eWniosek o dopłaty - dlaczego pojawiają się problemy?
Natrafiłeś na problemy przy składaniu eWniosku o dopłaty? ARiMR wyjaśnia przyczyny usterek.
Dlaczego pojawiają się problemy przy wysłaniu eWniosku o dopłaty? Co w takich sytuacjach wnioskodawcy powinni robić? Czy kłopoty z aplikacją zgłasza duża liczba rolników? Te pytania zadaliśmy ARiMR. Oto wyjaśnienia:
- Rolnicy i doradcy sygnalizują ARiMR problemy z zawieszaniem się aplikacji oraz powolnym jej działaniem. W większości przypadków może to wynikać z faktu, że stacja robocza na której pracuje użytkownik nie spełnia minimalnych wymagań sprzętowych lub problem wynika z jakości połączenia internetowego - tłumaczy biuro prasowe ARiMR.
Dalej Agencja wyjaśnia, że do pracy z aplikacją eWniosek+ stacje robocze u użytkowników powinny posiadać następującą konfigurację minimalną: 4 GB pamięci RAM i procesor o taktowaniu min. 1.8 GHz; a rekomendowana jest konfiguracja: 8 GB pamięci RAM i procesor o taktowaniu min. 2.0 GHz.
Czytaj także: eWniosek o dopłaty - jakie problemy zgłaszają rolnicy?
Należy też posiadać jedną z następujących przeglądarek www: Internet Explorer w wersji 11.x lub nowszej; Firefox w wersji 53.x lub nowszej; Chrome w wersji 58.x lub nowszej; Opera w wersji 45.x lub nowszej.
Ważne jest także, by mieć dostęp do publicznej sieci Internet. ARiMR zwraca również uwagę, że dla "dużych" wniosków proces personalizacji wniosku, a więc zasilania danych w formularzu eWniosku+ może być wydłużony, co nie wiąże się bezpośrednio z błędem aplikacji, a wynika z dużej ilość danych. - W skrajnych przypadkach (deklaracja kilkuset działek) czas ten może się wydłużyć do kilkudziesięciu minut. Dotyczy to również samego procesu zapisywania i zatwierdzania wniosku - tłumaczy biuro prasowe ARiMR.
Instrukcja wypełniania wniosku zamieszczona na stronie Agencji, została zaktualizowana 16 kwietnia.