PRODUKT POLSKI - dla wsparcia polskich rolników
Dzięki polskim rolnikom mamy zapewnione bezpieczeństwo żywnościowe, które niektórzy docenili dopiero teraz w czasie pandemii (...) - podkreślił minister rolnictwa i rozwoju wsi Jan Krzysztof Ardanowski.
Zwiększanie świadomości społeczeństwa w zakresie wyszukiwania i wyboru produktów spożywczych wytworzonych w Polsce z użyciem polskich surowców i oznaczonych znakiem towarowym PRODUKT POLSKI - taki jest cel wspólnych działań Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa oraz spółek nadzorowanych przez Ministerstwo Aktywów Państwowych.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi wspólnie z Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa prowadzi akcję #KupujŚwiadomie #Produktpolski promującą patriotyzm konsumencki, w trakcie której szczególny nacisk jest położony na zwiększenie rozpoznawalności znaku PRODUKT POLSKI. Zamieszczenie tego oznaczenia na produktach jest czytelnym przekazem dla konsumentów i potwierdzeniem, że produkty te zostały wyprodukowane z surowców wytworzonych w 100% na terenie Polski (w przypadku produktów nieprzetworzonych). Natomiast produkty przetworzone muszą w swoim składzie zawierać min. 75% surowców pochodzących z Polski, a maks. 25% mogą stanowić składniki importowane.
- Cieszy mnie, że do kampanii #KupujŚwiadomie przyłączają się nowe podmioty. To wyraz budowania gospodarczego patriotyzmu. Dzięki polskim rolnikom mamy zapewnione bezpieczeństwo żywnościowe, które niektórzy docenili dopiero teraz w czasie pandemii. (...)
- podkreślił minister rolnictwa i rozwoju wsi Jan Krzysztof Ardanowski.
List intencyjny w sprawie podejmowania wspólnych działań, w obecności Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi Jana Krzysztofa Ardanowskiego oraz Sekretarza Stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych Janusza Kowalskiego, podpisali przedstawiciele zarządów Poczty Polskiej, Polskich Kolei Państwowych, PKP Polskich Linii Kolejowych S.A, PKP Intercity, Wars S.A., PKS Polonus Warszawa oraz KOWR.
- Patriotyzm gospodarczy oznacza, że nawet niewielkie zakupy każdego z nas przyczyniają się do tworzenia i pobudzania koniunktury gospodarczej w skali regionu i całego kraju. Konsumpcja naszych polskich produktów zapewnia zatrudnienie dla wielu pracowników w rolnictwie i przemyśle (...)
- podkreślił Janusz Kowalski, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych.
- Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa prowadzi intensywne działania informacyjno-edukacyjne, których celem jest podniesienie świadomości polskich konsumentów. Informujemy, czym jest znak PRODUKT POLSKI i jakie korzyści dla gospodarki ma świadome wybieranie polskich produktów (...)
- powiedział Marcin Wroński, zastępca dyrektora generalnego KOWR.