Firma KUHN na tegorocznych targach rolniczych Agro Show w Bednarach nie tylko zaprezentowała swoje najnowsze produkty, ale także podkreśliła swoje zaangażowanie w innowacje i zrównoważone rolnictwo.
Spis treści:
Wystawca prezentował nowe technologie, które mają poprawić efektywność i ekologiczność rolnictwa. To również dowód, że branża rolnicza rozwija się i dostosowuje do zmieniających się potrzeb, a firmy takie jak KUHN odgrywają kluczową rolę w tym procesie.
KUHN zaprezentował ciekawe rozwiązania i nowości
Na tegorocznych targach rolniczych Agro Show w Bednarach firma KUHN zaprezentowała wiele ciekawych rozwiązań, m.in. skanowanie skanerem elektromagnetycznym, który w długoterminowej perspektywie pozwoli monitorować zmiany w glebie wynikające ze stosowanych technologii w gospodarstwie aby zniwelować problemy, poprawić warunki na polu, a w niektórych przypadkach zmniejszyć nakłady pracy.
- Określenie głębokości podeszwy płużnej w glebie pozwala na dobranie odpowiedniej strategii uprawy w zalezności od rodzaju wykonywanego zabiegu agrotechnicznego. Miedzy innymi możemy wybrać obszary wymagające głęboszowania i zdefiniować minimalną głębokość uprawy. Parametr nasycenia gleby wodą wskaże miejsca na polu o wiekszych zdolnościach akumulacyjnych wody, co zwieksza potencjał plonowania w danym obszarze. Informacje zebrane przez skaner pozwolą nam lepiej wykorzystać potencjał pola, którym zarządzamy - informuje marka KUHN - Podczas skanowania uzyskujemy informację na temat głębokości na której występuje podeszwa płużna, jak zmienia się zagęszczenie gleby oraz jakie jest nasycenie gleby wodą. Urządzenie wyposażone w czujniki obrazuje profil glebowy do głębokości 110 cm. Zbiór powyższych informacji pozwala na wyznaczenie stref o zbliżonych parametrach mechanicznych na podstawie których przygotowywana jest mapa pod pobór prób glebowych czy ustalenie zmiennej obsady roślin w zależności od zwięzłości i potencjału plonotwórczego.
Wśród nowości marka KUHN zapreznetowała m.in. zmiennokomorową prasę zwijającą VB 3255 z systemem Direct Feed, który zapewnia kontrolowany i stały przepływ plonu do komory prasowania.
- Jest to jednostka o nieograniczonym wlocie, zapewniająca maksymalną wydajność w warunkach suchych upraw. Natomiast system Progressive Density zwiększa gęstość beli w miarę jej powiększania się. Ramię napinające pasek jest poddawane stale roznsącemu oporowi przez dwa siłowniki hydrauliczne i napinacz spręzynowy. W efekcie uzyskujemy mocną belę z umiarkowanie zagęszczonym rdzeniem. Dzięki zbitej warstwie zewnętrznej bele ze słomy bedą mniej podatne na niekorzystne warunki pogodowe, a w przypadku kiszonki trwale zachowają swój kształt - informuje marka KUHN.
Serwis i doradztwo KUHN siłą rozwoju marki
Serwis maszyn rolniczych to kluczowy element dla rolnika. Działa niejako zaplecze techniczne gospodarstwa, zapewniając sprawność i niezawodność maszyn, co ma bezpośredni wpływ na efektywność produkcji rolniczej. Dlatego odpowiedni serwis jest niezbędny dla sukcesu gospodarstwa - marka KUHN doskonale to rozumie, która nie tylko sprzedaje swoje produkty, ale również serwis posprzedażowy i doradztwo w zakresie efektywnego użytkowania oferowanych przez firmę maszyn i urządzeń.
- Grunt, żeby był człowiek np. w Lublinie, do którego zadzwonię i będzie w stanie odpowiedzieć na potrzebę rolnika, a to jest dzisiaj coraz trudniejsze. Rolnicy oczekują więcej, nie tylko od nas, ale też od wszystkich, którzy świadczą usługi dla rolnictwa - podkreślił dyrektor Szymczak.
