Wieści Rolnicze
  • Strona główna
  • Ceny Rolnicze
      • Żywiec wieprzowy
      • Żywiec wołowy
      • Zboża
      • Pasze
      • Owoce
      • Warzywa
      • Mleko i przetwory
      • Drób i jaja
      • Analizy rynkowe
      Szok, co się dzieje na rynku bydła?
      Co dzieje się na rynku zbóż?
      Czy w tym roku opłaca się suszyć kukurydzę?
      Tyle trzeba zapłacić dziś za nowy ciągnik. Sprawdziliśmy aktualne ceny [VIDEO]
  • Newsy
  • Hodowla
      • BYDŁO I MLEKO
      • TRZODA CHLEWNA
      • DRÓB
      • INNE HODOWLE
      • ŻYWIENIE
      • WYPOSAŻENIE BUDYNKÓW INWENTARSKICH
      • ZDROWIE I DOBROSTAN
      Ten kraj nie chce naszego drobiu. Chodzi o jaja i mięso z konkretnego regionu
      Chlewnie i kurniki tych rolników stoją puste. Dramat rolników i apel do ministra
      Stworzyła sklepik przy gospodarstwie. Jest samowystarczalna [VIDEO]
      Koniec absurdalnych kar dla rolników? To prawo może się wkrótce zmienić
  • Uprawy
      • ZBOŻA
      • INNE UPRAWY
      • NAWOŻENIE
      • CHOROBY I SZKODNIKI
      • UPRAWA GLEBY
      • PRZECHOWALNICTWO
      • Owoce i warzywa
      Ceny ziemniaków przerażają. A co z cenami sadzeniaków?
      Stawka w tym ekoschemacie urosła. Za wysianie tych roślin można dostać 930 zł/ha
      Czy tegoroczne zbiory buraków będą udane?
      Jesienne porządki, które procentują w przyszłym roku. ABC uprawy tytoniu
  • Technika
      • CIĄGNIKI
      • MASZYNY
      • URZĄDZENIA
      Nowa firma podbija polski rynek maszyn rolniczych. Startują z ładowarkami [VIDEO]
      AGROTECH w Kielcach 2026. Rezerwujcie terminy! [VIDEO]
      Kujawa o początkach Agro Show: Źle nas potraktowali. Nikt nie wierzył [VIDEO]
      Podsumowanie Agro Show 2025. Premiery, nowości i stali bywalcy [VIDEO]
  • Prawo i finanse
      • VAT
      • EKONOMIKA
      • POMOC UNIJNA
      • PRZEPISY
      • WNIOSKI DO POBRANIA
      • KRUS
      • GIEŁDOWY RYNEK ROLNY
      Do Polski trafia mniej nawozów z Rosji. Cła skutecznie ograniczają import
      Skarbówka zmienia zdanie w sprawie ważnej ulgi. Tego już nie odliczysz
      Na ten moment czekało wiele małych gospodarstw. ARiMR przyjmuje wnioski o pomoc
      Od 200 tys. do nawet 1,5 mln zł dla rolników na te inwestycje. Nabór tuż-tuż
  • Sylwetki
  • Video
  • Dla domu
      • Kulinaria
      • Hotblog
      • Koła gospodyń wiejskich
      • Zdrowie
      Grabić, czy nie grabić? Co się stanie, jeśli nie usuniesz liści z ogrodu?
      Ostatni moment, by go zasadzić. Wiosną będziesz mieć bombę witaminową
      Kup w aptece i wrzuć do odpływu. Domowy trik na zatkane rury bez chemii
      Prosta zmiana w oknach, duże oszczędności na ogrzewaniu. Niewielu zna ten trik
  • iEKO iLOGICZNIE
      • Ekologia z certyfikatem
      • Dobre praktyki w uprawie roślin
      • Zrównoważony chów zwierząt
      • Odnawialne źródła energii
      • Zdrowa żywność
      • Środki pomocowe
      Artykuł sponsorowany Fotowoltaika dla rolnika. Jak skorzystać z pomocy ekspertów PGE?
      Trzy duże nabory ARiMR jeszcze w tym roku. Wsparcie od 200 tys. do 1,5 mln zł
      Od tego zależy, ile można zarobić na biogazowni rolniczej
      Czy agrowoltaika może zagwarantować plony i przychody rolnika?
  • Wieści Rolnicze
  • Hybryda przyszłością rolnictwa?

Hybryda przyszłością rolnictwa?

Technika 24 września 2019 13:38 ŁT Aktualizacja: 24 września 2019 13:44
Hybryda przyszłością rolnictwa?
Źródło: Joskin
Grupa Joskin specjalizująca się w produkcji sprzętu do transportu i rozprowadzania nawozów naturalnych oferuje nowatorskie rozwiązanie w swoich urządzeniach. Osie z napędem elektrycznym!
Spis treści:

    Grupa Joskin specjalizująca się w produkcji sprzętu do transportu i rozprowadzania nawozów naturalnych oferuje nowatorskie rozwiązanie w swoich urządzeniach. Osie z napędem elektrycznym!

    Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

    E-Drive - tak nazwane zostało nowoczesne rozwiązanie opracowane przez firmę Joskin. Ma ono zwiększyć wydajność maszyn i rozwiązać problemy związane z transportem. 

    Innowacja przez firmę Joskin okrzyknięta została początkiem nowej ery. Technologia ma na celu rozłożenie mocy ciągnika poprzez przeniesienie jej na cały zestaw. A konkretnie system E-Drive JOSKIN przekazuje częściowo moc ciągnika, rozdzielając ją na dwie dodatkowe osie. Napęd ciągnika ma więc wsparcie w napędzie tylnego pojazdu. Nie ma już więc potrzeby zwiększania nacisku na osie ciągnika, żeby zwiększyć jego przyczepność podczas transportu na drodze. Podobnie jest podczas prac polowych, które wymagają sporej mocy ciągnika, kiedy jest mokro i panują niekorzystne warunki.

    Napęd jest znacznie lepszy, a ponadto z tym rozwiązaniem wiąże się wiele innych korzyści. Jako że nie ma już takiej potrzeby dociążania ciągnika, możliwe jest zmniejszenie jego masy i w ten sposób duże ograniczenie ugniatania gleby, zużycia paliwa i eksploatacji opon.

    Dzięki zwiększeniu siły napędowej za sprawą systemu E-Drive, niszczenie struktury podłoża, wynikające poprzednio ze ślizgania się ciągnika z maszyną, także jest o wiele mniejsze. Ta zaleta jest szczególnie ważna podczas rozlewania gnojowicy. Ponieważ okresy, kiedy nawożenie jest dozwolone, są ściśle określone przepisami, ten sprzęt umożliwia lepsze ich wykorzystanie poprzez wcześniejsze rozpoczęcie pracy i dłuższe jej wykonywanie bez względu na warunki meteorologiczne.

    Poprawa zdolności napędowych wpływa również na wydajność nawożenia. Umożliwia ona pracę wozów ze zbiornikami o większej pojemności w połączeniu z osprzętem do aplikacji doglebowej lub z szerszymi rampami rozlewającymi. Zastosowanie większego osprzętu można połączyć, bez problemu i bez przeciążenia, z użytkowaniem go przy niskiej prędkości, aby zapewnić optymalną jakość pracy.

    Zakres zastosowania sytemu E-Drive nie ogranicza się jednak do wozów asenizacyjnych. Wręcz przeciwnie! Ta technologia przynosi realne korzyści także w przypadku wielu innych zastosowań. Jest to dość proste, można ją wykorzystać w każdej maszynie z mostem napędowym. Dobrym przykładem są rozrzutniki obornika Horizon. Są one cięższe z tyłu ze względu na obecność stołu rozrzucającego, co jeszcze się potęguje, gdy przenośnik przesuwa materiał do wałków adaptera, powodując w ten sposób zmniejszenie nacisku na oczko. Dzięki powyższym zaletom system E-Drive umożliwia rozwiązanie tego problemu bez konieczności dociążania ciągnika.

    ZOBACZ TAKŻE: Ardanowski: Cyfryzacja ma służyć przede wszystkim ludziom

    Jak działa technologia E-Drive?

    Jest to system hybrydowy zbudowany na bazie kilku kluczowych elementów. Jego wdrożenie w życie zostało opracowane we współpracy z firmą John Deere. 
    Bardzo ważne miejsce w systemie zajmuje silnik. Stanowi on zasadniczy element działania instalacji i przetwarza pobraną energię elektryczną na moc mechaniczną osiągającą 100 kW. Skrzynka rozdzielcza ze sprzęgłem została wyprodukowana i dostarczona również przez firmę John Deere. 

    Silnik elektryczny napędza osie za pośrednictwem dwóch wałków Kardana. Mocne i solidne osie dostarcza MAN, światowy producent działający w branży transportowej.

    W przypadku pojazdu trzyosiowego, dodatkowy napęd zapewniają dwie ostatnie osie. W ten sposób, pierwsza podnoszona oś może być zachowana, co pozwala oszczędzić opony, opór pojazdu jest mniejszy, a zatem ma on mniejsze zapotrzebowanie na energię. Poza tym kiedy oś przednia jest na polu w pozycji podniesionej, dodatkowy napęd uzyskuje się poprzez przeniesienie ciężaru na ciągnik i na obie osie napędowe. Układ jezdny charakteryzuje się także obecnością urządzenia różnicowego, systemu kontroli ciśnienia w oponach oraz hamulcami o odpowiedniej średnicy.

