Ekonomiczny ciągnik Forterr
Ciągnik model Forterra 140 HSX to najnowszy produkt firmy Zetor, którym producent pochwalił się na Międzynarodowej Wystawie Agro Show w Bednarach.
Układ napędowy HSX
Zetor Forterra 140 o mocy 136 KM to obecnie największy i najlepiej wyposażony ciągnik z całej gamy Zetora. Seria Forterra HSX obejmuje ciągniki o mocach od 97 do 136 KM (5 modeli). Wyposażone są one w układ napędowy HSX z 3 - stopniowym Power Shiftem i Power Shuttle. Układ napędowy umożliwia wykorzystanie 30 biegów w przód i 30 w tył z rewersem elektrohydraulicznym. Ciągniki spełniają wszelkie obowiązujące dziś normy emisji spalin Euro 3B. Udźwig podnośnika Forterry HSX to aż 8500 KN.
Wszystkie Forterry i Forterry HSX wyposażone są w niezwykle efektywne i ekonomiczne pod względem zużycia paliwa 16 - zaworowe, 4 - cylindrowe silniki Zetor, które uzyskały rewelacyjne wyniki podczas testów przeprowadzonych przez DLG – Niemieckie Towarzystwo Rolnicze. - Spalanie spadło o 30% - wyjaśnia Dariusz Sobiś z firmy Zetor Polska.
Forterr zawraca na 10 metrach
W tym roku Zetor przeprowadził kolejną modernizację całej gamy Forterra i Forterra HSX obejmujące nowe osie napędowe z centralnym wałem, który umożliwił zmniejszenie promienia skrętu. Dziś Forterra zawraca na niespełna 10 m. Ponadto zastosowano możliwość skrętnych błotników oraz amortyzacji kabiny. - Dodatkowo kabiny wyposażono w nowe dachy z przeszkloną przednią częścią oraz nowe obicia tapicerskie, które zmniejszają głośność w kabinie - zaznaczył Robert Szewczyk z firmy Zetor Polska. Zmieniono system hamowania przedniej osi, zwiększono skuteczność hamulców osi tylnej, wprowadzono 4 prędkości wałka WOM sterowane dźwignią w kabinie, dodano uruchamianie wałka WOM z błotników tylnych oraz zastosowano elektrohydrauliczne włączanie WOM, zmieniono sposób gaszenia silnika – teraz odbywa się to poprzez przekręcenie kluczyka i wiele innych zmian.