Wieś z dostępem do metra? W 2026 roku nie tylko Warszawa będzie z niego korzystać

Ostatni fragment drugiej linii metra w Warszawie powstaje na Bemowie. Po ukończeniu prac dostępne mają być trzy stacje, czyli C3 „Lazurowa” (w okolicach skrzyżowania ulic Górczewskiej oraz Lazurowej), C2 „Chrzanów” (przy skrzyżowaniu ulic Rayskiego i Szeligowskiej) oraz C1 „Karolin”. Na stacji C1 powstaną tory odstawcze (okolice skrzyżowania ulic Połczyńskiej oraz Sochaczewskiej), a za stacją podziemne tory dojazdowe do Stacji Techniczno-Postojowej. Powstanie także cała infrastruktura pozwalająca na działanie metra oraz dwie wentylatornie. Budowa stacji metra to również nowe zagospodarowanie przestrzeni wokół tego miejsca. Mają się tam pojawić nie tylko węzły przesiadkowe, lecz także parkingi Park & Ride, czyli takie, które są zlokalizowane przy peryferyjnych przystankach, aby kierowcy mogli zostawiać na nich swoje samochody i korzystać z publicznego transportu zbiorowego. Dzięki temu miasta mogą być mniej zakorkowane, a dojazd łatwiejszy. Niedaleko skrzyżowania ulic Połczyńskiej i Sochaczewskiej leży wieś Mory, która uzyska tym samym łatwy dostęp do metra.
Mory – pierwsza polska wieś z dostępem do metra?
Jak zauważa serwis WP, finałowa stacja linii M2 warszawskiego metra, która ma powstać na skrzyżowaniu ulic Połczyńskiej i Sochaczewskiej, znajduje się zaledwie 600 metrów od znaku drogowego rozpoczynającego miejscowość Mory.
Czytaj też: Więcej pieniędzy na dotacje na maszyny i budowle dla rolników. Jest decyzja
Mory to wieś granicząca z Warszawą, która leży w województwie mazowieckim, w powiecie warszawskim zachodnim, w gminie Ożarów Mazowiecki. Jest to niewielka miejscowość, która według danych z 2021 roku liczyła jedynie 131 mieszkańców.
Dzięki powstającej drugiej linii metra ta wieś będzie bardzo dobrze skomunikowana z Warszawą – dotarcie do kluczowych miejsc będzie zajmowało mieszkańcom maksymalnie dwadzieścia kilka minut. To także sprawi, że dojazdy nie będą wiązały się ze staniem w korkach, a częstotliwość oczekiwania na metro będzie mniejsza niż w przypadku autobusów.
Szybki i bezproblemowy dojazd do Warszawy – czy ma tylko zalety?
Bezproblemowa komunikacja z Warszawą, kilkanaście minut do centrum, omijanie korków, większe możliwości dotyczące miejsc pracy – to wszystko niewątpliwie stanowi zalety niedalekiej odległości wsi od końcowej stacji warszawskiego metra. Ponadto tak dobre połączenie może też sprawić, że cena nieruchomości w tej okolicy może wzrosnąć.
Jak jednak dowiedział się portal WP, nie wszyscy widzą w tak bliskim dostępie do stacji metra same plusy. Przedsiębiorcy bowiem w związku z budową stracili drogi dojazdu do swoich firm. Przez to sprzedaż jest niższa i rozważane jest przez nich zamknięcie biznesów znajdujących się w okolicy.