    Na podstawie poszczególnych punktów kontroli i wymiany danych w sterowniku ISOBUS, między ciągnikiem i maszyną (prędkość jazdy, nacisk na oś, kąt skrętu, itd.), system automatycznie generuje moc przekazaną do silnika elektrycznego maszyny JOSKIN.

    System jest więc bardzo prosty i w pełni przejrzysty dla kierowcy.

    Prądnica jako źródło energii

    Energia elektryczna jest wytwarzana przez prądnicę wbudowaną w ciągnik. Energia mechaniczna jest natomiast przetwarzana na energię elektryczną, która jest z kolei przekazywana do silnika. System jest całkowicie bezpieczny, ponieważ jest zgodny z normami dotyczącymi elektryfikacji, wydanymi przez AEF (Agricultural Industry Electronics Foundation).

    Wprowadzając hybrydowe rozwiązanie, jakim jest E-Drive, firma Joskin wpisuje się w aktualne trendy mające na celu oszczędność paliwa i użytkowanie lżejszych ciągników do przewożenia takich samych lub większych ładunków oraz na uzyskanie większej wydajności podczas prac polowych.

    System E-Drive JOSKIN, opracowany we współpracy z firmą John Deere, stanowi innowacyjne rozwiązanie dla rolnictwa, ciągle poszukującego nowych rozwiązań. 

    Konkretne przykłady tych innowacji zostaną zaprezentowane w listopadzie na stoiskach obu marek podczas targów Agritechnica w Hannowerze. 

    ZOBACZ TAKŻE: Aplikatory do gnojowicy - popularność coraz większa

    Źródło: Joskin
    • Tagi:
    • hybryda
    • napęd elektryczny
    • Joskin
    • John Deere
    ŁT
    Podobne artykuły
    Maszyny

    To będzie mocna polska premiera. Ta maszyna ma pod maską 645 KM

    10 września 2025
    Newsy

    Rolniczy gigant ma trzech nowych prezesów. John Deere zdradza szczegóły

    6 września 2025
    Technika

    Ta przyczepa skorupowa załaduje 16 ton. Sprzedaje się częściej niż burtowa [VIDEO]

    8 lipca 2025
    Maszyny

    Ta prasa podąża za pokosem i śledzi na bieżąco rozmiary oraz miejsca zrzutu beli

    12 czerwca 2025
    Maszyny

    John Deere zaprezentował swoje nowe, potężne maszyny. Pod maską ponad 1000 KM

    10 czerwca 2025
    Urządzenia

    John Deere ogłosił ważną decyzję. Chodzi o technologię związaną z dronami

    28 maja 2025
    Maszyny

    Ta maszyna opryskuje tylko chwasty. Innowacyjne rozwiązanie John Deere [VIDEO]

    24 maja 2025
    Maszyny

    John Deere ogłosił ważną współpracę. Chodzi m.in. o technologie kosmiczne

    22 lutego 2025
    Warto wiedzieć
    Drób
    Ten wirus zatacza coraz szersze kręgi. Jest już 90. ognisko choroby
    7 października 2025
    Trzoda chlewna
    Duży spadek cen tucznika. Co się dzieje?
    7 października 2025
    Newsy
    Krajewski powołał nowego dyrektora Instytutu Ogrodnictwa - PIB w Skierniewicach
    7 października 2025
    Najnowsze
    Maszyny
    Nowa firma podbija polski rynek maszyn rolniczych. Startują z ładowarkami [VIDEO]
    29 września 2025
    Ciągniki
    AGROTECH w Kielcach 2026. Rezerwujcie terminy! [VIDEO]
    27 września 2025
    Ciągniki
    Kujawa o początkach Agro Show: Źle nas potraktowali. Nikt nie wierzył [VIDEO]
    26 września 2025
    Ciągniki
    Podsumowanie Agro Show 2025. Premiery, nowości i stali bywalcy [VIDEO]
    25 września 2025
    Technika
    Kolejny nabór w ARiMR na horyzoncie. Chodzi o rolnictwo precyzyjne i maszyny
    22 września 2025
    Wieści Rolnicze
    Wieści Rolnicze
    Dane kontaktowe
    Wieści Rolnicze
    RP Digital Sp. z o.o.
    NIP: 5273128894
    REGON: 529596954
    tel. +48 627 47 15 31
    ul. Prosta 51
    00-838 Warszawa
    [email protected]
    Numer dyżurny -- 501 267 226
    Kategorie
    • Ceny Rolnicze
    • Newsy
    • Hodowla
    • Uprawy
    • Owoce i warzywa
    • Technika
    • Prawo i finanse
    • Sylwetki
    • Video
    • Dla Domu
    © 2025 WieściRolnicze
    • Redakcja
    • Reklama
    • Kontakt
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Prenumerata
    • Konkursy
    • Deklaracja dostępności