200 milionów na promocję lokalnych produktów
Pomoc na "Inwestycje w targowiska lub obiekty budowlane przeznaczone na cele promocji lokalnych produktów" wyniesie 200,4 mln zł. Wnioski składane były od 26 stycznia do 23 października 2017 roku w Samorządach Województw.
Inwestycje mogą być realizowane w miejscowościach liczących nie więcej niż 200 tys. mieszkańców. Maksymalna wysokość pomocy w całym PROW na lata 2014 - 2020 wynosi 1 mln zł na beneficjenta. ARiMR może dofinansować do 63,63% kosztów kwalifikowalnych na realizację inwestycji.
Agencja dodaje, że priorytetowo traktowane będą m. in przedsięwzięcia polegające na wyposażeniu targowisk, inwestycje wykorzystujące odnawialne źródła energii, projekty przewidujące preferencje cenowe dla rolników, czy operacje realizowane w miejscowościach o większej liczbie mieszkańców.
Do 17 grudnia br. złożono 229 wniosków o przyznanie pomocy na łączną kwotę 184,5 mln zł. Obecnie trwa proces zawierania umów. Dotychczas podpisano z beneficjentami 128 umów o przyznaniu pomocy na kwotę 103,58 mln zł, czyli wykorzystane zostało 51% dostępnego limitu środków. Największym zainteresowaniem tego typu wsparcie cieszyło się w województwie mazowieckim, lubelskim oraz łódzkim i wielkopolskim gdzie złożono odpowiednio 36, 22 i po 15 wniosków o przyznanie pomocy.