025. Premiery, nowości i stali bywalcy [VIDEO]
    25 września 2025
    Wieści Rolnicze
    Wieści Rolnicze
    Dane kontaktowe
    Wieści Rolnicze
    RP Digital Sp. z o.o.
    NIP: 5273128894
    REGON: 529596954
    tel. +48 627 47 15 31
    ul. Prosta 51
    00-838 Warszawa
    [email protected]
    Numer dyżurny -- 501 267 226
    Kategorie
    • Ceny Rolnicze
    • Newsy
    • Hodowla
    • Uprawy
    • Owoce i warzywa
    • Technika
    • Prawo i finanse
    • Sylwetki
    • Video
    • Dla Domu
    © 2025 WieściRolnicze
    • Redakcja
    • Reklama
    • Kontakt
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Prenumerata
    • Konkursy
    • Deklaracja dostępności