4 osie, 8 kół, 600 KM, czyli Deutz-Fahr Agro XXL 1630 [ZDJĘCIA]
Rok 2009, wystawa Agritechnica w Hanowerze. To właśnie wtedy marka Deutz-Fahr zaprezentowała światu ciągnik Deutz-Fahr Agro XXL 1630. Musiał on przyciągnąć oko każdego uczestnika imprezy.
Coś co nie udało się marce Versatile w przypadku modelu 1080 „Big Roy” - o którym pisaliśmy TUTAJ, a więc wprowadzenie do seryjnej sprzedaży ciągnika czteroosiowego z napędem na wszystkie 8 kół, chciał zrobić Deutz-Fahr. Ale po kolei…
Deutz-Fahr Agro XXL 1630, czyli... DTU
Pomysł zapoczątkowany przez firmę Versatile pod koniec lat 70-tych ubiegłego wieku podchwyciła na początku XXI wieku firma Deutsche Traktoren Union (DTU), będąca obecnie dystrybutorem ciągników marki Kirovets. Małe przedsiębiorstwo podeszło do tematu nieco inaczej niż przed laty Versatile. Stworzony przez DTU model ciągnika T680 tak jak w konwencjonalnych traktorach sinik miał umieszczony przed kabiną, a wszystkie najważniejsze podzespoły umieszczone były na dwóch przednich osiach. Dzięki temu dwie tylne osie miały zyskać nowe przeznaczenie np. jako podwozie do zbiorników na ziarno lub środki ochrony roślin.
DTU T860 miał podobne gabaryty jak Big Roy - około 9 metrów długości, ponad 3,5 m wysokości i mógł ważyć maksymalnie 32 tony. Wyposażony był w silnik Deutz TCD 2015 V8 o pojemności 15,8 litra i automatyczną przekładnię Powershift z 18 przełożeniami do przodu i 6 do tyłu, która pozwalała mu poruszać się z maksymalną prędkością 40 km/h.
Deutz-Fahr Agro XXL 1630 - debiut na Agritechnice
Prototypowa maszyna DTU była przez lata testowana, aż w końcu niespodziewanie pojawiła się… w zielonych barwach na targach Agritechnica. Deutz-Fahr w 2008 roku wykupił prototyp i wprowadził małe zmiany w wyglądzie, a następnie zaprezentował maszynę na wystawie jak Deutz-Fahr Agro XXL 1630.
Niemiecki potentat ciągnikowy był na poważnie zainteresowany wprowadzeniem traktora na rynek. Rozpoczęły się testy, ale te ostatecznie nie przyniosły zainteresowania ze strony Europejskich rolników i Deutz-Fahr nie kontynuował przygody z czteroosiowym prototypem. Marketingowy efekw wow został jednak osiągnięty.