Nie złożysz żadnego wniosku. Systemy informatyczne ARiMR są wyłączone
To ważna wiadomość dla wszystkich, którzy chcieliby dziś np. złożyć wniosek w ARiMR poprzez internetową aplikację.
Systemy informatyczne ARiMR są 13 kwietnia wyłączone
Jak informuje Agencja, dziś - 13 kwietnia - systemy niemal przez cały dzień będą niedostępne.
- Aplikacje eWniosekPlus, IRZplus i eWoP oraz Platforma Aplikacyjna Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa będą niedostępne w sobotę 13 kwietnia 2024 r. w godz. 7.00-19.00. Przerwa w działaniu tych systemów spowodowana jest koniecznością przeprowadzenia prac konserwacyjnych. Za utrudnienia uprzejmie przepraszamy - informują przedstawiciele ARiMR.
Będą zmiany systemów informatycznych Agencji. Podpisano umowę
Warto w tym miejscu przypomnieć, że 4 kwietnia 2024 r. Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa zawarła z firmą Asseco Poland S.A. umowę na utrzymanie i rozwój Systemów Informatycznych Agencji (SIA).
W imieniu ARiMR dokument podpisała zastępca prezesa Aneta Burghardt a wykonawcę reprezentował wiceprezes Sławomir Szmytkowski.
- Podpisana na dwa lata z Asseco Poland S.A. umowa ma zapewnić bieżące utrzymanie i dostosowywanie Systemów Informatycznych Agencji do zmieniających się regulacji prawnych, a w związku z tym m.in. terminową realizację płatności czy wypełnienie obowiązków wynikających z przepisów prawa w zakresie identyfikacji i rejestracji zwierząt. Wykonawca został wybrany w ramach postępowania o zamówienie publiczne w trybie przetargu nieograniczonego, które zostało przeprowadzone w sposób sprawny - informują przedstawiciele ARiMR.
Przypomnijmy: systemy informatyczne Agencji stanowią jedną z największych w Polsce komputerowych baz danych udostępnianych na potrzeby podmiotów i instytucji zewnętrznych oraz wykorzystywanych do obsługi mechanizmów pomocowych.
W skład systemów Agencji wchodzą aplikacje:
- eWniosekPlus – umożliwia rolnikom składanie wniosków o płatności bezpośrednie przez internet;
- IRZplus – pozwala posiadaczom zwierząt i podmiotom związanym z produkcją zwierzęcą na składanie w formie elektronicznej dokumentów związanych z identyfikacją i rejestracją zwierząt;
- eWoP – służy do składania przez internet wniosków o wypłatę pomocy przyznanej na działania inwestycyjne i premiowe;
- ZSZIK/IACSplus – obsługuje wnioski o płatności bezpośrednie dla ok. 1,4 mln beneficjentów.
W podpisaniu umowy 4 kwietnia ze strony Agencji uczestniczyli również dyrektor Departamentu Płatności Bezpośrednich Jolanta Dobiesz, dyrektor Departamentu Baz Referencyjnych i Kontroli Terenowych Stanisław Sas, dyrektor Departamentu Zarządzania Informatyką Marcin Szałecki, dyrektor Departamentu Prawnego i Zamówień Publicznych Maciej Stojek oraz zastępca dyrektora Departamentu Ewidencji Producentów i Rejestracji Zwierząt Aneta Herod.
CZYTAJ TAKŻE: 50 tys. rolników złożyło już ten wniosek. Czas mija 15 maja