Grochówka zrobiona z lokalnych produktów - takich akcji trzeba więcej!
- 1/10
- następne zdjęcie
Mikołajki z Wielkopolską Izbą Rolniczą - pod taką nazwą odbyła się akcja zorganizowana przed siedzibą Rady Powiatowej WIR w Jarocinie (woj. wielkopolskie).
Pomimo deszczowej pogody, wszyscy mogli skosztować grochówki przygotowanej przez członków Jarocińskiej Izby Rolniczej. W ten sposób promowano produkty, z których przygotowano grochówkę, podkreślając ich lokalne pochodzenie.
Mikołajkowy prezent
Zdecydowana większość z przechodzących nie mogła oprzeć się zapachom, które wydobywały się z ustawionej przed siedzibą WIR, kuchni polowej. Przewodniczący Rady powiatowej WIR w Jarocinie tak skomentował tę akcję:
- Są Mikołajki a w Mikołajki daje się prezenty. Naszym prezentem jest grochóweczka - powiedział Bartosz Banaszak
Nie tylko prezent, to także lokalna promocja
Izby Rolnicze wraz Krajową Radą tworzą niezależny samorząd rolniczy. Poprzez swoje organy, np. rady powiatowe, izba rolnicza prowadzi działania m.in. na rzecz tworzenia rynku rolnego oraz poprawy warunków zbytu płodów rolnych i produktów rolnych. Bez wątpienia akcja zorganizowana przez członków Jarocińskiej Izby Rolniczej wpisuje się w taką aktywność.
- Nasza Izba prężnie działa, ciągle wymyślamy nowe akcje, żeby promować lokalne rolnictwo - podkreślił przewodniczący, Bartosz Banaszak, i dodał - Grochówka jest zrobiona z lokalnych produktów z powiatu jarocinskiego. Mamy warzywa od naszych rolników, mięso od rolnika hodującego trzodę na naszym terenie. Trzeba pokazywać i wspierać naszych rolników, regionalne produkty.
Jak działają rady powiatowe WIR w innych rejonach?
Budowanie pozytywnego wizerunku polskich rolników, wspieranie rolniczego handlu bezpośredniego to inicjatywy, które mają dużą szansę zmienić pozycję rolnika, nie tylko na lokalnym rynku. Czy rady powiatowe WIR na Twoim terenie działają równie energicznie? Czekamy na Twoje opinie!
Masz pytania lub wątpliwości dotyczące tego artykułu?
Napisz wiadomość: [email protected]
Czekamy na kontakt z Tobą, Twój głos jest dla nas ważny.
O rolniczym handlu detalicznym napisaliśmy artykuł, który możesz przeczytać tutaj
- 1/10
- następne zdjęcie