Sprzedaż przyczep rolniczych. Podsumowanie wyników w 2022 roku
Podsumowanie wyników w 2022 roku
W 2022 roku zarejestrowano 8.096 nowych przyczep rolniczych. To wynik gorszy o 559 szt. w porównaniu do 2021 r. Oznacza to spadek sprzedaży o 6,5%. Stratę powiększył wynik odnotowany na rynku w grudniu, kiedy zarejestrowano 536 przyczep -o 126 szt. mniej niż w grudniu 2021 r.
Topowe marki
Dominatorem na rynku kolejny rok z rzędu była firma Pronar, która mogła się pochwalić 2.970 rejestracjami. Mimo, że to wynik o 254 szt. mniejszy niż rok wcześniej, to jednak pozwolił zachować potężną przewagę nad kolejnymi markami. Metal-Fach, który zajął drugie miejsce w rankingu zarejestrował zaledwie 839 przyczep sprzedając aż o 25% maszyn mniej niż rok wcześniej. Na trzecim miejscu zanalazła się marka Wielton, która odnotowała 748 rejestracji (16 szt. mniej niż rok wcześniej). Czwarte miejsce przypadło marce Metaltech. Piątkę zamknęła firma Zasław.
Topowe modele
Najczęściej kupowaną przyczepą rolniczą w 2022 roku był Pronar T653/2, który uzyskał wynik 517 rejestracji. Na drugim miejscu znalazł się Pronar PT612 - 293 rejestracje. Trzecie miejsce przypadło przyczepie Wielton PRS-2/W12 - 245 rejestracji. Tylko 7 rejestracji mniej zanotowano w przypadku modelu T672 produkownego przez firmę Pronar. Pierwszą piątkę zamknął kolejny model lidera rynku - PT610, który zarejestrowany został 182 razy.
Gdzie zarejestrowano najwięcej?
Najwięcej nowych przyczep rolniczych w 2022 roku zarejestrowano w woj. mazowieckim - 1.220 szt. Na kolejnych pozycjach znalazły się: Lubelszczyzna - z wynikiem 1.096 rejestracji i Wielkopolska - 1.054 rejestracje.
Rynek przyczep używanych
Na rynku wtórnym w 2022 roku zanotowano 6.117 rejestracji. To o 719 szt. więcej niż przed rokiem - wzrost o 13,3%. Podobnie jak w przypadku rynku ciągników rolniczych, w przypadku przyczep nowych ubiegły rok przyniósł spadek, a w przypadku rynku wtórnego wzrost rejestracji. Warto jednak zaznaczyć, że rynek przyczep używanych w przeciwieństwie do rynku wtórnego ciągników jest mniejszy niż rynek przyczep nowych.