Giganci umacniają się, ale te marki ciągników po prostu nokautują. Wzrost sprzedaży o 285 proc.
Najnowsze dane z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, przedstawione przez Polską Izbę Gospodarczą Maszyn i Urządzeń Rolniczych, dają sporo do myślenia.
Sprzedaż nowych ciągników w październiku 2025
W październiku 2025 roku, jak informuje PIGMiUR, zarejestrowano w sumie 815 nowych ciągników rolniczych. Jest to wynik nieznacznie niższy od średniej z ostatnich 12 miesięcy, która wynosi 886 sztuk.
Jednakże, gdy spojrzymy na rynek z szerszej perspektywy, widać, że - w porównaniu do października 2024 roku - tegoroczny wynik jest lepszy o 6,9 proc., co oznacza o 53 maszyny więcej.
Co więcej, dane skumulowane od początku roku pokazują tegoroczną "siłę" rynku.
Od stycznia do października 2025 roku zarejestrowano łącznie 8.692 nowe ciągniki, podczas gdy w analogicznym okresie 2024 roku było ich "zaledwie" 6.626. Oznacza to imponujący wzrost na poziomie niemal 31 proc.
O przyczynach już pisaliśmy: jedną z nich jest m.in. tegoroczna kumulacja środków, jakie rolnicy mogą pozyskać z różnych programów pomocowych.
Jaka marka nowych ciągników sprzedawała się najlepiej w październiku 2025?
Najbardziej zadowolona z października może być marka John Deere. Amerykański gigant odnotował spektakularny awans o dwie pozycje (w porównaniu do minionego miesiąca), rejestrując aż 165 ciągników. To w sumie o 76 maszyn więcej niż we wrześniu, co przekłada się na potężny, 85 proc. wzrost w ujęciu miesięcznym.
New Holland, dotychczasowy lider, tym razem zajął drugie miejsce, jeśli chodzi o sprzedaż miesięczną - ze 119 zarejestrowanymi maszynami. Jest to wynik o 21,2 proc. słabszy niż w poprzednim miesiącu (32 maszyny mniej).
Kubota stabilnie uplasowała się na trzeciej pozycji z wynikiem 99 ciągników, notując lekki wzrost w stosunku do września (+6,4 proc., czyli 6 sztuk).
Na czwartym miejscu znalazł się Deutz-Fahr (67 sztuk zarejestrowanych w październiku), a pierwszą piątkę zamyka Case IH (46 sztuk).
Sprzedaż ciągników w Polsce od stycznia do października. Lider bez zmian
Liderem ogólnego rankingu pozostaje wciąż New Holland. I to ze sporą przewagą.
- New Holland - 1.346 szt. (15,5 proc. udziału w rynku)
- John Deere - 1.160 szt. (13,3 proc. udziału w rynku)
- Kubota - 880 szt. (10,1 proc. udziału w rynku)
- Deutz-Fahr - 770 szt. (8,9 proc. udziału w rynku)
- Case IH - 637 szt. (7,3 proc. udziału w rynku)
Sprzedaż nowych ciągników w Polsce. Sprzedaż w segmentach mocy
Jak z kolei siła poszczególnych marek rozkłada się na "siłę" mocy ciągnika?
Dane od początku roku pokazują wyraźnych liderów w poszczególnych kategoriach.
Do 50 KM niekwestionowanym liderem jest Kubota, która z udziałem 32,1 proc. dominuje w segmencie mniejszych maszyn, kluczowych dla sadownictwa, warzywnictwa i mniejszych gospodarstw.
51-100 KM, czyli średni segment mocy to już królestwo marki New Holland, która jest liderem zarówno w przedziale 51-70 KM (15,4 proc. udziału), jak i 71-100 KM (30 proc. udziału).
101-140 KM, czyli w równie popularnym segmencie mocy w Polsce, prowadzi Massey Ferguson z rynkowym udziałem na poziomie 15,7 proc..
Powyżej 140 KM, czyli najmocniejsze ciągniki, to już zdecydowana domena John Deere, który zdominował kategorie 141-200 KM (31,3 proc. udziału) oraz powyżej 200 KM (28,1 proc. udziału).
Warto tu od razu zaznaczyć, że największy procentowy wzrost rejestracji rok do roku (aż o 76 proc.) nastąpił w segmencie 51-70 KM, co może wskazywać na rosnące zapotrzebowanie na uniwersalne ciągniki pomocnicze.
Najpopularniejsze modele ciągników w październiku 2025
Co ciekawe, choć to John Deere był najpopularniejszą marką w październiku, to najczęściej wybieranym pojedynczym modelem okazał się traktor marki New Holland.
New Holland T5.90S, zarejestrowano w sumie w liczbie 34 sztuk.
Na drugim miejscu uplasowała się kompaktowa Kubota B1-241 - 21 sztuk.
Na trzecim John Deere 5105M - 15 sztuk.
Sprzedaż ciągników w Polsce. Giganci umacniają pozycję
Patrząc na bezwzględne liczby u "dużych" graczy, największym wygranym jest New Holland. Marka ta nie tylko lideruje w rankingu sprzedaży, ale również zwiększyła liczbę rejestracji o imponujące 519 sztuk rok do roku.
Tuż za nim, pod względem "sztukowym" plasuje się Deutz-Fahr, który sprzedał o 213 ciągników więcej, umacniając swoją czwartą pozycję.
Warto również odnotować solidny wzrost John Deere, który mimo spadku na drugie miejsce w rankingu, sprzedał o 149 maszyn więcej.
Sprzedaż ciągników w Polsce. Potężna dynamika sprzedaży marek azjatyckich
Ogromną historię sukcesu piszą jednak w tym roku marki z Azji, które notują najbardziej dynamiczne wzrosty sprzedaży - porównując dane rok do roku.
Kioti to absolutny rekordzista - właśnie pod względem dynamiki. Sprzedaż tej marki wzrosła o niewiarygodne 285,4 proc. (137 traktorów sprzedanych więcej).
Kolejna marka z niewiarygodnym potencjałem to chiński Lovol - wzrost sprzedaży o 173,2 proc. (aż 142 sztuki więcej).
I w końcu koreański LS - z wynikiem o 123,5 proc. lepszym niż rok temu (121 sztuk więcej).
Przypomnijmy: o dynamice sprzedaży azjatyckich marek zrobiliśmy niedawno film:





























