Biedronka ukarana - dostawcy owoców i warzyw stracili kilkaset milionów złotych!
- Decyzja jest bardzo ważna również dla dostawców Biedronki. Po pierwsze nakazałem sieci handlowej natychmiastowe zakończenie niedozwolonych praktyk. Po drugie decyzja stwierdzająca nieuczciwość systemu rabatowego Jeronimo Martins Polska ułatwi dostawcom dotkniętym tymi praktykami uzyskanie odszkodowania w postępowaniach cywilnych, do czego już teraz zachęcam. Przedsiębiorców, którzy zostali poszkodowani w wyniku nieuczciwych praktyk rabatowych Jeronimo Martins Polska, będę wspierał indywidualnym poglądem w sprawie właśnie po to, aby ułatwić im odzyskanie pieniędzy, których zostali pozbawieni. Duże sieci handlowe, w przeciwieństwie do innych branż, nie odczuły znacząco restrykcji towarzyszących pandemii. Tym ważniejsze jest, aby zachowywały się odpowiedzialnie i uczciwie wobec innych przedsiębiorców
- dodaje Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Sposób pobierania opłat od dostawców przez spółki z grupy Jeronimo Martins budzi zastrzeżenia nie tylko w Polsce. W ubiegłym roku portugalskie organy ścigania zatrzymały pracowników firmy, którzy podejrzewani są o pobieranie od kontrahentów niedozwolonych opłaty za pierwszeństwo dostaw do sklepów.
Kara dla Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci handlowej Biedronka to przestroga dla innych sieci - podobne praktyki spotkają się z surową karą ze strony Prezesa UOKiK.
Przedsiębiorco, rolniku, jeżeli działasz w branży rolno-spożywczej i twój duży kontrahent wykorzystuje swoją przewagę, narzucając niekorzystne dla ciebie warunki współpracy - zawiadom UOKiK.
Wypełnij specjalny formularz, który ułatwi ci zgłoszenie nieprawidłowości: https://ankieta.uokik.gov.pl/formularz-zgloszenie-przewaga/.