KUHN jest już 25 lat na polskim rynku
Jubileusz 25 lat jako producenta maszyn rolniczych na polskim rynku to wyraz uznania za wysoką jakość i zaufanie rolników. To również dowód, że marka osiągnęła trwałą pozycję na rynku, oferując produkty spełniające oczekiwania rolników i przyczyniające się do ich sukcesu.
- W 1996 r. firma Agrol była importerem maszyn KUHN, RAUCH, Fiona, Doublet Record i innych. W tym samym roku firma Rolimpex została importerem marki John Deere w Polsce. Ówczesny właściciel firmy Agrol Piotr Bieliński zaproponował Ludwikowi Apolinarski z firmy Rolimpex współpracę polegającą na budowie i wynajęciu małego biura oraz placu magazynowego na potrzeby działalności związanej z rozwojem sieci dealerskiej John Deere w Polsce. W kolejnych latach Grupa KUHN przejęła firmę Agrol, tworząc KUHN-Maszyny Rolnicze, natomiast John Deere przejął od Rolimpexu odpowiedzialność za sprzedaż w Polsce, zakładając John Deere Polska. Firma KUHN-Maszyny Rolnicze, jako jeden z dealerów marki John Deere, stopniowo rozwijała się, zwiększając załogę z 12 do 68 pracowników, na przestrzeni lat wprowadzając na wielkopolskie pola nowe technologie John Deere. Zaplecze techniczne, nowy budynek otwarty w Jelonku w 2015 r. oraz oddział w Trzciance pozwoliły nam na realizację nawet najtrudniejszych napraw, dzięki czemu staliśmy się dla naszych klientów wartościowym i stabilnym partnerem. Nowoczesność i innowacje – to nas wyróżnia. Już w 2010 r. rozpoczęliśmy dostawę technologii rolnictwa precyzyjnego razem z maszynami John Deere, kiedy Adam Trzaskawka, jako młody pracownik, zamontował pierwszy raz instalację ISOBUS, aby połączyć ciągnik John Deere z rozsiewaczem RAUCH. Dzięki współpracy z marką John Deere ostatnie 25 lat obfitowało w wiele ciekawych wydarzeń, momentów i doświadczeń, które zostaną w sercach naszych pracowników i klientów. Jesteśmy dumni z roli, jaką odegraliśmy w historii wprowadzania i rozwoju marki John Deere w Polsce, a zwłaszcza w Wielkopolsce. Choć w październiku br. zakończy się historia John Deere w Jelonku, będzie to jednocześnie początek kolejnego etapu rozwoju KUHN-Maszyny Rolnicze, na który czekamy z niecierpliwością - tak opisuje swoją historię KUHN na swojej stronie internetowej.
Artur Szymczak dyrektor zarządzający, Kuhn Maszyny Rolnicze Sp. z o.o. podkreślał, jak wiele zmieniło się od 1998 roku.
- 25 lat to jest czas, to jest doświadczenie, które dzisiaj widać nie tylko w produkcji maszyn. To również zespół ludzi, który pracował przez 25 lat i wdrażał nowe technologie. Dzięki rolnikom i ich inwestycjom możemy się poszczycić tytułem największego dostawcy maszyn zawieszanych i ciągnionych w Polsce - powiedział w trakcie konferencji dyrektor Szymczak.
Na zakończenie konferencji Artur Szymczak poczęstował wszystkich uczestników tortem z umieszczonym logo KUHN - jak podkreślił dyrektor zarządzający, KUHN to nie tylko technologia, technika, ale również ludzie, którzy budują tę markę.
inż. ochrony środowiska, absolwent Akademii Rolniczej we Wrocławiu, z zamiłowania fotograf. Autor rozwiązań technologicznych w ochronie środowiska oraz raportów OOS, ekspert ZPORR i PARP do sporządzania ocen oddziaływania na środowisko. Od 2022 roku dziennikarz gazety „Wieści Rolnicze”