Start kampanii buraczanej i nowe inwestycje w cukrowniach
Kampania buraczana w cukrowni Środa Wielkopolska i Gostyń, należącej do Pfeifer & Langen Polska, rozpoczęła się 23 sierpnia i zapowiada się jako jedna z najdłuższych w ostatnich latach. Pomimo wcześniejszego startu, spowodowanego wysokimi plonami buraków cukrowych w regionie, firma i plantatorzy muszą stawić czoła wyzwaniom związanym z jakością surowca i długotrwałym okresem kampanii. Cukrownia przeprowadziła inwestycje, w tym uruchomienie elektrociepłowni gazowej, co ma na celu redukcję emisji CO2 i poprawę efektywności energetycznej.
Rozpoczęcie kampanii buraczanej i nowe inwestycje w cukrowniach
Rozpalono piec wapienny w cukrowni w Środzie i w Gostyniu.
- To symboliczny moment rozpoczęcia kampanii buraczanej. 23 sierpnia planujemy zacząć kroić buraki, aby następnie wydobywać z nich cukier - mówi Jacek Sobczyński, dyrektor ds. produkcji podstawowej w Pfeifer & Langen Polska. Tegoroczna kampania rozpoczyna się wcześniej niż w zeszłym roku. Wszystko za sprawą buraków cukrowych, które obrodziły - szczególnie w rejonie Wielkopolski. Korzystne warunki pogodowe - odpowiednia ilość opadów i wysokie temperatury - wpłynęły na to, że plony buraków w 2024 r. będą wyższe niż szacowano podczas kontraktacji.
- Aby nie powtórzyć błędów z ubiegłego roku, w trakcie tej kampanii bardzo istotne będą szczególna dbałość o jakość zbioru surowca, terminowe wykopanie buraków oraz zabezpieczenie pryzm - mówi Mirosław Paluch, dyrektor ds. surowcowych Pfeifer & Langen Polska.
-W cukrowniach wielkopolskich, w tym także w Środzie, tegoroczna kampania przejdzie do historii jako ta, podczas której uruchomimy elektrociepłownie gazowe. Ta ogromna, wielomilionowa inwestycja to nasz wielki krok w stronę transformacji środowiskowej i redukcji emisji dwutlenku węgla – mówi Tamara Nosarzewska, członek zarządu Pfeifer & Langen Polska.
Wysokie plony buraków cukrowych, wzmocnienie transportu
- Wahania poziomu i jakości plonów są na rynku cukru naturalne. To system naczyń połączonych. Ostatnie sygnały napływające z Brazylii, Indii, czy Chin wskazują, że przewidywana produkcja cukru w tych państwach będzie niższa - mówi prezes Pfeifer & Langen Polska Roman Kubiak.
– Znamy oczekiwania konsumentów z zagranicy. Oni coraz większą wagę przywiązują do wpływu na środowisko podczas produkcji – mówi Sebastian Tomaszewski, członek zarządu Pfeifer & Langen Polska.
– Zmniejszają one wpływ na środowisko, ale także ograniczają koszty prowadzenia plantacji, co jest niezbędne, by zachować konkurencyjność cukru wyprodukowanego w Polsce – podkreśla Roman Kubiak.
Przeczytaj także: Zwrot podatku akcyzowego za paliwo rolnicze. Wnioski do 2 września
- Tagi:
- cukrownia