Prawie 200 mln euro na promocję produktów rolnych

Jaka część tej kwoty przypadnie Polsce?
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Komisja Europejska 14 listopada 2018 r. przyjęła „Roczny program prac na 2019 r.” w zakresie działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących produktów rolnych realizowanych na rynku wewnętrznym i w państwach trzecich.
ZOBACZ TAKŻE: Strategia promocji żywności MRiRW - Polska smakuje
Jak informuje ministerstwo rolnictwa, organizacje branżowe lub międzybranżowe, reprezentatywne dla danego sektora, a także organizacje producentów lub zrzeszenia organizacji producentów, uznane przez państwa członkowskie, będą mogły pozyskać w 2019 roku znaczące środki na promocję produktów rolno-spożywczych na rynku wewnętrznym i w państwach trzecich, w ramach jednego z mechanizmów Wspólnej Polityki Rolnej.
W sumie Komisja Europejska zakłada w planie rocznym na 2019 r., dla wszystkich państw członkowskich, współfinansowanie programów w wysokości 191,6 mln euro.
Zaproszenie do składania wniosków w ramach tego mechanizmu Komisja Europejska planuje ogłosić w styczniu 2019 r.
7 lutego 2019 r. Komisja Europejska zaplanowała dzień informacyjny (Info day), podczas którego będzie można zdobyć informacje oraz spotkać się z potencjalnymi partnerami do realizacji programów multi.
Więcej informacji TUTAJ.
- Tagi:
- Komisja Europejska
- promocja