Co zrobić, żeby maszyna nie była tykającą bombą? Eksperci radzą
Dobrze zakończony sezon to taki, który wieńczy szczegółowy przegląd maszyn. Tylko dzięki niemu minimalizujemy ryzyko nieprzyjemnych (i bardzo kosztownych) niespodzianek, jakimi są przestoje w kluczowych momentach prac polowych.
Jedną z najczęściej wybieranych przez polskich rolników marką jest John Deere. Za wynik ten odpowiedzialna jest nie tylko legenda tej marki, wysoka jakość produktów, ale również dobry serwis. John Deere swoim klientom oferuje m.in. program Expert Check, który według przedstawicieli marki jest najbardziej drobiazgowym i rzetelnym przeglądem dostępnym na rynku. Program obejmuje, wszystkie maszyny John Deere, nie tylko kupione u autoryzowanego dealera, ale też z drugiej ręki. W razie potrzeby serwisanci John Deere polecą tańsze, ale certyfikowane, części zamienne.
John Deere kieruje program Expert Check do wszystkich, którzy chcą mieć pod kontrolą stan techniczny swoich maszyn, zoptymalizować ich wydajność, z wyprzedzeniem zapobiec usterkom i zadbać o własne bezpieczeństwo w codziennej pracy. Oferta programu Expert Check jest dedykowana wszystkim maszynom John Deere, a jego sepcjalna edycja Expert Check 7+ urządzeniom starszym niż 7 lat.
Czym jest Expert Check?
To gruntowny przegląd przeprowadzany według wytycznych fabryki, która dostarcza dealerowi kompletną listę inspekcyjną zawierającą ponad 100 punktów dla każdej maszyny. Sprzęt trafia pod opiekę doświadczonych specjalistów, którzy nie tylko sprawdzają wszystkie jego elementy, ale też przeprowadzają wywiad z operatorem, żeby poznać jego zdanie na temat pracy maszyny w trakcie sezonu i dobrać indywidualne rozwiązania.
- Wielu rolników postanawia wykonać przegląd we własnym zakresie. To na pewno lepsze niż nic, ale jego wyniki mogą być mylące. Głównym kryterium „domowych przeglądów” jest ocena, czy coś działa. A biorąc pod uwagę technologiczne zaawansowanie układów, zwłaszcza hydraulicznego czy elektronicznego, wielu usterek po prostu fizycznie nie jesteśmy w stanie zauważyć gołym okiem. Nawet jeśli działają kluczowe części maszyny, może nas zaskoczyć awaria małego elementu, uznanego za nieistotny. Specjalistyczne narzędzia diagnostyczne przy wsparciu fachowej wiedzy obsługi dealera pomogą uniknąć kłopotów. A każde takie przeoczenie z czasem może być powodem poważnej awarii - komentuje Krzysztof Myka, Area Aftermarket Manager w John Deere.
Co więcej, decydując się na Expert Check rolnicy nie zostają sami z większymi problemami technicznymi. Dział serwisu autoryzowanego dealera John Deere ma stały kontakt z fabrykami i jest w stanie konsultować się na bieżąco w trudnych i nieoczywistych awariach. Każdy przegląd w ramach programu zostaje też odnotowany w systemie, więc właściciel ma wgląd w pełną historię maszyny u danego dealera.
Przegląd dopasowany do potrzeb i budżetu rolnika
Po kilkugodzinnym przeglądzie rolnik otrzymuje wyczerpujące informacje na temat stanu każdego badanego elementu.
- Po przeprowadzonym przeglądzie dział serwisu dealera przedstawia klientowi wyniki i proponuje warianty zarówno dotyczących zakupu części jak i harmonogramu napraw - tłumaczy Krzysztof Myka.
Oferta John Deere wykorzystywana przy naprawach obejmuje aktualnie trzy gamy części : John Deere Original, części regenerowane John Deere Reman (w ramach tej oferty są tańsze o ok. 20% od oryginalnych oraz objęte gwarancją) oraz Alternatives by John Deere (tzw. „zamienniki” certyfikowane przez John Deere, przygotowane z myślą o starszych maszynach, którę często nie pracują już tak intensywnie).
Co z maszynami z drugiej ręki?
Klienci, którzy zainwestowali w sprzęt rolniczy z rynku maszyn używanych nie są pozostawieni sami sobie. - Używany sprzęt potrzebuje szczególnej troski, zwłaszcza przed rozpoczęciem pracy, dlatego postanowiliśmy objąć programem Expert Check także te maszyny, które nie zostały zakupione u dealera. Podstawą jest oczywiście wymiana oleju i filtrów, ale dodatkowo upewniamy się, w jakim stanie technicznym trafiła do nowego właściciela i czy zainstalowano wymagane aktualizacje oprogramowania, aby odpowiednio optymalizować koszty eksploatacji. W przypadku kupienia lub posiadania maszyny starszej niż 7 lat klienci mogą skorzystać ze specjalnej oferty Expert Check 7+ - wymienia ekspert John Deere.
Używany sprzęt rolniczy po rzetelnej kontroli zespołu John Deere nie będzie już tykającą bombą.
Awarię można przewidzieć
Nie tylko drobiazgowy przegląd poszczególnych części maszyny, ale również odnowienie subskrybcji JD Link ma znaczny wpływ na dalszą eksploatację. Dlaczego? Przede wszystkim połączenie maszyn w systemie John Deere pozwala zdalnie odczytywać kody już pojawiających się w maszynie błędów, a dzięki Expert Alerts - przewidzieć ewentualną usterkę. Service Advisor Remote pozwala znacznie skrócić okres diagnostyki, która może być wykonana w sposób zdalny - dealer może ją przeprowadzić z poziomu biura i przy spotkaniu z klientem mieć gotowe rozwiązanie problemu. W ten sposób oszczędza się czas, który szczególnie w okresie wzmożonej pracy jest najcenniejszy - np. w trakcie żniw, kiedy istotna może być każda godzina. Ponadto dzięki połączeniu z JD Link możemy otrzymywać powiadomienia o zbliżającym się przeglądzie i częściach, które mogą wymagać wymiany.
Specjalny przegląd dla modeli 7+
Wielu rolników polega na starszych maszynach i wie, że ich niezawodność zależy od regularnej konserwacji. - Wprowadziliśmy Expert Check 7+ dla sprzętu, który ma więcej niż 7 lat, żeby mógł jak najdłużej służyć gospodarstwom. Lista kontrolna przewiduje 140 punktów i pozwala na dokładną diagnostykę techniczną. Program dostępny jest dla modeli John Deere 6, 7, ciągników serii 8, a także opryskiwaczy samojezdnych, pras zwijających i kombajnów serii C, W, T - podsumowuje.
ZOBACZ TAKŻE: Sieć dealerska John Deere. Mniej dealerów, lepsza obsługa?
- Tagi:
- technika
- John Deere